Dlaczego musisz zadbać o wizerunek Twojej firmy w internecie?

Dlaczego musisz zadbać o wizerunek Twojej firmy w internecie?

Silny wizerunek firmy to coś, o czym marzy i do czego dąży każdy właściciel przedsiębiorstwa, który chce osiągnąć sukces. Budowanie pozytywnych skojarzeń jest jednym z podstawowych elementów strategii biznesowej. Mówiąc wprost, wizerunek firmy bądź marki to wszystkie wrażenia odczuwane przez odbiorców – zarówno tych zewnętrznych, czyli klientów, partnerów biznesowych, dostawców, jak i wewnętrznych, czyli osób pracujących w danej firmie. Dowiedz się, dlaczego musisz zadbać o wizerunek Twojej firmy w internecie i jak to zrobić.

Dlaczego wizerunek firmy jest ważny?  

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że wizerunek firmy jest bardzo istotny. Czy sam jako klient chciałbyś skorzystać z usług firmy, której przedstawiciel wygląda niedbale? Czy Twoją uwagę przyciągnie zniszczony szyld sklepu z grafiką z minionej epoki? Czy wszedłbyś do biura, w którym na pierwszy rzut oka panuje bałagan? Z pewnością nie. W szczególności liczy się pierwsze wrażenie.

Pozytywny wizerunek firmy zwiększa jej wartość. Buduje świadomość. Sprawia, że jest dobrze odbierana przez otoczenie, wzbudza wiarygodność i zaufanie. To wszystko sprawia, że wokół firmy systematycznie zwiększa się grono zadowolonych klientów, którzy polecają usługi kolejnym osobom. Konkurencja pozostaje w tyle, a Ty krok po kroku pniesz się do góry.

Dziś szczególnie ważny jest wizerunek Twojej firmy w internecie. Sieć daje ogromne możliwości docierania do klientów – zarówno lokalnie, jak i na szerszą skalę. Jeśli nie dbasz o obecność o internecie, nie masz własnej strony www ani wizytówki firmy, popełniasz ogromny błąd. 

Dziś klienci w pierwszej kolejności zaglądają właśnie do sieci, by znaleźć informację o danym produkcie lub usłudze. Jeśli masz stronę, ale jej nie aktualizujesz, również wiele tracisz. Źle przygotowana strona nie tylko nie wzbudza zaufania, ale także obniża Twoją pozycję w Google.

Jak zbudować wizerunek w internecie?

Nie wiesz, jak dotrzeć do internautów i czy w ogóle warto? Jeśli zastanawiasz się, ile osób może stać się Twoimi potencjalnymi klientami, koniecznie zapoznaj się z danymi Gemius – w styczniu 2020 roku 28,1 miliona osób korzystało z internetu. To ogromna liczba, więc warto wziąć pod uwagę potencjał sieci.

Docieraj do klientów dzięki obecności w bazach firm. Katalogi firmy to miejsca w internecie, które skupiają najlepsze przedsiębiorstwa na rynku. Możesz skorzystać zarówno z oferty katalogów branżowych, jak i ogólnych baz, które grupują firmy według branż i kategorii. Nie wybieraj jednak pierwszej lepszej oferty. Szukaj katalogów o silnej pozycji w Google.

Katalogi firm oferują przygotowanie profesjonalnej wizytówki firmy. To świetny sposób na zaprezentowanie Twojego biznesu i zebranie wszystkich niezbędnych informacji o działalności w pigułce. Możesz opisać tu szczegółowo swoje produkty lub usługi. Atrakcyjne opisy uzupełnione są oczywiście o dane niezbędne do kontaktu takie jak telefon, adres siedziby czy godziny otwarcia. Katalogi wysokiej jakości pozwalają dodawać zdjęcia w galerii, a także zamieszczać wartościowe treści w artykułach eksperckich.

Jeśli wybierzesz profesjonalną bazę, możesz być pewien, że Twoja pozycja systematycznie będzie umacniać się wyszukiwarce. Treści przygotowane przez specjalistów są unikalne i zgodne ze standardami SEO, a także na bieżąco aktualizowane. To bardzo ważne, by klienci mieli dostęp zawsze do aktualnych danych.

Katalogi są także dostępne na urządzeniach mobilnych. To bardzo ważne. Według rankingu Gemius w styczniu 2020 roku 56.21% osób przeglądało internet na smartfonach. Coraz więcej osób korzysta z sieci właśnie na urządzeniach przenośnych.


Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>


Mocny wizerunek to wiarygodna firma   

Silny wizerunek wzbudza zaufanie. To, jak firma jest oceniana, jest wyjątkowo istotne dla klientów. Czy wiesz, że 47% badanych wskazuje opinie jako najważniejszy czynnik świadczący o wiarygodności firmy? Koniecznie zadbaj więc o pozytywne postrzeganie firmy w internecie.

Jak zdobyć głosy klientów? Możliwość oceny usług lub produktów dają katalogi firm. W wizytówce znajduje się specjalna sekcja, w której użytkownicy mogą dodać komentarz na temat jakości obsługi oraz wystawić ocenę. Na podstawie wystawionych recenzji kolejni zainteresowani będą mogli porównać oferty i wybrać najlepszą.

Kolejnym miejscem, w którym możesz zyskać uznanie użytkowników, są serwisy społecznościowe. Fanpage firmy to następny krok w budowaniu i wzmacnianiu wizerunku Twojej firmy. Dzięki obecności w social mediach możesz nawiązać kontakt i zbudować trwałą relację ze swoimi fanami.

Możliwość nawiązania i utrzymania kontaktów z klientami daje także profesjonalna kampania mailingowa. Dzięki niej dotrzesz do konkretnych odbiorców i poinformujesz o swojej ofercie albo poprosisz o ocenę.



Mocny wizerunek to rozpoznawalna firma   

Zastanawiasz się, jak na tle konkurencji stać się rozpoznawalnym w sieci? Wyrób sobie markę eksperta w branży. Przyciągaj użytkowników wartościową treścią – dawaj gotowe odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i rozwiązuj problemy internautów. W kreowaniu wizerunku w sieci pomoże content marketing.

Marketing treści umożliwia tworzenie ciekawych artykułów. Nawet trudne zagadnienia możesz przedstawić w prosty i przystępny sposób. Z pewnością cenne wskazówki zaspokoją potrzeby internautów i wzmocnią Twój wizerunek jako eksperta w branży, któremu można zaufać.

Content marketing to jednak nie tylko angażujące treści w postaci artykułów eksperckich czy atrakcyjnych opisów. To także oddziaływanie innymi zmysłami. Przyciągaj uwagę obrazem dźwiękiem i wykorzystaj możliwości, jakie daje serwis YouTube. Przygotuj filmy prezentujące ofertę firmy, które  zachęcą do zainteresowania się ofertą.

Zainteresowanie możesz zbudzić też dzięki kampanii wizerunkowej. Baner reklamowy zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami to intrygujący sposób na zyskanie uwagi. Im dotrze do większej ilości osób, tym większa szansa, że Twoja firma zapadnie w pamięć. Pozytywne skojarzenia budują silny wizerunek i rozpoznawalność.

Firma rozpoznawalna w okolicy, czyli silna pozycja na lokalnym rynku

Dziś wielu klientów szuka lokalnie. Intuicyjnie wpisuje poszukiwaną frazę wraz z lokalizacją, by znaleźć najbliższą firmę w okolicy. We wzmocnieniu lokalnych wyników wyszukiwania pomoże Google Moja Firma.

Usługa zwiększa lokalną widoczność firmy w wyszukiwarce i mapach Google, więc klienci łatwiej znajdą poszukiwane usługi blisko siebie. Koniecznie zadbaj o systematyczną aktualizację wizytówki i regularne zamieszczanie postów w Google Moja Firma, jeśli chcesz docierać do klientów w okolicy.

Źródła: Gemius Raport e-commerce 2019DataReportalGemius/PBI za styczeń 2020Gemius, 1.01.2020 - 31.01.2020

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter