Najlepsze praktyki na Black Friday – poznaj sprawdzone wskazówki i przygotuj swoją firmę

Najlepsze praktyki na Black Friday – poznaj sprawdzone wskazówki i przygotuj swoją firmę

Koniec listopada to każdego roku gorący okres dla branży e-commerce. To właśnie wtedy sklepy szykują wielkie obniżki z okazji Black Friday oraz Cyber Monday. Twoja firma jest już gotowa na ten dzień? Jeśli nie, to ostatni dzwonek, aby to zrobić. Zobacz, jakie porady na ten temat daje wyszukiwarka Google, poznaj nasze sprzedażowe wskazówki i wprowadź dobre praktyki do swojego planu działań na najbliższe tygodnie.

Black Friday – sprawdzian dla Twojej firmy

W sezonie jesienno-zimowym wyprzedaże z okazji Czarnego Piątku zajmują wyjątkowe miejsce zarówno pod względem obrotów w handlu online, jak i aktywności kupujących. W tym roku właściciele sklepów internetowych również mają o co walczyć – wciąż rośnie bowiem popularność zakupów przez Internet, które są wygodne, dostępne i szybkie. Ponadto klienci uważają, że oferty e-commerce są korzystniejsze niż w przypadku sklepów stacjonarnych.  

Warto przygotować się na ten okres, szczególnie, że Black Friday często zamienia się w Black Week i może trwać nawet kilka dni! W tym czasie, jak pokazują statystyki z ostatnich lat, w Polsce najchętniej kupowane są: odzież, buty, kosmetyki i perfumy, elektronika oraz AGD. Polacy gotowi są wydać na czarnopiątkowe zakupy zwykle ok. 500-800 zł. W tym roku w Polsce i na świecie Czarny Piątek odbędzie się 24 listopada. 

Jak się przygotować na oblężenie e-klientów w Twoim sklepie internetowym? 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

Poznaj najlepsze zalecenia od Google… i zastosuj je u siebie

Na blogu https://webmasters.googleblog.com/ ukazał się wpis Best practises for Black Friday and Cyber Monday pages o przedświątecznych zaleceniach Google dla sklepów internetowych. Warto się z nimi zapoznać i wdrożyć je jak najszybciej, aby zwiększyć obroty w Czarny Piątek. Co zaleca wyszukiwarka?

  • Zadbaj o strony produktowe – sprzedażowe strony landing page utwórz jak najszybciej, aby roboty Google miały czas przed Black Friday na odpowiednie zaindeksowanie treści. Upewnij się, czy kluczowe zakładki, podstrony i strony nie są zablokowane dla wyszukiwarki (możesz to zrobić w narzędziu Google Search Console). Pamiętaj o opisach produktowych i meta znacznikach.

  • Ułatw klientom nawigację w sklepie – usprawnienia w nawigacji pomogą zarówno użytkownikom, chcącym zrobić zakupy, jak i robotom Google w dotarciu do kluczowych dla Ciebie produktów oraz kategorii. Kupujących odsyłaj w konkretne miejsca w sklepie bezpośrednio ze strony głównej. Postaraj się maksymalnie skrócić ścieżkę użytkownika od wyświetlenia witryny do finalizacji transakcji.

  • Pamiętaj o najlepszych praktykach SEO dla sklepów internetowych – znajdziesz je tutaj: Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide.

  • Wykorzystaj odpowiedni adres URL, aby kategoryzować produkty i poprawić pozycjonowanie Twojego sklepu – bardziej czytelny adres URL to praktyka, dzięki której Twój klient od razu zobaczy, na jaką zakładkę trafi, a Google o wiele łatwiej zakwalifikuje taki produkt do odpowiedniej kategorii i ułatwi jego wyszukiwanie w wynikach organicznych.

  • Zadbaj o odpowiednie zdjęcia produktowe – pamiętaj: obraz sprzedaje. Zdjęcia w e-commerce muszą więc być wysokiej jakości, mieć odpowiedni opis oraz zostać zoptymalizowane pod względem rozmiaru i formatu pliku. Unikaj gotowych fotografii od producenta, dodaj grafikom trochę serca i tchnij w nie więcej energii. Pamiętaj, że potem możesz je ponownie wykorzystać w Google Grafika lub na przykład na Pintereście.

  • Po wprowadzeniu poprawek, poproś o ponowne zindeksowanie sklepu internetowego lub poszczególnych podstron – możesz to zrobić na dwa sposoby: za pomocą narzędzia Google Search Console lub przesyłając do Google mapę witryny.

Co jeszcze możesz zrobić? Dobre praktyki na Black Friday 

  • Przygotuj stronę pod sprzedaż – sprawdź, czy jest dostosowana pod zakupy na urządzeniach mobilnych, upewnij się również, jak serwer Twojego sklepu poradzi sobie z nagłym zwiększeniem ruchu. Nawet najlepsza oferta na nic się bowiem zda, jeśli witryna będzie ładować się zbyt wolno. Z wyprzedzeniem zadbaj o lepsze pozycjonowanie sklepu oraz atrakcyjne strony produktowe.  

  • Wyróżnij się – okres listopadowych przecen to doskonała okazja, aby pokazać swoją unikalną propozycję sprzedaży. Pomyśl nad ofertą, która wyróżni Cię na tle konkurencji, przekonaj się, co sprawdziło się w Twoim sklepie rok temu. Zwiększ skalę promocji na Black Friday poprzez media społecznościowe. 

  • Pamiętaj o szybkiej dostawie paczek – sprawne zakupy to również szybka dostawa. Zaoferuj swoim klientom różnorodne metody doręczenia zamówienia i zadbaj o to, aby nie musieli czekać na przesyłkę zbyt długo.

  • Zwróć uwagę na remarketing – klienci, którzy już kiedyś dokonali u Ciebie zakupów, w Black Friday również będą nimi zainteresowani. Przeanalizuj porzucone koszyki i skieruj komunikat do niedoszłych klientów dzięki Google Ads lub reklamie na Facebooku. Istnieje duża szansa, że tym razem sfinalizują swoje zakupy.

  • Zadbaj o dobrą obsługę klienta – kupujący w trakcie wyprzedaży są zniecierpliwieni, mogą potrzebować pomocy w znalezieniu produktu, mieć problemy z ładowaniem strony czy wysyłką. Przygotuj się na to. Natychmiast odpowiadaj na wszelkie pytania i wyjaśniaj wątpliwości. 

 Black Friday najlepsze praktyki

Wszystko to sprawi, że przyciągniesz do swojego sklepu internetowego nie tylko obecnych, ale i nowych klientów. Pamiętaj, aby wszelkie działania sprzedażowe i marketingowe rozpocząć odpowiednio wcześnie, aby na Black Friday cieszyć się spektakularnymi efektami. Weź pod uwagę również to, że promocję możesz zaplanować już na Cyber Monday czy na Dzień Darmowej Dostawy.

 

Źródła: 

https://black-friday.global/pl-pl/ https://developers.google.com/search/blog/2020/10/best-practices-black-friday

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas