Jak założyć sklep internetowy?
- 29-03-2022
- Reklama i marketing
Czy wiesz, że już 77% internautów kupuje w Internecie? Konsumenci coraz chętniej wybierają zakupy online, które są szybkie, wygodne i bezpieczne. Warto to wykorzystać. Chcesz docierać ze swoją ofertą do szerokiego grona klientów? Załóż własny sklep internetowy. Zastanawiasz, się jak to zrobić? Gdzie szukać pomocy? Jak zacząć skutecznie sprzedawać w sieci? Przeczytaj nasz poradnik i sprawdź, jak postawić swój pierwszy krok w e-commerce.
Dlaczego warto założyć własny e-sklep?
Prowadzenie własnego sklepu internetowego to dobry pomysł na biznes. Sklepy online przyciągają obecnie wielu klientów i przynoszą ich właścicielom spore zyski. Coraz więcej osób decyduje się bowiem na zakupy w sieci. Jak się okazuje już 77% internautów kupuje online1. Zmieniły się nawyki zakupowe konsumentów, którzy stawiają na wygodę oraz oszczędność czasu, a także pieniędzy. Zaletą e-sklepów jest też to, że są one dostępne dla klientów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Myślisz o własnym biznesie? A może masz już sklep stacjonarny i zastanawiasz się nad poszerzeniem działalności o sprzedaż online? Założenie sklepu internetowego może być świetnym pomysłem. Warto dostosowywać się do aktualnych wymagań rynku, podążać za najnowszymi trendami i brać po uwagę potrzeby konsumentów. Prowadząc własny e-sklep, będziesz docierać ze swoją ofertą 24/7 i trafisz do szerszego grona klientów. Sklep online pomoże Ci też zdobyć rozpoznawalność i wypromować się w Internecie.
Jak skutecznie sprzedawać w sieci?
Handel w sieci przynosi więc mnóstwo korzyści zarówno klientom, jak i internetowym sprzedawcom. Aby jednak e-sklep był skuteczny i przynosił zyski, powinien być dobrze zaprojektowany. Przed założeniem sklepu internetowego należy też przemyśleć kilka kwestii i przygotować dokładny plan działania.
Na początku warto określić swoje cele biznesowe i rozłożyć je w czasie. Pamiętaj, żeby nigdy nie działać na oślep – opracowanie strategii i jej realizacja to podstawa. Ważne jest też poznanie swojej grupy docelowej. Określ, kto dokładnie jest Twoim klientem – nie będziesz przecież sprzedawać swoich produktów czy usług wszystkim. Pomyśl, jakie potrzeby, problemy i oczekiwania mają Twoi odbiorcy.
Opisy produktów i inne treści w Twoim sklepie internetowym powinny być dopasowane do profilu klienta. Muszą też dokładnie nazywać korzyści, jakie wynikają z oferty – klient powinien wiedzieć, co dokładnie dostanie, jeśli zdecyduje się na zakup. Postaraj się też znaleźć coś, co wyróżni Cię na rynku. W tym celu najpierw wykonaj dogłębną analizę swojej konkurencji i zastanów się, czego brakuje u innych sprzedawców. Darmowa dostawa? Wysyłka w 24h? Płatność odroczona? Wybór należy do Ciebie. Konkurencja jest dość duża, dlatego warto stawiać na innowacyjne pomysły.
Co jeszcze warto wiedzieć przed założeniem e-sklepu? Otóż dobry sklep internetowy powinien mieć pewne cechy. Ma być przede wszystkim:
- atrakcyjny wizualnie, estetyczny,
- przejrzysty,
- intuicyjny i wygodny w obsłudze,
- funkcjonalny,
- dopasowany do rodzaju branży i profilu klienta,
- przemyślany, spójny,
- responsywny – dostępny na urządzeniach mobilnych,
- szybki w działaniu,
- bezpieczny (sklep z certyfikatem SSL, który szyfruje i chroni przesyłane dane).
Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>
Jak założyć swój sklep internetowy?
Gdy masz już gotową strategię działania, możesz zająć się założeniem e-sklepu. Czego potrzebujesz, by móc zacząć sprzedawać w sieci? Otóż przede wszystkim domeny, hostingu i platformy e-commerce.
Domena to unikalny adres sklepu w sieci (np. sklep.pl). Jaka powinna być nazwa domeny? Krótka, łatwa do zapamiętania i wymówienia, chwytliwa, ciekawa. Powinna od razu kojarzyć się z Twoim biznesem. Najlepiej więc, gdy jest to po prostu nazwa Twojego sklepu. Przy wyborze domeny unikaj zaś polskich znaków, myślników i cyfr.
Hosting jest usługą, dzięki której sklep internetowy jest dostępny dla klientów 24/7. Ważne jest, aby wybrać stabilny hosting, który zapewni szybkie, sprawne i bezawaryjne działanie e-sklepu. Pamiętaj, że Twój sklep musi funkcjonować cały czas. Nie może dojść w nim do żadnego przeciążenia, nawet w trakcie trwania atrakcyjnej akcji promocyjnej, gdy na stronie sklepu jest większy niż zwykle ruch.
Aby uruchomienie sklepu internetowego było możliwe, potrzebna jest jeszcze platforma e-commerce. Pozwala ona robić zakupy i przyjmować płatności online. Na rynku znaleźć można kilka rodzajów platform. Zastanawiasz się, którą z nich wybrać? Dla małych i średnich firm dobrym wyborem są oprogramowania Open Source. W Polsce najpopularniejszą platformą e-commerce tego typu jest PrestaShop. Wyprzedza ona w zestawieniu WooCommerce i Shoper2.
Budowa e-sklepu – dlaczego warto nawiązać współpracę z agencją?
Wybór domeny, hostingu i platformy nie jest taki łatwy, zwłaszcza dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-commerce i nie znają się na kwestiach technicznych. Ty też do nich należysz? Powierz budowę e-sklepu agencji marketingowej WeNet. Otrzymasz wszystko, czego potrzebujesz, aby skutecznie sprzedawać w Internecie.
Profesjonaliści stworzą dla Ciebie sklep, który będzie dopasowany do Twoich indywidualnych potrzeb. Będzie spójny z Twoją branżą i spełni wymagania Twoich klientów. Korzystając z oferty, dostaniesz:
- nowoczesny sklep internetowy PrestaShop,
- sklep responsywny, funkcjonalny, przyjazny i intuicyjny w obsłudze, atrakcyjny wizualnie,
- sprawdzony hosting i domenę w pakiecie,
- certyfikat SSL, niezbędne regulaminy,
- integrację z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, systemy magazynowo-księgowe, firmy kurierskie itd.,
- dostęp do nowoczesnych narzędzi, które pomagają zwiększać sprzedaż,
- wsparcie specjalisty e-commerce, który służy pomocą przez cały okres współpracy,
- sklep online na własność.
Chcesz mieć sklep internetowy, który sprzedaje? Postaw na profesjonalne i kompleksowe rozwiązanie. Myśl o swoim biznesie przyszłościowo. Fachowcy z WeNet.pl nie tylko zbudują Twój sklep, ale też zapewnią wsparcie, zaproponują efektywne działania i narzędzia, które pomogą zwiększać sprzedaż, rozwijać firmę i osiągnąć sukces.
1Raport E-commerce w Polsce 2021