Jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy?

Czy wiesz, że już 77% internautów kupuje w Internecie? Konsumenci coraz chętniej wybierają zakupy online, które są szybkie, wygodne i bezpieczne. Warto to wykorzystać. Chcesz docierać ze swoją ofertą do szerokiego grona klientów? Załóż własny sklep internetowy. Zastanawiasz, się jak to zrobić? Gdzie szukać pomocy? Jak zacząć skutecznie sprzedawać w sieci? Przeczytaj nasz poradnik i sprawdź, jak postawić swój pierwszy krok w e-commerce.

Dlaczego warto założyć własny e-sklep?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to dobry pomysł na biznes. Sklepy online przyciągają obecnie wielu klientów i przynoszą ich właścicielom spore zyski. Coraz więcej osób decyduje się bowiem na zakupy w sieci. Jak się okazuje już 77% internautów kupuje online1. Zmieniły się nawyki zakupowe konsumentów, którzy stawiają na wygodę oraz oszczędność czasu, a także pieniędzy. Zaletą e-sklepów jest też to, że są one dostępne dla klientów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Myślisz o własnym biznesie? A może masz już sklep stacjonarny i zastanawiasz się nad poszerzeniem działalności o sprzedaż online? Założenie sklepu internetowego może być świetnym pomysłem. Warto dostosowywać się do aktualnych wymagań rynku, podążać za najnowszymi trendami i brać po uwagę potrzeby konsumentów. Prowadząc własny e-sklep, będziesz docierać ze swoją ofertą 24/7 i trafisz do szerszego grona klientów. Sklep online pomoże Ci też zdobyć rozpoznawalność i wypromować się w Internecie.

Jak skutecznie sprzedawać w sieci?

Handel w sieci przynosi więc mnóstwo korzyści zarówno klientom, jak i internetowym sprzedawcom. Aby jednak e-sklep był skuteczny i przynosił zyski, powinien być dobrze zaprojektowany. Przed założeniem sklepu internetowego należy też przemyśleć kilka kwestii i przygotować dokładny plan działania.

Na początku warto określić swoje cele biznesowe i rozłożyć je w czasie. Pamiętaj, żeby nigdy nie działać na oślep – opracowanie strategii i jej realizacja to podstawa. Ważne jest też poznanie swojej grupy docelowej. Określ, kto dokładnie jest Twoim klientem – nie będziesz przecież sprzedawać swoich produktów czy usług wszystkim. Pomyśl, jakie potrzeby, problemy i oczekiwania mają Twoi odbiorcy.

Opisy produktów i inne treści w Twoim sklepie internetowym powinny być dopasowane do profilu klienta. Muszą też dokładnie nazywać korzyści, jakie wynikają z oferty – klient powinien wiedzieć, co dokładnie dostanie, jeśli zdecyduje się na zakup. Postaraj się też znaleźć coś, co wyróżni Cię na rynku. W tym celu najpierw wykonaj dogłębną analizę swojej konkurencji i zastanów się, czego brakuje u innych sprzedawców. Darmowa dostawa? Wysyłka w 24h? Płatność odroczona? Wybór należy do Ciebie. Konkurencja jest dość duża, dlatego warto stawiać na innowacyjne pomysły.

Co jeszcze warto wiedzieć przed założeniem e-sklepu? Otóż dobry sklep internetowy powinien mieć pewne cechy. Ma być przede wszystkim:

  • atrakcyjny wizualnie, estetyczny,
  • przejrzysty,
  • intuicyjny i wygodny w obsłudze,
  • funkcjonalny,
  • dopasowany do rodzaju branży i profilu klienta,
  • przemyślany, spójny,
  • responsywny – dostępny na urządzeniach mobilnych,
  • szybki w działaniu,
  • bezpieczny (sklep z certyfikatem SSL, który szyfruje i chroni przesyłane dane).


Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>


Jak założyć swój sklep internetowy?

Gdy masz już gotową strategię działania, możesz zająć się założeniem e-sklepu. Czego potrzebujesz, by móc zacząć sprzedawać w sieci? Otóż przede wszystkim domeny, hostingu i platformy e-commerce.

Domena to unikalny adres sklepu w sieci (np. sklep.pl). Jaka powinna być nazwa domeny? Krótka, łatwa do zapamiętania i wymówienia, chwytliwa, ciekawa. Powinna od razu kojarzyć się z Twoim biznesem. Najlepiej więc, gdy jest to po prostu nazwa Twojego sklepu. Przy wyborze domeny unikaj zaś polskich znaków, myślników i cyfr.

Hosting jest usługą, dzięki której sklep internetowy jest dostępny dla klientów 24/7. Ważne jest, aby wybrać stabilny hosting, który zapewni szybkie, sprawne i bezawaryjne działanie e-sklepu. Pamiętaj, że Twój sklep musi funkcjonować cały czas. Nie może dojść w nim do żadnego przeciążenia, nawet w trakcie trwania atrakcyjnej akcji promocyjnej, gdy na stronie sklepu jest większy niż zwykle ruch.

Aby uruchomienie sklepu internetowego było możliwe, potrzebna jest jeszcze platforma e-commerce. Pozwala ona robić zakupy i przyjmować płatności online. Na rynku znaleźć można kilka rodzajów platform. Zastanawiasz się, którą z nich wybrać? Dla małych i średnich firm dobrym wyborem są oprogramowania Open Source. W Polsce najpopularniejszą platformą e-commerce tego typu jest PrestaShop. Wyprzedza ona w zestawieniu WooCommerce i Shoper2.



Budowa e-sklepu – dlaczego warto nawiązać współpracę z agencją?

Wybór domeny, hostingu i platformy nie jest taki łatwy, zwłaszcza dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-commerce i nie znają się na kwestiach technicznych. Ty też do nich należysz? Powierz budowę e-sklepu agencji marketingowej WeNet. Otrzymasz wszystko, czego potrzebujesz, aby skutecznie sprzedawać w Internecie.

Profesjonaliści stworzą dla Ciebie sklep, który będzie dopasowany do Twoich indywidualnych potrzeb. Będzie spójny z Twoją branżą i spełni wymagania Twoich klientów. Korzystając z oferty, dostaniesz:

  • nowoczesny sklep internetowy PrestaShop,
  • sklep responsywny, funkcjonalny, przyjazny i intuicyjny w obsłudze, atrakcyjny wizualnie,
  • sprawdzony hosting i domenę w pakiecie,
  • certyfikat SSL, niezbędne regulaminy,
  • integrację z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, systemy magazynowo-księgowe, firmy kurierskie itd.,
  • dostęp do nowoczesnych narzędzi, które pomagają zwiększać sprzedaż,
  • wsparcie specjalisty e-commerce, który służy pomocą przez cały okres współpracy,
  • sklep online na własność.

Chcesz mieć sklep internetowy, który sprzedaje? Postaw na profesjonalne i kompleksowe rozwiązanie. Myśl o swoim biznesie przyszłościowo. Fachowcy z WeNet.pl nie tylko zbudują Twój sklep, ale też zapewnią wsparcie, zaproponują efektywne działania i narzędzia, które pomogą zwiększać sprzedaż, rozwijać firmę i osiągnąć sukces.


1Raport E-commerce w Polsce 2021

2Built With

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×