Nowoczesne systemy identyfikacji wizualnej – przegląd rozwiązań

Nowoczesne systemy identyfikacji wizualnej – przegląd rozwiązań

Spójna, przemyślana identyfikacja wizualna to obecnie jedna z absolutnych podstaw dla firm dążących do osiągnięcia sukcesu na rynku. Przykładem są, chociażby, światowi giganci, których marki kosztują miliardy dolarów. Im wyższa świadomość w tym zakresie, tym większe możliwości na zyski wynikające ze świadczonych usług czy sprzedaży produktów. Sprawdź, czym dokładnie jest nowoczesny system identyfikacji wizualnej. Wyróżnij się z tłumu!

Czym jest identyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacja wizualna firmy wpływa bezpośrednio na wizerunek danej marki. W praktyce buduje to, między innymi, pozytywne opinie klientów na temat oferowanych usług oraz produktów. W dobie obecnej konkurencji bardzo trudno utrzymać renomę na odpowiednim poziomie bez spójnej identyfikacji wizualnej firmy, na którą składa się przede wszystkim:

  • logo i logotyp,
  • kolorystyka,
  • charakterystyczna czcionka.
- Elementami, które bez wątpienia przyciągają uwagę klientów, jest właściwie zaprojektowane logo oraz sama nazwa firmy. Dobrze, jeżeli te nawiązują do siebie w sposób bezpośredni. Wówczas taki przekaz znacznie szybciej zapada w pamięć odbiorcy. Nowoczesne systemy identyfikacji wizualnej to między innymi banery reklamowe czy zaprojektowane przez profesjonalistów świetlne reklamy, z którymi często kojarzy się konkretna marka – podkreśla specjalista z firmy LOGART Pracownia Reklamy

Reklama świetlna – nowoczesny sposób promowania marki

Reklama świetlna jest idealnym rozwiązaniem marketingowym, które skutecznie przyciąga klientów. Bardzo dobrze prezentuje się szczególnie po zmroku. Wykorzystanie takiej formy przekazu przyciąga uwagę klientów i wyróżnia lokal na tle konkurencji. Podświetlany napis jest także alternatywą dla standardowych szyldów. Dzięki temu można nie tylko zyskać reklamę, lecz także wpłynąć na ogólny wizerunek i identyfikację wizualną firmy.

Przedsiębiorcy mogą korzystać z całych kasetonów reklamowych, gdzie wyświetla się zarówno nazwa, jak i logo firmy na jednej płaszczyźnie. Bardziej zaawansowanymi projektami są specjalnie formowane litery, dopasowane do wzoru firmy i wykorzystywanej przez nią czcionki. Dzięki temu przekaz marki jest w pełni spójny. Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na modne już kilkadziesiąt lat temu neony, czyli gięte rurki wypełnione gazem. Ten typ reklamy jest trudniejszy w realizacji, jednak profesjonaliści bez przeszkód wykonają dowolny napis, który z pewnością będzie przyciągał uwagę przechodniów.

Decydując się na wybór reklamy świetlnej w postaci całych kasetonów z nazwą i logiem lub samych napisów, koniecznie należy zwrócić uwagę na jakość wykonania i trwałość produktu. Tylko wtedy można mieć pewność, że zastosowane materiały sprostają trudnym warunkom pogodowym, na które będą wystawione.

Wybierając wykonawcę reklamy, można sprawdzić jego dotychczasowe realizacje na stronie internetowej. Wówczas da się wstępnie określić, czy będą one spójne z koncepcją i identyfikacją wizualną firmy.

 

Podziel się