Jak robić zdjęcia do sklepu internetowego?

Jak robić zdjęcia do sklepu internetowego?

Profesjonalne zdjęcia produktów wpływają na ich sprzedaż. Działasz w branży internetowej? Jesteś właścicielem e-sklepu? Z pomocą przychodzi fotografia produktowa. Jest ona potrzebnym elementem e-marketingu. Dobrze, aby zdjęcia produktów były dopracowane. Poznaj elementy, które wpływają na to, jak je robić!

Jakie powinny być wymiary zdjęć do sklepu internetowego?

Jak wynika z badań Gemius „E-commerce w 2022”, aż 75% internautów kupuje w polskich sklepach internetowych. Potrzebujesz zdjęć do swojego sklepu WWW? Najczęściej wymiary takich fotografii wynoszą 1920x1080 pikseli w rozdzielczości full HD lub 1280x720. Alternatywą może być kwadrat 600x600. Zwykle jednak platformy, na których budowane są sklepy internetowe, samoistnie skalują zdjęcia do preferencji witryny. Co ciekawe jednak rozmiar pliku nie ulega zmianie. Chociaż obrazek wydaje się mniejszy, jego waga jest taka sama.

Zdjęcie produktu a format pliku

Jeśli chodzi o rekomendowane rozszerzenie dla zdjęcia do dedykowanego sklepu internetowego, to najlepiej wybrać format JPEG. Gwarantuje on najwyższą jakość względem rozmiaru obrazka. Chociaż ma gorszą jakość niż PNG, lepiej jednak oddaje barwy, odcienie i detale. Sprawdzi się szczególnie przy większych zdjęciach.

Format PNG używa się do plików niezdjęciowych. Przykładem jego zastosowania są wykresy czy ilustracje. Z kolei rozszerzenie GIF nie obejmuje tyle kolorów co JPEG. Jest gorsze od PNG. Pliki tego rodzaju są przy tym większe. Format GIF jednak pozwala na zapisanie ruchomego obrazu. Rozszerzenie w rodzaju SVG stosowane jest za to przy ikonach czy logotypach.

Rozdzielczość zdjęcia a e-sklep

Czym jest rozdzielczość? Liczbą pikseli w pionie i poziomie. Z nich się składa obraz. Parametr jest wyrażany jednostką DPI, od ang. dots per inch. W sieci wystarczy 72 DPI. Większa rozdzielczość ma zastosowanie w druku.

O jakości zdjęcia w Internecie decydują takie czynniki jak:

  • format – JPG, PNG,

  • waga zdjęcia – KB, MB,

  • rozdzielczość zdjęcia – JPG, PNG.

kreacja-e-commerce-1200x320-v1

Jak dobrać zdjęcia do sklepu WWW? Stylistyka

Wybór zdjęć na stronę e-sklepu należy oprzeć na preferencjach użytkowników. Jak chcesz, aby postrzegali Twój sklep WWW lub markę? Kolejna kwestia to zestawienie zdjęć, które do siebie wizualnie pasują. Możesz się zdecydować na minimalizm czy eklektyzm. Najlepszy będzie jednak złoty środek. Nie musisz eksperymentować ze stylem. Jest to alternatywa dla chaosu w grafice czy zbyt surowych i technicznych fotografii. Ważna jest konsekwencja. Wybierz podobne kształty zdjęć, style, kolory oraz filtry. Zdjęcia katalogowe będą najlepsze.

Chcesz sprzedawać w sieci? Zrobimy Ci sklep internetowy. Sprawdź jak>>>

Obróbka zdjęć – na co zwrócić uwagę?

Masz już gotowe zdjęcia produktów? Zwróć uwagę na ich obróbkę. Składa się ona z takich elementów jak:

  • kadrowanie – zdjęcia powinny mieć identyczny wymiar i kształt. Zwykle jest to kwadrat, który wywołuje wrażenie profesjonalizmu,

  • kontrasty i cienie – oświetlenie jest bardzo ważne. Powinno być spójne. Wskazówka: Nie może zakłócać kompozycji zdjęcia! Dzięki właściwemu kontrastowi produkt będzie mieć zapewnioną autentyczność,

  • kolory – ważne, aby zdjęcie miało podobny kolor co oryginał. W przypadku różnic w odcieniach pomocne będą programy graficzne. W tym celu dopasuj odpowiednie nasycenie. Najlepiej zleć to grafikowi. Unikniesz w ten sposób przerysowania, co przełoży się na negatywny odbiór produktu.

Sprawdź, jak założyć sklep internetowy!

Optymalizacja zdjęć, czyli pozycjonowanie

Poza wyżej wspomnianymi parametrami istotna jest optymalizacja SEO zdjęć. Dzięki temu poprawia się pozycja e-sklepu w wyszukiwarce. Kluczowe są: nazwa pliku i atrybut ALT. Oznacza to, że należy zapisać obrazki poprzez odpowiednie słowa kluczowe, a więc poprzez:

  • rodzaj produktu,

  • nazwę,

  • model,

  • kolor.

Natomiast atrybut ALT to tekst alternatywny. W przypadku gdy zdjęcie nie wyświetli się na stronie WWW, wówczas pojawi się w przeglądarce użytkownika.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Zdjęcia powinny spełniać określone wymagania. Przede wszystkim powinny być wysokiej jakości, a więc wyraźne. Szczegóły powinny być widoczne. Dobrze, aby pokazywały kontekst użytkowania. Liczy się duża liczba zdjęć wykonana z różnej perspektywy.

Unikać natomiast należy dziwnych póz modeli ukazujących produkt. Pozy powinny być naturalne i pokazywać, jak naprawdę wygląda przedmiot. Małe zdjęcia, niewyraźne i źle wykonane pod kątem technicznym są niedopuszczalne. Podobnie jak fotografie zrobione bez detali.

W ofercie WeNet można znaleźć wykonanie sklepu internetowego. Specjaliści nie tylko stworzą Twój e-sklep, ale też pomogą w konfiguracji. Zaproponują odpowiednie narzędzia. Doradzą również, jak rozwijać Twoją firmę w Internecie.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter