Jakie korzyści daje pozycjonowanie strony internetowej?
- 08-12-2021
- Reklama i marketing
SEO, czyli Search Engine Optimization, jest jednym ze sposobów na promocję firmy w sieci, po który sięga coraz więcej przedsiębiorców. Celem SEO jest sprawienie, by Google uznał witrynę za wartościową i umieścił ją na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dowiedz się, jakie są zalety SEO i dlaczego warto zainwestować w działania prowadzone przez specjalistów.
Daj się zauważyć, czyli wzmocnij widoczność w Google
Nie ma wątpliwości, która wyszukiwarka w Polsce jest najbardziej popularna. Według badania Seoptimize z wyszukiwarki Google korzysta aż 98,7% badanych. Dlaczego to takie istotne? Im Twoja pozycja w Google będzie wyższa, tym większa szansa, że dotrzesz do użytkowników najbardziej popularnej wyszukiwarki, którzy wejdą właśnie na Twoją stronę www. Większość z nas klika przecież w wyniki znajdujące się wysoko na pierwszej stronie. Inwestycja w SEO pozwoli wzmocnić Twoją widoczność i pozycję.
Zyskuj i oszczędzaj
Nie obawiaj się, że nie warto zainwestować w pozycjonowanie, nawet jeśli na efekty trzeba będzie poczekać. W wielu przypadkach czas oczekiwania to kilka miesięcy, a nawet pół roku. Warto być jednak cierpliwym. Myślisz, że nie stać Cię na takie działania? Wcale nie musisz mieć ogromnego budżetu.
Istotne jest, by wybrać agencję marketingową, która poważnie podchodzi do sprawy, czyli wykonuje szczegółowy audyt i prowadzi zaplanowane działania. Inwestycja w SEO z pewnością się zwróci i pozwoli zaoszczędzić w przyszłości. Budżet pozostaje bez zmian, a efekty zwykle są lepsze z miesiąca na miesiąc. Warto pamiętać, że specjaliści rekomendują łączenie różnych strategii, np. SEO i reklam PPC.
Docieraj do klientów szukających produktów i usług
Do czego potencjalni klienci wykorzystują wyszukiwarkę? Aż 77,4% użytkowników wyszukuje informacje o towarach i usługach. To właśnie ta ogromna grupa szuka ofert firm takich jak Twoja. Dzięki wypozycjonowaniu Twoja strona znajdzie się jak najwyżej na słowa kluczowe, które internauci wpisują codziennie w pole wyszukiwarki. Mogą to być zarówno kluczowe frazy, jak i frazy z tzw. długiego ogona. Zarówno jedne, jak i drugie generują ruch i wzmacniają Twoją pozycję.
Dzięki promocji w wynikach organicznych możesz docierać do szerokiej grupy osób, które zaczną korzystać z Twoich usług lub produktów. Dotarcie do klientów poprzez wyszukiwarkę to jednak nie wszystko. Proces pozycjonowania pozwala również na umieszczanie informacji o Twoje firmie na serwisach zewnętrznych, które generują przejścia na Twoja witrynę.
Dzięki działaniom SEO będziesz mieć możliwość dotarcia do konkretnej grupy klientów. Pozycjonowanie umożliwia tworzenie person skrojonych na miarę oczekiwań i potrzeb Twoich potencjalnych klientów i dopasowanie do nich publikowanych treści. W ten sposób nie będziesz tracić czasu i pieniędzy na przyciąganie uwagi osób, które kompletnie nie są w kręgu zainteresowania Twoją ofertą.
Pokonaj konkurencję
Wyprzedź innych w swoich działaniach. Jeśli Twoja konkurencja nie postawiła jeszcze na działania z zakresu pozycjonowania, jest o co walczyć. Pokonaj konkurencję w swojej branży i pozycjonuj się na różne słowa kluczowe. Im wyższa pozycja w Google, tym większa rozpoznawalności i szansa na zdobycie zaufania. Działania SEO pozwalają zbudować mocny wizerunek w sieci i pozyskiwać opinie, które są bardzo ważne zarówno dla Google, jak i innych użytkowników.
Dodatkowo specjaliści SEO będą śledzić działania Twojej konkurencji i na podstawie wnikliwych raportów wyciągać wnioski. Podglądanie działań konkurencji pozwala wdrażać nowe rozwiązania na Twojej stronie www.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Promuj średni lub mały biznes
Czy na rynku liczą się tylko wielcy gracze? Niekoniecznie. Jeśli prowadzisz nawet niewielki biznes, tym bardziej zainteresuj się działaniami pozycjonującymi. To szansa dla średnich i małych firm, które nie mają zbyt dużego budżetu na promocję. Tym bardziej podjęcie takich działań się opłaca, jeśli firmy te wcześniej w ogóle nie dbały o swoją pozycję w sieci. Inwestycja w SEO daje korzyści, jednak trzeba pamiętać, że potrzeba czasu, by zobaczyć pierwsze efekty.
Wypromuj się na rynku lokalnym
Twojej firmie zależy na zyskaniu klientów z okolicy? Działania SEO pomogą umocnić pozycję na rynku lokalnym, co jest szczególnie istotne właśnie dla mniejszych firm skupiających klientów z danego obszaru. Użytkownicy, którzy poszukują takich usług jak fryzjer czy mechanik często intuicyjnie wpisują frazę wraz z lokalizacją. A nawet jeśli wpiszą samą frazę, np. „polecana kosmetyczna”, otrzymają wyniki na podstawie swojej lokalizacji. Warto więc skorzystać z usług agencji, która zadba o pozycjonowanie lokalne.
Dowiedz się, na czym polega optymalizacja SEO.
Zyskaj pozycję eksperta w branży
Korzyści z SEO to przede wszystkim więcej klientów, którzy odwiedzają Twoja stronę i korzystają z usług lub produktów. Ale zwiększenie sprzedaży to nie wszystko. To również budowanie autorytetu w branży i zyskanie zaufania w oczach internautów. Jak osiągnąć pozycję specjalisty? Dziel się swoją wiedzą.
Działania SEO obejmują działania z zakresu content marketingu, czyli przygotowywania wartościowych treści. Tworzenie tekstów wysokiej jakości o charakterze poradnikowym oraz ciekawych infografik czy filmów, odpowiadanie na najczęściej zadawane pytania i promowanie tych treści to krok do budowania świadomości marki.
Źródła: Badanie Seoptimize, Neil Patel Blog, Gemius/PBI za styczeń 2020