Darmowy audyt SEO – 6 skutecznych narzędzi do analizy stron WWW
- 16-06-2023
- Reklama i marketing
Kto powiedział, że nie możesz przeprowadzić analizy technicznej swojej strony internetowej za darmo? Dzięki bezpłatnym narzędziom uzyskasz ocenę serwisu oraz dodatkowo podejrzysz działania konkurencji. Odpowiednia optymalizacja jest w końcu kluczowym elementem budowania wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarce. Przeczytaj artykuł i poznaj darmowe audyty SEO – rozwiązania polecane przez specjalistów z branży marketingu online.
Analiza strony internetowej – dlaczego warto korzystać z darmowych audytów SEO?
Czy wiesz, że nawet 93% internetowej aktywności zaczyna się od Google[1]? To właśnie między innymi dlatego, tak ważna jest widoczność strony WWW w wyszukiwarce. Wysokie indeksowanie przynosi wiele korzyści i pozwala walczyć z konkurencją o uwagę i zainteresowanie użytkowników. Osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wymaga podjęcia działań z zakresu optymalizacji serwisu. Zanim jednak rozpoczniemy prace związane z pozycjonowaniem witryny, warto przeprowadzić audyt SEO.
Wszechstronna analiza SEO strony internetowej – którą rozumiemy przez pojęcie audytu – to dogłębna ocena witryny w odniesieniu do czynników mających wpływ na jej pozycję w rankingu Google. Przyjmuje postać raportu, który wykrywa błędy w strukturze lub treści oraz przedstawia wskazówki, co należy poprawić w serwisie.
Brzmi skomplikowanie? Jak się okazuje, wcale nie musi takie być – wystarczy wykonać bezpłatny audyt strony, o którym przeczytasz więcej pod tym linkiem. Dzięki darmowym narzędziom oszczędzasz czas i pieniądze, a przede wszystkim otrzymujesz niezbędne informacje do podjęcia działań i wzmocnienia pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce. To rozwiązanie dla każdego – bez względu na to, czy chcesz sprawdzić nowy serwis, czy zweryfikować jego parametry po przebudowie.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Darmowe narzędzia do audytu SEO
Proces optymalizacji witryny WWW lub sklepu internetowego pod kątem SEO jest wymagający i czasochłonny. Audyt strony za darmo może usprawnić wszelkie działania konieczne do lepszego pozycjonowania serwisu. Wymienione poniżej narzędzia biorą pod uwagę kilkanaście różnych parametrów i oceniają jakość serwisów internetowych. Analiza obejmuje zwykle stopień zoptymalizowania strony, szybkość jej działania i dostosowanie do wymagań SEO. Oto kilka rozwiązań polecanych przez specjalistów marketingu internetowego:
Audyt SEO WeNet
Budowanie wysokiej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania wymaga bieżącego śledzenia zmian w algorytmach Google i dostosowywania się do wymogów związanych z link buildingiem, tworzeniem treści czy doświadczeniem użytkowników. Na szczęście istnieją narzędzia, które mogą te działania usprawnić i przyśpieszyć. Darmowy audyt strony online możesz wykonać teraz z WeNet. Właściwa interpretacja uzyskanych w analizie danych to klucz do sukcesu w wyszukiwarce, z której korzysta aż 84% Polaków[2].
Do niewątpliwych zalet narzędzia należy przyjazna i intuicyjna prezentacja wyników. Z audytem SEO od WeNet zyskujesz nie tylko szybką odpowiedź, ale również kompletną listę błędów wraz ze wskazówkami w formie zestawu podpowiedzi. W ten sposób można sprawdzić kondycję nowej strony, zweryfikować witrynę po przebudowanie, sprawdzić jak wypada serwis na tle konkurencji oraz dowiedzieć się, jakie błędy należy wyeliminować w strukturze lub treści.
Raport bezpłatnego audytu SEO przedstawia:
analizę linkowania,
szybkość ładowania strony,
wskaźnik przystosowania strony do urządzeń mobilnych,
szczegóły dotyczące prowadzonych mediów społecznościowych,
statystyki konkurencji i poziom widoczności firmowej strony w sieci,
wnioski analityczne oraz statystyki optymalizacji technicznej powstałe w ramach analizy kodu HTML,
dane określające optymalizację treści, które stanowią podgląd wyników Google oraz monitoringu nagłówków i meta tagów.
Google Analytics
Większość ruchu pochodzącego z wyszukiwarki jest przekierowywana na indywidualne strony internetowe. Dlatego też kluczem do sukcesu w sieci jest poprawnie zaprojektowana i przede wszystkim przystosowana do jakościowych warunków wyszukiwarki witryna. Co ważne, firma Google zapewnia darmowe narzędzia do analizy uzyskanych wyników. Jedną z najpopularniejszych wśród oferowanych usług jest Google Analytics.
Gwarantowane przez wyszukiwarkę rozbudowane narzędzie służy dogłębnej analizie statystyk każdej strony internetowej. Jego główną funkcją jest monitorowanie ruchu w witrynie. Na podstawie automatycznie gromadzonych danych Google Analytics tworzy różnorodne raporty. Dzięki temu można zweryfikować: jaki był przepływ użytkowników i ich demografia lub skąd pochodził ruch. Uzyskane informacje stanowią klucz do zrozumienia odwiedzających serwis internautów.
Page Speed Insights i Pingdom
Czy wiesz, że według badań, aż 40% internautów opuszcza stronę, która ładuje się dłużej niż 3 sekundy[3]. Użytkownicy nie lubią czekać i tracić cennego czasu – co pokazuje kolejna statystyka, według której już 1-sekundowe opóźnienie może spowodować spadek konwersji o 7%. Prędkość ładowania ma znaczący wpływ na współczynnik odrzuceń i jest jednym z czynników rankingowych Google.
Chcesz wiedzieć, czy Twoja firmowa platforma nie ładuje się zbyt wolno? W tym celu możesz skorzystać z dwóch darmowych narzędzi, które działają na podobnej zasadzie. Pingdom i Page Speed Insights pozwalają przeprowadzić test szybkości serwisu. Ponadto wskazują, które parametry należy poprawić, aby uzyskać satysfakcjonujący użytkowników wynik. Warto jednak pamiętać, że oba instrumenty mają swoje ograniczenia, które mogą wpływać na ostateczny rezultat analizy.
SEOptimer
Szybkość ładowania strony to ważny, choć nie jedyny czynnik, który wpływa na ocenę jakości strony. Jeżeli chcemy wykonać bardziej kompleksowy, choć warto zaznaczyć, że nadal podstawowy audyt seo darmowy, to SEOptimer sprawdzi się w tym celu doskonale. Analiza obejmuje tutaj pięć ważnych kategorii: użyteczność, media społecznościowe, bezpieczeństwo, SEO i wydajność.
Narzędzie należące do najbardziej przyjaznych w obsłudze pozwala w ten sposób badać stronę główną serwisu oraz jej podstrony. Otrzymany raport przedstawia dość szczegółowe wyniki oraz wskazówki dotyczące poprawy wskazanych błędów. Program działa zarówno bezpośrednio z witryny, jak i w formie wtyczki. Dużym minusem SEOptimer jest wyłączna wersja w języku angielskim.
WooRank
Kolejnym polecanym i przy tym darmowym narzędziem do analizy strony internetowej pod kątem SEO jest WooRank. Jego możliwości i działanie przypominają SEOptimer, więc oba instrumenty stanowią dla siebie konkurencję. W opisywanym przypadku ocena witryny przedstawiona jest w formie bardzo szczegółowego raportu, który dla osób początkujących może okazać się nawet zbyt skomplikowany.
Audyt WooRank bierze pod uwagę takie czynniki jak: użyteczność strony, sposób wyświetlania się witryny na urządzeniach mobilnych, zastosowane technologie, linki zwrotne czy ruch przychodzący. Podzielony na dwie kategorie (on-page i off-page) raport wskazuje błędy, które należy poprawić przy poszczególnych parametrach. Narzędzie posiada również pakiety płatne, które służą właścicielom kilku serwisów.
Przedstawione powyżej narzędzia wskazują największe błędy i problemy dotyczące optymalizacji witryn internetowych. Jednak tylko prawidłowa interpretacja uzyskanych za pośrednictwem audytu SEO wyników stanowi gwarancję szybszego indeksowania, a tym samym również wyższej pozycji w wyszukiwarce i zwiększenia ruchu na stronie.