Strona WWW czy sklep internetowy – co wybrać?

Strona WWW czy sklep internetowy – co wybrać?

Stacjonarne prowadzenie biznesu jest już niewystarczające. Chcąc podjąć rywalizację z konkurencją i osiągnąć sukces na rynku należy budować widoczność swojej firmy w Internecie. To właśnie sieć stanowi ogromną bazę potencjalnych klientów. Aby do nich trafić ze swoją ofertą, przedsiębiorcy najczęściej decydują się na założenie strony internetowej lub e-sklepu. Na które z rozwiązań warto postawić? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule. 

Promocja biznesu w sieci

Już 4,8 miliarda ludzi na całym świecie korzysta z Internetu[1]. Wśród internautów są również potencjalni konsumenci oferowanych przez Twoją firmę produktów i usług oraz odbiorcy tworzonych treści. Nie bez powodu mówi się, że biznes powinien być tam, gdzie są jego klienci. Dziś coraz więcej rozpoczynających działalność przedsiębiorców nie wyobraża sobie już prowadzenia firmy bez obecności w sieci.

Jak więc połączyć stacjonarny rozwój biznesu z marketingiem internetowym? Najlepiej zrobić to przy pomocy najskuteczniejszych narzędzi służących promocji w sieci – a są to przede wszystkim firmowa strona WWW oraz e-sklep. Dzięki nim możesz dotrzeć do użytkowników, którzy w Internecie przede wszystkim szukają odpowiedzi na nurtujące pytania, wypatrują wiarygodnych marek oraz chcą robić zakupy online.

Zarówno stworzenie sklepu internetowego, jak i strony WWW to gwarant lepszej widoczności firmy w sieci. Ta zaś niesie za sobą większą rozpoznawalność marki, zwiększoną sprzedaż oraz możliwość prezentowania swoich produktów i usług 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Które narzędzie sprawi, że użytkownicy dostrzegą Twój biznes na tle wirtualnej konkurencji? Co warto wybrać? O tym w dalszej części artykułu.   

Czym się różni e-sklep od strony internetowej?

Zacznijmy od podstaw – strona internetowa to unikalne i niezależne miejsce w sieci. W wydaniu firmowym stanowi przestrzeń do obszernego prezentowania produktów i usług. To właśnie tutaj można poinformować zarówno o ofercie, jak i o samej marce, jej historii oraz zaprezentować cały zakres działalności. Jej celem jest dotarcie do internautów, którzy najczęściej wykorzystują Internet do wyszukiwania informacji na temat towarów.

Sklep internetowy to zaś szczególny rodzaj strony WWW, która posiada specyficzną funkcjonalność ułatwiającą klientom robienie zakupów online. Są to wszelkie mechanizmy zamówień, realizacji płatności, wysyłki czy fakturowania sprzedaży. Tego typu witryny podlegają ustawie o handlu elektronicznym, więc muszą udostępniać odpowiednio przygotowany regulamin.

Wynika z tego, że strona WWW to informacja o biznesie i ogólny zarys oferty. Sklep internetowy jest zaś poza katalogiem z cenami również funkcjonalną platformą, która ma doprowadzić do skutecznej finalizacji rozpoczętej przez potencjalnych klientów ścieżki zakupowej. Choć wiele różni oba narzędzia, to prowadzą do jednego celu – sukcesu firmy w sieci.  


Strony WWW – zaprojektujemy i zajmiemy się Twoją stroną za Ciebie >>


Strona WWW a sklep internetowy – na co się zdecydować?

Co ważne, sprzedaż w Internecie można prowadzić bez tradycyjnego sklepu online. W świat e-commerce możemy wejść również poprzez marketplace (elektroniczną platformę sprzedażową) czy też za pośrednictwem strony internetowej z katalogiem produktów. Część informacji, które udostępniamy na firmowej witrynie, może znaleźć się również w e-sklepie. Które rozwiązanie warto więc wybrać?  

Dlaczego warto prowadzić firmową stronę WWW?

Firmowa strona internetowa to doskonałe miejsce do zaprezentowania swojej firmy i oferty. To właśnie ona stanowi wirtualną bazę informacji o prowadzonej działalności oraz jest źródłem kontaktu dla klientów. Dla wielu odpowiedź na pytanie, czy warto prowadzić firmową stronę, może być tylko pozytywna. A my prezentujemy kilka powodów, które tę decyzję uzasadniają:

  • Skuteczna prezentacja oferty

Strona WWW to miejsce w sieci, które służy Tobie i Twojej firmie. Potencjalni klienci poszukują produktów i usług coraz częściej właśnie za pośrednictwem Internetu. Witryna stanowi źródło wiedzy o ofercie oraz pierwszy krok do pozyskania kontaktu. Dzięki niej możesz skłonić swoich odbiorców do podjęcia konkretnych działań.    

  • Wirtualna wizytówka firmy

Nie ma lepszego narzędzia do kreowania pozytywnego wizerunku firmy niż witryna internetowa. Klient po wejściu na stronę od razu wyrabia sobie zdanie na temat przedsiębiorstwa. Ponadto jest to zazwyczaj jego pierwszy kontakt z Twoją marką. Im lepsze wrażenia odbiorcy, tym większa szansa na konwersję.

  • Oszczędność czasu i pieniędzy

Inwestycja w stronę WWW to szansa na zaoszczędzenie pieniędzy oraz czasu. Jeżeli Twoja firma jest otwarta przez 8 godzin dziennie, to znaczy, że nie wykorzystujesz aż 16. pozostałych. Własna witryna zaś reprezentuje biznes 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Strona pracuje na Twój sukces automatycznie i bez żadnych przerw.

  • Budowanie relacji i wizerunku eksperta

Strony internetowe są świetnymi nośnikami wszelkich działań z zakresu marketingu. Dzięki nim możesz w różnorodny sposób docierać do klientów i budować z nimi długoterminową relację. Możesz na niej publikować wartościowe treści – dzieląc się wiedzą, zyskujesz autorytet i docierasz do większej rzeszy potencjalnych odbiorców.



Dlaczego warto zainwestować w e-sklep?

Czy wiesz, że aż 73% polskich internautów robi zakupy online[2]? Internet stał się obecnie jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. A liczba potencjalnych klientów stale rośnie. Możliwości dodarcia do konsumenta z ofertą jest wiele. Jednak za dedykowanym sklepem online przemawia wiele argumentów. Oto kilka z nich:

  • Oferta dostępna 24/7

Dzięki sklepowi internetowemu możesz zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług. Jest on bowiem dostępny cały czas – 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę. W ten sposób potencjalny klient może niezależnie od pory dnia dokonać zakupu czy rezerwacji. Poza tym umożliwia on dotarcie z ofertą poza rynek lokalny.  

  • Możliwość analizy rynku

Jeżeli chcesz ocenić skuteczność swoich działań, to e-sklep może Ci to umożliwić. Jest bowiem świetnym narzędziem analitycznym. Możesz za pośrednictwem platformy sprzedażowej sprawdzić liczbę odwiedzających ją użytkowników, miejsca z sieci, z których trafia do serwisu oraz preferencje zakupowe konsumentów.

  • Dynamiczny rozwój e-handlu

Bez względu na to, czy korzystasz z marketplace lub innych narzędzi, to sklep internetowy stanowi główny kanał sprzedaży. Wejście na rynek e-commerce to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy coraz częściej kupują za pośrednictwem sieci. Najnowsze statystyki jednoznacznie ukazują ogromny potencjał e-commerce w Polsce.

  • Większa sprzedaż

Utrzymanie zaplecza magazynowego oraz sklepów stacjonarnych łączy się z wieloma kosztami. Zdecydowanie mniejsza inwestycja wiąże się ze stworzeniem i prowadzeniem sklepu internetowego. Wykorzystując oba kanały sprzedaży, uzyskujesz dwa niezależne źródła dochodów. Siła Internetu tkwi zaś w przekroczeniu barier czasowych i geograficznych.

Jak widzisz, oba rozwiązania niosą za sobą wiele korzyści. To czy zainwestujesz w sklep internetowy, czy stronę WWW zależy od efektów, jakie chcesz osiągnąć. Pamiętaj, że oba narzędzia można połączyć w ramach jeden strategii marketingowej. Ich współdziałanie zwiększa Twoją szansę na sukces w sieci.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to sprawdź, jak zbudować lejek sprzedażowy.  


[1] Digital 2021

[2]  Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 r.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter