Kalendarz marketera na 2024 rok – sprawdź, co warto zaplanować!
- 05-02-2024
- Reklama i marketing
Nowy rok wiąże się z nowymi wyzwaniami. Szczególnie jeśli działa się w marketingu. Chcesz się przygotować na 2024 rok? Poznaj nasz kalendarz działań marketingowych z uwzględnieniem świąt i ważnych dni. Odkryj nasze wskazówki i zainspiruj się. Jesteś marketerem? Sprawdź, o czym nie możesz zapomnieć! Zapraszamy do lektury naszego artykułu.
Plan marketingowca – Styczeń
Początek roku to przede wszystkim takie daty dla marketingowca jak:
1.01 – Nowy Rok,
6.01 – Święto Trzech Króli,
21.01 – Dzień Babci
22.01 – Dzień Dziadka.
Po utworzeniu podsumowania planu marketingowego z 2023 roku przeanalizuj sezonowość sprzedaży w statystykach Google Analitycs. Stwórz tabelę z celami na nowy rok. Określ zasięg roczny Social Media, oczekiwaną liczbę konwersji na stronie czy użytkowników. Konwersja oznacza działanie, którego celem jest zmiana odbiorcy z biernego na aktywnego. Zachodzi ona wówczas, gdy potencjalny klient dokona zakupu czy zainteresuje się Twoją usługą.
Plan marketingowca – Luty
Na ważne daty w lutym dla marketingowców składają się:
4.02 – Światowy Dzień Walki z Rakiem,
6.02 – Dzień Bezpiecznego Internetu,
08.02 – Tłusty Czwartek.
14.02 – Walentynki,
15.02 – Dzień Singla,
Dokonaj porównania statystyk ze stycznia zeszłego i bieżącego roku. Wyciągnij wnioski. Zerknij do konkurencji i jej działań. Uwzględnij w działaniach grupy docelowe i zachowania person. Weź pod uwagę marketing internetowy i Facebook Ads.
Plan marketingowca – Marzec
Zainspiruj się i przygotuj działania marketingowe związane z Dniem Kobiet 8.03 oraz 10.03 – Dniem Mężczyzn. Weź pod uwagę Równonoc Wiosenną przypadającą 20.03, światowy Dzień Wody 22.03 oraz Wielkanoc, która przypada w 2024 roku dokładnie 31 marca. Poza porządkami w mediach społecznościowych i weryfikacją dostępów sprawdź politykę cookies. Przypilnuj, aby Twoja strona firmowa była zaktualizowana, podobnie jak zabezpieczenia czy wtyczki. Sprawdź, czy kopia zapasowa witryny jest systematycznie tworzona.
Plan marketingowca – Kwiecień
1.04 przypada jak co roku Prima Aprilis – tego samego dnia mamy też Poniedziałek Wielkanocny. Międzynarodowy Dzień Matki Ziemi jest 22.04, a Światowy Dzień Grafika – 27.04. Zastanawiasz się, jakie działania podjąć w kwietniu? Porównaj pierwsze kwartały roku 2023 i 2024. Wykorzystaj statystyki strony internetowej i Social Media. Bądź na bieżąco z trendami marketingowymi. W przypadku spadków dojdź do ich przyczyny i zmień roczny plan.
Plan marketingowca – Maj
W maju istotne są:
1.05 – Święto Pracy,
2.05 – Dzień Flagi RP,
3.05 – Święto Konstytucji 3 Maja,
26.05 – Dzień Mamy,
19.05 – Zielone Świątki.
20.05 – Boże Ciało.
Digital marketing to poza pozycjonowaniem czy content marketingiem (wartościowymi treściami) materiały foto czy wideo. Sprawdź szybkość i wydajność strony WWW – co najwyżej powinna się ładować przez maksymalnie 5 sekund. Zaktualizuj witrynę i dodaj nowe funkcje odpowiadające potrzebom Twoich klientów.
Plan marketingowca – Czerwiec
Istotne daty w czerwcu to przede wszystkim Dzień Dziecka 1.06. 8.06 datuje się Boże Ciało, a 21.06 – Przesilenie Letnie. 23.06 przypada za to Dzień Ojca. Jeśli chodzi o działania, dowiedz się, które z kanałów marketingowych pozwalają Ci pozyskać najwięcej klientów. Dokonaj analizy rynku i konkurencji. Sprawdź, czy sezonowość i liczba wyszukiwań jest podobna do wyników osiągniętych w poprzednich latach.
Plan marketingowca – Lipiec
Do ważnych dat w lipcu należą Dzień Cioci i Wujka 3.07, Światowy Dzień Czekolady 7.07 czy Światowy Dzień Emoji 17.07 oraz Międzynarodowy Dzień Ochrony Ekosystemu. 30.07 odbywa się Międzynarodowy Dzień Przyjaźni. Wykonaj porównanie 6 miesięcy roku 2023 i 2024.
Plan marketingowca – Sierpień
Sierpień to przede wszystkim Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego (1.08). Ciekawym wydarzeniem jest Noc Perseidów 12.08. 15.08 jest Wniebowzięcie NMP, a 21.08 – Światowy Dzień Optymisty. 31.08 przypada Dzień Solidarności i Wierności.
W tym miesiącu sprawdź dostępy do systemów marketingowych oraz bezpieczeństwo Twojej witryny. Poznaj pozycję Twojej firmy w wynikach organicznych Google – rezultatach wyszukiwania w przeglądarce internetowej mających formę darmowych linków do stron WWW – i opinie o niej. Zleć stworzenie Profilu Firmy w Google i zadbaj o aktualność informacji.
Plan marketingowca – Wrzesień
Wrzesień to przede wszystkim Rozpoczęcie Roku Szkolnego 1.09. Następnie obchodzony jest 5.09 Międzynarodowy Dzień Dobroczynności oraz Światowy Dzień Dawcy Szpiku (16.09). 23.09 odbywa się Równonoc Jesienna, a 26.09 – Europejski Dzień Języków.
Upewnij się, czy kampanie marketingowe działają. Sprawdź dane w Google Analitycs oraz widoczność na tle konkurencji, jeśli chodzi o frazy kluczowe. Poza tym porównaj wyniki z okresu letniego, a więc konwersje (zmiany użytkowników z biernych na aktywnych i zainteresowanych Twoją usługą), źródła czy zasięgi mediów społecznościowych. Wprowadzasz nowe produkty? Zapoznaj się z ich widocznością w Google – być może potrzebna będzie optymalizacja. Uwzględnij poza tym obecność w szkoleniach czy targach z Twojej branży.
Plan marketingowca – Październik
Do ważnych dat w październiku należą:
1.10 – Początek Roku Studenckiego,
14.10 – Dzień Nauczyciela,
26.10 – Światowy Dzień Donacji i Transplantacji,
29.10 – Dzień Internetu,
31.10 – Halloween.
Sprawdź częstotliwość emisji reklam – telewizyjne powinny trwać około 45 sekund maksymalnie. Dlatego zdecyduj się na reklamę internetową, która daje większe pole do popisu. Ustal dodatkowy budżet na narzędzia związane z marketingiem.
Plan marketingowca – Listopad
Jeśli chodzi o ważne daty w listopadzie, to są to:
1.11 – Wszystkich Świętych,
11.11 – Święto Niepodległości,
29.11 – Black Friday i Andrzejki.
Już na początku listopada przygotuj akcje w związku z Czarnym Piątkiem. Porównaj działania swoje i konkurencji w poprzednim latach i zainspiruj się. Zaplanuj publikacje na Social Media. Jakie materiały będą wykorzystywane? W jakich kanałach poinformujesz o specjalnej akcji? Nie zapomnij o zaplanowaniu komunikacji na grudzień. Upewnij się, że wszystko jest gotowe. Skonsultuj się w sprawie reklam z działem sprzedaży. Zastanów się nad upominkami świątecznymi dla firm, z którymi współpracujesz. Pamiętaj także o newsletterze.
Plan marketingowca – Grudzień
Do szczególnie ważnych dat w grudniu z punktu widzenia marketingu zalicza się:
1.12 - Cyber Monday,
6.12 – Mikołajki,
21.12 – początek zimy,
25.12 – Boże Narodzenie,
26.12 – Dzień Świętego Szczepana,
31.12 – Sylwester.
Planując pracę w marketingu, weź pod uwagę urlopy i święta. Przedtem zrób przegląd efektów sprzedażowych z listopada. Dokonaj oceny w porównaniu do poprzedniego roku. Zdecyduj się na komunikację związaną z Mikołajkami i świętami.
Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku>>>
Jak promować swój biznes w sieci?
Do narzędzi komunikacji z klientem zalicza się przede wszystkim firmowy blog i content marketing. Wpis na blogu może przedstawić historię Twojej firmy czy pokazać ciekawostki o oferowanych produktach. Z kolei aktywność w Social Mediach w formie grafik czy filmików przyciągnie nowych odbiorców. Najpopularniejszy jest Facebook, ale też Instagram czy X (dawniej Twitter).
Nie zapomnij także o akcji promocyjnej. Pomocny będzie mailing, jak również artykuł na blogu. Podcasty, e-booki czy rabaty na produkty dodatkowo podkręcą zainteresowanie internautów. Możesz się także zdecydować na filmik, który wypromuje Twoją markę. Skorzystaj przy tym z pomocy specjalistów z WeNet. Eksperci pomogą Ci w zaznaczeniu obecności Twojej firmy na rynku. Dzięki marketingowi lokalnemu dotrzesz do klientów w pobliżu. Na działania składają się m.in. wizytówka firmowa, postowanie czy marketing treści. Sprawdź, jak jeszcze wyróżnić się w Internecie ze swoimi usługami. Dowiedz się więcej tutaj.