Cechy dobrego szeptacza – jak wykorzystać marketing szeptany
- 17-01-2023
- Reklama i marketing
Bardzo popularną formą reklamy jest promocja w internecie. To świetne narzędzie, jeżeli potrafisz je umiejętnie wykorzystać. Marketing szeptany jest jednym ze sposobów, dzięki któremu twoja firma może rozwinąć skrzydła. Dowiedz się, jakimi cechami powinien odznaczać się dobry szeptacz. Przeczytaj także o korzyściach, jakie płyną z marketingu szeptanego.
Wymagania marketingu szeptanego
Marketer szeptany wykorzystuje bezpośredni przekaz na forach, blogach czy portalach społecznościowych, aby pobudzić dyskusję na dany temat. Musi to odbywać się w sposób luźny i nienachlany, aby spełniało swoją funkcję – przeczytaj, co to jest marketing szeptany.
Najważniejsza zasada marketingu szeptanego to niewprowadzanie odbiorcy w błąd. Informacje, które są niezgodne z prawdą, nie przysłużą się promowanej przez nas usłudze czy produktowi. To złota zasada, której sztywno należy się trzymać. Pomaganie użytkownikom, a nie nachalna próba sprzedaży przyniesie największe korzyści.
Nasze posty zostaną na forum dłużej, jeżeli:
mamy już historię postów, która jest neutralna i niezwiązana z promowanym produktem;
umieszczamy posty zgodne z tematyką forum;
nie umieszczamy linków w każdym poście;
linkujemy nie do strony głównej, ale do tego, czego dotyczy post.
Jakie cechy powinien mieć dobry szeptacz?
Dobry szeptacz pisze sprawnie i odznacza się lekkim piórem. Wyrobił sobie skuteczne strategie działania, dzięki czemu wie, gdzie umieszczać swoje posty. Jest cierpliwy – powoli zyskuje zaufanie użytkowników, pomaga im – działa uczciwie.
Usługa specjalisty powinna być odpowiednio wyceniona. Pamiętajmy, że post, który kosztuje pięćdziesiąt groszy, na pewno nie będzie postem dobrej jakości – a przecież o jakość nam chodzi. Wybierajmy zatem usługi o najwyższej jakości, oferowane przez specjalistów w swojej dziedzinie. Warto powierzyć takie zadanie profesjonalnym i sprawdzonym agencjom zajmującym się marketingiem internetowym.
Jakie błędy popełniają szeptacze?
Najczęstszym błędem, jaki popełnia szeptacz, jest brak zaznajomienia z produktem czy tematem, co skutkuje mało kompetentnym tekstem. Jeżeli szeptacz nie potrafi posługiwać się poprawną polszczyzną, jego posty nie będą wiarygodne i przekonujące. Użytkownik nie zaufa opinii, która gramatycznie jest niepoprawnie skonstruowana.
Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>
Praca szeptacza wymaga wiele cierpliwości. Najpierw trzeba zacząć od neutralnych postów. Jeżeli szeptacz zaczyna od postów komercyjnych, robi błąd. Podobnie, jeżeli jego posty publikowane są na forach o bardzo małej liczbie użytkowników. Szeptacz, który nie odznacza się dobrą strategią, jeżeli chodzi o publikacje postów, nie będzie skuteczny. Powielanie tego samego postu na wielu forach też nie jest najlepszym zabiegiem – taki szeptacz traci wiarygodność.
Korzyści marketingu szeptanego
Marketing szeptany, czyli buzz marketing może pozytywnie wpływać na PR firmy. Dobry szeptacz potrafi zwiększyć zaufanie wobec marki, co jest bardzo pożądane. Warto zatem inwestować w tego typu reklamę.
Pamiętaj, że marketing szeptany przynosi efekty, jeżeli jest prowadzony przez kompetentną osobę. Nieudolne działania mogą zaszkodzić firmie. Dlatego tego typu zadania powierzajmy sprawdzonym osobom, które odniosły w tej dziedzinie sukcesy i nieustannie aktualizują swoją wiedzę i rozwijają umiejętności.
Marketing szeptany może przybrać bardzo różne formy. Dlatego podczas opracowywania strategii promocji swojej firmy, warto zapoznać się z działaniami, które mogą wypromować twoje usługi – przeczytaj, jakie są formy marketingu szeptanego.