Jak zrobić audyt strony internetowej?

Jak zrobić audyt strony internetowej?

Chcesz, aby Twoja strona WWW zajmowała wysokie pozycje w Google? Zadbaj o jej optymalizację. Pierwszym krokiem powinno być przeprowadzenie audytu SEO. Dokładna analiza strony internetowej pozwoli wykryć nieprawidłowości i błędy, które mogą mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie Twojej witryny. Dzięki temu dowiesz się, co należy poprawić, aby wzmocnić swoją widoczność w wyszukiwarce. Jak zrobić audyt strony? Podpowiadamy w artykule.

Kiedy zrobić audyt SEO?

Zastanawiasz się, kiedy warto przeprowadzić audyt strony internetowej online? Jest kilka sytuacji i powodów, dla których warto to zrobić. Przede wszystkim, jeśli chcesz być na bieżąco i wiedzieć, co aktualnie dzieje się z Twoją witryną, audyt wykonuj regularnie co jakiś czas. A może dopiero startujesz w sieci? Wtedy tym bardziej warto się tym zająć. Przeprowadziłeś zmiany na stronie? Tu również pomoże szczegółowa analiza witryny.

Ogólnie rzecz biorąc, audyt to dobry pomysł, gdy chcesz:

  • dowiedzieć się, w jakiej kondycji w tym momencie jest Twoja strona,
  • sprawdzić, jak witryna prezentuje się na tle konkurencji,
  • odnaleźć błędy na swojej stronie i je poprawić,
  • zweryfikować stronę po przebudowie.

Jak przeprowadzić audyt strony internetowej?

Poniżej prezentujemy krótki przewodnik, jak wykonać seo audyt krok po kroku.

Wykorzystaj narzędzia SEO

Po pierwsze musisz przygotować sobie narzędzia SEO. W sieci jest dostępnych kilka opcji, dlatego możesz skorzystać z całego zestawu możliwości. Niektóre narzędzia są darmowe, niektóre płatne w całości lub częściowo. Dzięki narzędziom dowiesz się, co nie działa prawidłowo i zyskasz gotowe wskazówki, na które elementy trzeba zwrócić szczególną uwagę i jak je poprawić.

Z bezpłatnych opcji, gdy chcesz samodzielnie zbadać widoczność strony w Google, podstawą działania jest Google Search Console. Dzięki narzędziu dowiesz się, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się Twoja witryna. Kolejnym darmowym niezbędnikiem jest Google Analytics, które służy do analizy ruchu na stronie.

Z opcji płatnych lub oferujących darmowy okres próbny należy wymienić Senuto do analizy słów kluczowych i konkurencji. Poza tym pomocne będą Screaming Frog oraz Ahrefs (niezbędne do analizy linków strony).

W sieci znajdziesz także kompleksowe narzędzia, które pozwalają wykonać audyt strony internetowej online. Wśród nich warto wymienić bezpłatny audyt SEO WeNet.

Narzędzie umożliwia wszechstronną analizę i ocenę Twojej strony internetowej pod kątem SEO – co najważniejsze, zupełnie za darmo. Po wpisaniu adresu zapoznasz się z ogólnym podsumowaniem witryny, sprawdzisz jej kondycję (w formie wyniku procentowego), a także otrzymasz gotowy zestaw podpowiedzi i komentarzy na temat sukcesów, ostrzeżeń i błędów.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>


Analiza widoczności

Jeśli chcesz samodzielnie przeprowadzić audyt SEO, rozpocznij od zbadania widoczności strony w wyszukiwarce. Dzięki temu dowiesz się, na jakie konkretnie słowa kluczowe wyświetlana jest Twoja witryna. Zbadasz również, jakie pozycje zajmuje strona na istotne frazy kluczowe. W tym celu pomocne będą Google Search Console oraz Senuto.



Analiza techniczna

Następny krok to techniczne sprawdzenie strony pod kątem optymalizacji on-site. Analiza tych elementów jest niezbędna do prawidłowej indeksacji przez roboty Google. Co się na nią składa? Otóż jest to weryfikacja m.in.:

  • adresów URL – czy są poprawne i przyjazne,
  • tytułów stron, nagłówków oraz meta danych – title i description – czy są poprawnie skonstruowane, unikalne i zawierają słowa kluczowe,
  • grafik na stronie – czy zawierają opisy ALT, czy szybko się ładują, czy nie są zbyt ciężkie,
  • szybkości wczytywania strony – czy strona nie ładuje się zbyt wolno (powyżej 2 sekund),
  • przekierowań 301 – czy każda podstrona ma tylko jeden adres,
  • błędów na stronie – czy witryna zawiera jakieś błędy np. 404.

Analiza treści

Poprawnie przygotowane treści na stronie WWW potrafią poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce oraz wpłynąć na zwiększenie ruchu. Na co zwracać uwagę przy weryfikacji treści? Otóż sprawdź, czy:

  • treści są wysokiej jakości,
  • są unikalne,
  • w serwisie nie występuje przypadkiem kanibalizacja słów kluczowych,
  • teksty są prawidłowo sformatowane,
  • teksty mają odpowiednie nagłówki H1-H6 i czy są one stosowane we właściwy sposób,
  • treści są zoptymalizowane pod słowa kluczowe.

Wiesz już, jak zrobić audyt SEO. Jeśli cały proces wydaje Ci się zbyt skomplikowany, skorzystaj z pomocy doświadczonych specjalistów, którzy zrobią wszystko za Ciebie. Nie czekaj i już dziś sprawdź kondycję Twojej strony internetowej. Dowiedz się, co należy poprawić i podejmij odpowiednie działania. Dzięki temu Twoja witryna będzie zajmować wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i więcej osób będzie ją odwiedzać.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter