Dlaczego musisz zadbać o wizerunek Twojej firmy w internecie?

Dlaczego musisz zadbać o wizerunek Twojej firmy w internecie?

Silny wizerunek firmy to coś, o czym marzy i do czego dąży każdy właściciel przedsiębiorstwa, który chce osiągnąć sukces. Budowanie pozytywnych skojarzeń jest jednym z podstawowych elementów strategii biznesowej. Mówiąc wprost, wizerunek firmy bądź marki to wszystkie wrażenia odczuwane przez odbiorców – zarówno tych zewnętrznych, czyli klientów, partnerów biznesowych, dostawców, jak i wewnętrznych, czyli osób pracujących w danej firmie. Dowiedz się, dlaczego musisz zadbać o wizerunek Twojej firmy w internecie i jak to zrobić.

Dlaczego wizerunek firmy jest ważny?  

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że wizerunek firmy jest bardzo istotny. Czy sam jako klient chciałbyś skorzystać z usług firmy, której przedstawiciel wygląda niedbale? Czy Twoją uwagę przyciągnie zniszczony szyld sklepu z grafiką z minionej epoki? Czy wszedłbyś do biura, w którym na pierwszy rzut oka panuje bałagan? Z pewnością nie. W szczególności liczy się pierwsze wrażenie.

Pozytywny wizerunek firmy zwiększa jej wartość. Buduje świadomość. Sprawia, że jest dobrze odbierana przez otoczenie, wzbudza wiarygodność i zaufanie. To wszystko sprawia, że wokół firmy systematycznie zwiększa się grono zadowolonych klientów, którzy polecają usługi kolejnym osobom. Konkurencja pozostaje w tyle, a Ty krok po kroku pniesz się do góry.

Dziś szczególnie ważny jest wizerunek Twojej firmy w internecie. Sieć daje ogromne możliwości docierania do klientów – zarówno lokalnie, jak i na szerszą skalę. Jeśli nie dbasz o obecność o internecie, nie masz własnej strony www ani wizytówki firmy, popełniasz ogromny błąd. 

Dziś klienci w pierwszej kolejności zaglądają właśnie do sieci, by znaleźć informację o danym produkcie lub usłudze. Jeśli masz stronę, ale jej nie aktualizujesz, również wiele tracisz. Źle przygotowana strona nie tylko nie wzbudza zaufania, ale także obniża Twoją pozycję w Google.

Jak zbudować wizerunek w internecie?

Nie wiesz, jak dotrzeć do internautów i czy w ogóle warto? Jeśli zastanawiasz się, ile osób może stać się Twoimi potencjalnymi klientami, koniecznie zapoznaj się z danymi Gemius – w styczniu 2020 roku 28,1 miliona osób korzystało z internetu. To ogromna liczba, więc warto wziąć pod uwagę potencjał sieci.

Docieraj do klientów dzięki obecności w bazach firm. Katalogi firmy to miejsca w internecie, które skupiają najlepsze przedsiębiorstwa na rynku. Możesz skorzystać zarówno z oferty katalogów branżowych, jak i ogólnych baz, które grupują firmy według branż i kategorii. Nie wybieraj jednak pierwszej lepszej oferty. Szukaj katalogów o silnej pozycji w Google.

Katalogi firm oferują przygotowanie profesjonalnej wizytówki firmy. To świetny sposób na zaprezentowanie Twojego biznesu i zebranie wszystkich niezbędnych informacji o działalności w pigułce. Możesz opisać tu szczegółowo swoje produkty lub usługi. Atrakcyjne opisy uzupełnione są oczywiście o dane niezbędne do kontaktu takie jak telefon, adres siedziby czy godziny otwarcia. Katalogi wysokiej jakości pozwalają dodawać zdjęcia w galerii, a także zamieszczać wartościowe treści w artykułach eksperckich.

Jeśli wybierzesz profesjonalną bazę, możesz być pewien, że Twoja pozycja systematycznie będzie umacniać się wyszukiwarce. Treści przygotowane przez specjalistów są unikalne i zgodne ze standardami SEO, a także na bieżąco aktualizowane. To bardzo ważne, by klienci mieli dostęp zawsze do aktualnych danych.

Katalogi są także dostępne na urządzeniach mobilnych. To bardzo ważne. Według rankingu Gemius w styczniu 2020 roku 56.21% osób przeglądało internet na smartfonach. Coraz więcej osób korzysta z sieci właśnie na urządzeniach przenośnych.


Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>


Mocny wizerunek to wiarygodna firma   

Silny wizerunek wzbudza zaufanie. To, jak firma jest oceniana, jest wyjątkowo istotne dla klientów. Czy wiesz, że 47% badanych wskazuje opinie jako najważniejszy czynnik świadczący o wiarygodności firmy? Koniecznie zadbaj więc o pozytywne postrzeganie firmy w internecie.

Jak zdobyć głosy klientów? Możliwość oceny usług lub produktów dają katalogi firm. W wizytówce znajduje się specjalna sekcja, w której użytkownicy mogą dodać komentarz na temat jakości obsługi oraz wystawić ocenę. Na podstawie wystawionych recenzji kolejni zainteresowani będą mogli porównać oferty i wybrać najlepszą.

Kolejnym miejscem, w którym możesz zyskać uznanie użytkowników, są serwisy społecznościowe. Fanpage firmy to następny krok w budowaniu i wzmacnianiu wizerunku Twojej firmy. Dzięki obecności w social mediach możesz nawiązać kontakt i zbudować trwałą relację ze swoimi fanami.

Możliwość nawiązania i utrzymania kontaktów z klientami daje także profesjonalna kampania mailingowa. Dzięki niej dotrzesz do konkretnych odbiorców i poinformujesz o swojej ofercie albo poprosisz o ocenę.



Mocny wizerunek to rozpoznawalna firma   

Zastanawiasz się, jak na tle konkurencji stać się rozpoznawalnym w sieci? Wyrób sobie markę eksperta w branży. Przyciągaj użytkowników wartościową treścią – dawaj gotowe odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i rozwiązuj problemy internautów. W kreowaniu wizerunku w sieci pomoże content marketing.

Marketing treści umożliwia tworzenie ciekawych artykułów. Nawet trudne zagadnienia możesz przedstawić w prosty i przystępny sposób. Z pewnością cenne wskazówki zaspokoją potrzeby internautów i wzmocnią Twój wizerunek jako eksperta w branży, któremu można zaufać.

Content marketing to jednak nie tylko angażujące treści w postaci artykułów eksperckich czy atrakcyjnych opisów. To także oddziaływanie innymi zmysłami. Przyciągaj uwagę obrazem dźwiękiem i wykorzystaj możliwości, jakie daje serwis YouTube. Przygotuj filmy prezentujące ofertę firmy, które  zachęcą do zainteresowania się ofertą.

Zainteresowanie możesz zbudzić też dzięki kampanii wizerunkowej. Baner reklamowy zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami to intrygujący sposób na zyskanie uwagi. Im dotrze do większej ilości osób, tym większa szansa, że Twoja firma zapadnie w pamięć. Pozytywne skojarzenia budują silny wizerunek i rozpoznawalność.

Firma rozpoznawalna w okolicy, czyli silna pozycja na lokalnym rynku

Dziś wielu klientów szuka lokalnie. Intuicyjnie wpisuje poszukiwaną frazę wraz z lokalizacją, by znaleźć najbliższą firmę w okolicy. We wzmocnieniu lokalnych wyników wyszukiwania pomoże Google Moja Firma.

Usługa zwiększa lokalną widoczność firmy w wyszukiwarce i mapach Google, więc klienci łatwiej znajdą poszukiwane usługi blisko siebie. Koniecznie zadbaj o systematyczną aktualizację wizytówki i regularne zamieszczanie postów w Google Moja Firma, jeśli chcesz docierać do klientów w okolicy.

Źródła: Gemius Raport e-commerce 2019DataReportalGemius/PBI za styczeń 2020Gemius, 1.01.2020 - 31.01.2020

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×