Jak wybrać firmę spedycyjną?
- 17-01-2023
- Zarządzanie firmą
Każdy przedsiębiorca, który sprzedaje konkretne produkty – zwłaszcza za granicę musi zmagać się z kwestią transportu. Jeśli nie posiada własnego zaplecza przewozowego, może podjąć współpracę z firmą spedycyjną. Czy to się opłaca?Jeśli przewozimy niewielkie ilości towarów, na niewielkie odległości, a na dodatek robimy to nieregularnie, wystarczy podpisać umowę z firmą kurierską. Nawet gdy towarów jest dużo, a dostawy regularne, nie zawsze opłaca się organizowanie własnego zaplecza transportowego. Jest to przedsięwzięcie kosztowne i nie zawsze opłacalne.
Często o wiele bardziej ekonomicznym i wygodnym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z firmą spedycyjną.
Istnieje wiele argumentów, przemawiającym za tym, iż warto zlecić obsługę spedycyjną profesjonalnej firmie, jednak aby współpraca ta przebiegała pomyślnie i z korzyścią dla przedsiębiorstwa, trzeba wiedzieć, jak wybrać firmę spedycyjną. Co zyskujemy, zlecając obsługę transportową firmie spedycyjnej? Przede wszystkim oszczędność czasową, ale też – finansową. W sytuacji, w której dostarczenie towarów do miejsca docelowego opóźnia się, firma prawie zawsze narażona jest na dodatkowe koszty, okazuje się więc, że często opłacenie firmy spedycyjnej jest i tak bardziej opłacalne, niż samodzielna organizacja przewozu ładunków. Firma spedycyjna zajmie się także kompletowaniem dokumentacji, kontaktem ze stroną wysyłającą/odbierającą towar, obsługą celną, magazynowaniem, załadunkiem oraz rozładunkiem towarów i ubezpieczeniem przesyłki na czas transportu.
Profesjonalna firma spedycyjna
Firma spedycyjna powinna posiadać nie tylko doświadczonych spedytorów i kierowców, ale także innych pracowników, których wiedza i umiejętności pozwolą uniknąć trudności np. w transporcie międzynarodowym. Ważny jest też sprzęt, czyli sprawne, najlepiej nie starsze niż kilkuletnie samochody, podnośniki i dźwigi umożliwiające załadunek cięższych ładunków, pasy zabezpieczające itd.
Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak.>>
Niezwykle ważny jest aspekt komunikacji z klientem. Trzeba wybrać firmę spedycyjną, która jest w stanie informować klienta o postępach transportu na każdym jego etapie. Odpowiednia komunikacja i przepływ informacji pozwoli nam dostosować inne przedsięwzięcia i kroki do sytuacji związanej z dostarczeniem w określone miejsce naszego towaru. Wybierając firmę spedycyjną, nie należy kierować się jedynie kusząco niską ceną oferowanych usług transportowych. Trzeba zwrócić uwagę, na to, czy zaproponowana przez firmę cena zawiera wszystkie opłaty dodatkowe (ubezpieczenie przesyłki, opłata frachtowa lub cargo, opłata celna itd.). Gdy cena jest zbyt niska, pewnie za te dodatkowe opcje trzeba będzie dopłacić.