Pomysł na sklep z odzieżą używaną. Jak otworzyć ciucholand?

Pomysł na sklep z odzieżą używaną. Jak otworzyć ciucholand?

Ciucholand, lumpeks, seond hand… Sklep z odzieżą używaną niejedno ma imię. Dziś na rynku spotkamy zarówno wielkopowierzchniowe sklepy, w których klienci chętnie wyszukują łupy w ogromnych koszach, jak i mniejsze butiki oferujące wyselekcjonowaną odzież z drugiej ręki. Dowiedz się, czy otwarcie ciuchlandu się opłaca i jakie kroki podjąć, by rozpocząć ubraniowy biznes.

Pozycjonowanie stron Pozycjonowanie stron

Zbadaj teren

Po pierwsze zwróć uwagę na lokalizację, w której chcesz otworzyć swój sklep z odzieżą używaną. To bardzo ważne, by dobrze zbadać teren przyszłej inwestycji. Weź pod uwagę, czy dzielnica, w której chcesz rozpocząć biznes, to raczej bogata czy uboższa okolica. Sprawdź, czy w pobliżu nie ma już innych second handów.

Jeśli okaże się, że na jednej ulicy jest zatrzęsienie lumpeksów, konkurencja może być zbyt duża. Z drugiej strony klienci tego typu sklepów lubią mieć wybór, więc z chęcią odwiedzą kilka punktów z rzędu, by porównać oferty. Wtedy musisz zadbać o przyciągającą oko reklamę i atrakcyjny asortyment.

Odkryj oczekiwania klienta

Kolejna kwestia to pragnienia kupujących. Już dawno minęły czasy, gdy lumpeks kojarzył się jedynie z najtańszą odzieżą przypadkowej jakości. Musisz zdecydować, do jakiego klienta chcesz dotrzeć, podpowiadają doradcy. Do osób, które szukają ubrań na co dzień z zachodnich sieciówek? Czy może miłośników mody, którzy nastawieni są na poszukiwanie unikalnych perełek vintage znanych i droższych marek?

Na tej podstawie musisz zdecydować, jak zaprezentować oferowaną odzież. Czy będzie to ciucholand o większej powierzchni, w którym ubrania będą znajdowały się w koszach? Czy może mniejszy butik, w którym towar będzie wyselekcjonowany i umieszczony na wieszakach? Czy będziesz oferować tylko ubrania? Czy może także dodatki do stylizacji?

Załatw formalności

Pomysł na sklep wypalił, klamka zapadła, więc czas przejść do formalności. Pierwsze kroki warto skierować do Urzędu Pracy. Jeśli jesteś osobą bezrobotną, możesz skorzystać z dofinansowania. To korzystne rozwiązanie, bo jest w stanie pokryć nawet całość inwestycji na samym początku.

Jeśli jednak nie dostaniesz takiego dofinansowania, nic straconego. Udaj się na konsultacje w sprawie ubiegania się o fundusze z Unii Europejskiej. Eksperci pomogą wypełnić wszelkie dokumenty. Możesz wnioskować o pozyskanie dotacji z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Kolejna kwestia to forma opodatkowania, która ściśle wiąże się z wielkością sklepu z używaną odzieżą. W przypadku dużych ciucholandów najczęściej jest to opodatkowanie VAT. Mniejsze sklepiki mogą skorzystać  z ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych bez VAT i posiadania kasy fiskalnej na początku działalności. Wówczas należy prowadzić dzienną ewidencję sprzedaży.

Pozostałe formalności związane z uruchomieniem firmy to wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej, a także załatwienie formalności w Urzędzie Skarbowym. Większość spraw załatwisz przez internet.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

A może sklep internetowy z używaną odzieżą?

Jeśli nie dysponujesz własnym lokalem lub nie chcesz wynajmować, możesz skorzystać z możliwości sprzedaży używanej odzieży przez internet. W tym przypadku musisz nastawić się na dodatkowe obowiązki związane z wysyłką. W lumpeksie online najlepiej jest oferować towar wyselekcjonowany i sprzedawać ubrania lepszej jakości znanych marek i od projektantów. Innym sposobem na przyciągnięcie kupujących jest tworzenie paczek tematycznych. Wówczas w takim pakiecie klient może dostać więcej ubrań w niższej cenie. 

Przeczytaj, jak prowadzić lumpeks.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas