Jak kobiety mogą zbudować i rozwijać swoją markę osobistą?

Jak kobiety mogą zbudować i rozwijać swoją markę osobistą?

Kobiety mają wiele do zaoferowania w biznesie. Mają świetną intuicję, są rozważne i posiadają zmysł estetyczny. Wiele z nich wciąż jednak obawia się wyjść z cienia albo nie wie, jak wykorzystać swoje umiejętności do budowania własnej pozycji. Dowiedz się, czym jest marka osobista. Poznaj wskazówki, jak zbudować ją od podstaw i systematycznie rozwijać, by osiągnąć sukces.

Strony www Strony www

Co to jest personal branding?

Personal branding to proces budowania marki osobistej. Są to zaplanowane i dokładnie przemyślane działania, których celem jest właściwe zarządzanie wizerunkiem zawodowym oraz życiem osobistym. Co wyróżnia silną markę osobistą? Są to między innymi takie czynniki jak określony wizerunek, rozpoznawalność, a także zaufanie ze strony odbiorców.

Po co kobietom personal branding?

Kobiety są z natury silne, pracowite i dobrze zorganizowane. Nie przeraża ich nawet natłok różnych obowiązków, świetnie potrafią je ze sobą połączyć. Umieją słuchać, współpracować, wyciągać wnioski i szukać rozwiązań. Podobnie jak w przypadku mężczyzn, liderów, ekspertów, przedsiębiorców, ich wewnętrzna siła potrzebuje również silnej marki, przekonują specjaliści od szkoleń.

Jesteś kobietą i chcesz rozwinąć własny biznes? Musisz dotrzeć z ofertą do swoich odbiorców i znaleźć potencjalnych klientów. Jeśli jesteś specjalistką w swojej dziedzinie, same umiejętności nie wystarczą. Na rynku jest jeszcze mnóstwo innych ekspertek i ekspertów, więc musisz się wyróżnić i przebić na tle konkurencji. To właśnie moment, by stworzyć własną markę osobistą.   

Jakie są etapy budowania i rozwijania marki?

Krok pierwszy, określenie marki

Na czym opiera się marka osobista? Na Twoich wartościach, wiedzy, doświadczeniu. Pierwszy krok to zdefiniowanie, co potrafisz, jaki masz talent, jakie są Twoje kompetencje, czym możesz się pochwalić, czym możesz przyciągnąć potencjalnych klientów. Warto zadać sobie na wstępie takie pytania, by znaleźć coś, co wyróżni Twoją markę.

Krok drugi, identyfikacja marki

Kolejnym etapem budowania marki osobistej jest określenie tego, co jest z nią powiązane. Zaczynając od człowieka, jego stylu zachowania i ubioru, poprzez inne elementy takie jak logo, hasło, materiały promocyjne, strona www. To wszystko wpływa na kreowanie marki osobistej.

Krok trzeci, systematyczna komunikacja marki

Podstawą dotarcia do szerokiego grona odbiorców i pozyskania klientów jest promocja. Nawet najlepsza jakość nie sprzeda się sama. Dlatego postaw na zaplanowane, konsekwentne i systematyczne działania. W tym celu wykorzystaj dostępne narzędzia i media.

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak.>> 

Jak rozwijać swoją markę?

Przedstawiamy garść wskazówek, jak rozwijać swoją markę jako kobieta:

Postaw na silny przekaz i bądź pewna

Pomyśl, jakie są Twoje mocne strony i je podkreślaj. Zastanów się, w czym jesteś najlepsza, jakie wartości możesz przekazać innym, czym wyróżniasz się na tle konkurencji. Przygotuj zwięzłą i krótką prezentację o sobie. Gdy będziesz mieć w zanadrzu gotową odpowiedź, nigdy nic Cię nie zaskoczy. Jeśli ktoś zapyta, czym się zajmujesz, będziesz mogła dodatkowo podkreślić swoje atuty. W ten sposób będziesz budować swoją markę.

Zadbaj o komunikację swojej marki

Daj znać innym, czym się zajmujesz. W tym celu wykorzystaj róże dostępne kanały komunikacji, takie jak np. media społecznościowe czy wydarzenia branżowe. Wiele kobiet wciąż ma problemy z akceptacją i ma opory, by głośno mówić o swoich kompetencjach i sukcesach. Nie obawiaj się wyjść przed szereg.

Zdobywaj kontakty

Chodzi tu nie tylko o kontakty w Twojej branży. Wiele osób porusza się tylko wewnątrz wąskiej grupy osób, tymczasem to błąd. Dobrze, gdy masz kontakty z osobami podobnymi do siebie, ale jeszcze lepiej, gdy wchodzisz w relację z ludźmi, którzy się od Ciebie różnią. A więc poszerzaj kontakty również w odmiennych branżach i środowiskach. 

Przeczytaj również, jak budować swój wizerunek w Internecie.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter