Jak zorganizować swoje miejsce pracy?

Jak zorganizować swoje miejsce pracy?

Organizacja miejsca pracy decyduje o produktywności. Możesz wierzyć lub nie ale bałagan na biurku nie sprzyja pracy – zostało to udowodnione naukowo. Przeczytaj, jak należy uporządkować miejsce pracy. Sprawdź, dlaczego dobra organizacja to podstawa i co decyduje o jakości twojego życia.  Zarządzaj czasem i powierzonymi ci zadaniami z głową.

Jak uporządkowane biurko może wpłynąć na twoją produktywność?

Zajmować się należy tylko bieżącym zadaniem i na biurku powinny znaleźć się tylko te rzeczy, które są z nim związane. Tak samo, jak nie wskazana jest wielozadaniowość – przeczytaj, jak skoncentrować się na jednej rzeczy – tak też wiele dokumentów  rozproszonych na jednym biurku nie sprzyja produktywnej pracy.

Organizacja miejsca pracy to podstawa – wpływa pozytywnie na produktywne zarządzanie czasem.  Biurko dobrego menadżera zawsze będzie puste. Będą na nim ułożone tylko te dokumenty, które potrzebne są do wykonania danego zadania. Inne papiery należy włożyć do odpowiednich teczek i trzymać z boku – tak, żeby nie przeszkadzały. To samo tyczy się porządku na komputerze – na pulpicie powinny być widoczne tylko te pliki, które niezbędne są do pracy, która w aktualnym momencie zajmuje twoją głowę. Dzięki temu koncentracja będzie większa, a zadanie zostanie wykonane szybciej i dokładniej.

Dobra organizacja to podstawa

Bałagan na biurku nie sprzyja pracy. Czas, który mógłbyś poświęcić na  produktywne wykonywanie zadań, zostanie wykorzystany na szukanie rzeczy, które nie mają swojego miejsca. Zabałaganione biurko to komunikat, że jesteś niezorganizowany – tak wygląda psychologiczny punkt widzenia, z którym trudno dyskutować.  Schludne i uporządkowane miejsce pracy jest twoją dobrą wizytówką. Współpracownicy patrzą w inny sposób, na kogoś, kto dba o porządek – taka osoba budzi respekt i szacunek. Wiadomo, że podchodzi ona do powierzonych zadań poważnie.

Niektórzy twierdzą, że bałagan pomaga im w pracy. Mają rację? Badania wskazują na to, że posprzątanie stanowiska pracy, zwiększa produktywność. Uwaga pracownika nie ulega rozproszeniu. Wzrok nie przenosi się nieustannie z jednego punktu na drugi.

Co decyduje o jakości życia?

Biuro jest odzwierciedleniem twojego wewnętrznego stanu. Zadbaj o jakość życia. Dzięki temu twoja organizacja i produktywność się polepszą. Pamiętaj, że jakość życia zależna jest od trzech czynników. Jeżeli czujesz się ze sobą dobrze, lubisz siebie i swój charakter to obrałeś dobrą drogę.

Następny element to zdrowie. Najważniejsze to dbać o siebie – bez tego nie osiągniesz żadnych sukcesów. Odżywiaj się prawidłowo, ćwicz regularnie, daj sobie czas na wypoczynek. Postaraj się nie denerwować. Nerwy nie są dobrym doradcą, a dodatkowo w szerszej perspektywie powodują choroby autoimmunologiczne.

 Relacje z innymi to kolejny czynnik. Nie pozwól, żeby natłok obowiązków sprawił, że nie będziesz miał czasu dla bliskich. Równowaga jest najważniejsza. Nie zapominaj także o samorozwoju. Cały czas idź do przodu. Zapisuj się na różne kursy, które zwiększą twoje kompetencje. Dzięki temu osiągniesz więcej.

Satysfakcja zarówno z prywatnego, jak i zawodowego życia jest bardzo ważna. Zacznij od małych rzeczy, które pozwolą ci osiągnąć harmonię. Jedną z takich małych rzeczy, od których możesz zacząć, jest porządek na biurku. To, co pozornie może nie mieć znaczenia, często ma znaczenie największe. 

Podziel się