10 przydatnych aplikacji do marketingu w mediach społecznościowych

10 przydatnych aplikacji do marketingu w mediach społecznościowych

Dziś aktywność w Social Mediach to nieodłączny element promocji biznesu w Internecie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej marek pojawia się na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy LinkedIn. Przedsiębiorcy zaczynają też działać na TikToku i prowadzą firmowe kanały na YouTube. Jeśli chcesz do nich dołączyć, to poznaj aplikacje do marketingu w mediach społecznościowych, które pomogą Ci zarządzać profilami oraz tworzyć i planować ciekawe treści.

Komu przydadzą się narzędzia do Social Media Marketingu?

Prowadzisz własną firmę? W takim razie z pewnością zdajesz sobie sprawę, że portale społecznościowe to – obok strony WWW – jeden z najważniejszych kanałów komunikacji. Może okazać się szczególnie istotny dla małych biznesów, które dopiero walczą o uwagę szerszej publiczności.

Social Media stanowią bowiem doskonałe narzędzie marketingowe, które umożliwia skuteczną promocję oferty, zbudowanie pozytywnego wizerunku oraz poprawę relacji z odbiorcami. Jak jednak wybić się na tle coraz większej konkurencji, jeśli dysponujemy przy tym ograniczonym budżetem? Możesz wykorzystać narzędzia, które pomogą Ci usprawnić opiekę nad firmowymi profilami.

Tego rodzaju aplikacje są idealne dla każdego, kto zajmuje się obsługą biznesowych kanałów w mediach społecznościowych – bez względu na to, czy prowadzi małą, średnią czy dużą firmę lub jest influencerem. Dostępne w sieci narzędzia nie tylko pomogą usprawnić komunikację, ale również wspomogą publikację treści czy realizację celów marketingowych.

 

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>

 

Jakie aplikacje wykorzystać do marketingu w mediach społecznościowych?

Chcesz skutecznie działać na Facebooku, LinkedIn, Instagramie, TikToku czy Twitterze? Poznaj aplikacje (w większości darmowe – w wersji podstawowej), które ułatwią Ci pracę i zaangażują społeczność.

Narzędzia do zarządzania profilami w Social Mediach

  • Buffer

Czy wiesz, że możesz planować posty na wszystkie firmowe konta w mediach społecznościowych dzięki jednej aplikacji? Buffer to narzędzie, dzięki któremu opublikujesz treści nawet na Pintereście (w wersji płatnej). Wystarczy, że wybierzesz właściwą strefę czasową i ustawisz harmonogram, a wpisy pojawią się na odpowiedniej platformie o określonej porze.

W przypadku tej aplikacji zdecydowanie warto wykupić płatny plan, który umożliwia publikację nieograniczonej liczby postów w sieci społecznościowej. Wypróbowanie wersji darmowej pozwoli zrozumieć, czy tego typu automatyzacja sprawdzi się w Twojej firmie.

  • Meta Business Suite

Całkowicie bezpłatnym narzędziem do zarządzania mediami społecznościowymi – a konkretnie Facebookiem i Instagramem – jest Meta Business Suite. Aplikacja należy do koncernu Meta, a to zaświadcza o jej niezawodności i bezpieczeństwie.

Dzięki niej możesz zrobić w zasadzie wszystko: od planowania i tworzenia treści, przez reagowanie na zaangażowanie użytkowników, po dokonywanie analiz.

Co ważne, możesz tutaj również organizować zasoby, przygotowywać kampanie i zarządzań reklamą na FB i Instagramie. To świetne rozwiązanie, jeśli nie ufasz nieoficjalnym programom, które automatyzują publikację postów w Social Mediach.

Aplikacje do monitorowania mediów społecznościowych

  • Brand24

W sieci możesz znaleźć narzędzia, które monitorują nie tylko wszystkie kanały społecznościowe, ale również cały Internet. Jednym z nich jest Brand24 zapewniający możliwość obserwowania dyskusji zarówno wokół określonych słów kluczowych, jak i Twojej marki i oferty.

Do czego możesz wykorzystać aplikację? Przede wszystkim do szybkiej reakcji na wszelkie wzmianki dotyczące firmy, które pojawiają się wewnątrz grup w Social Mediach czy na forach internetowych. W przypadku Brand24 dostępna jest darmowa wersja testowa.

  • BuzzSumo

Nie wiesz, jakie treści publikować na Facebooku czy TikToku? Skorzystaj więc z możliwości BuzzSumo! Dzięki aplikacji już nigdy nie zabraknie Ci pomysłów na angażujące treści. Umiejętne zastosowanie narzędzia pozwoli Ci być na bieżąco z tym, czym aktualnie „żyje” Internet.

Buzzsumo możesz użyć do wychwytywania wschodzących trendów i wyprzedzenia konkurencji. Śledząc uważnie statystyki, dowiesz się, jakie treści są najchętniej udostępniane przez Twoją grupę docelową w mediach społecznościowych.

Przydatne aplikacje do obsługi fanpage’a

  • Bitly: skracanie linków

Chcesz, aby Twoje posty w Social Mediach wyglądały lepiej i były bardziej atrakcyjne dla użytkowników? Zapomnij więc o długich linkach, które ciągną się przez kilka wierszy i skorzystaj z Bitly. To proste narzędzie pozwala skracać udostępniane adresy URL oraz śledzić popularność wykorzystywanych we wpisach odnośników.    

  • Canva: tworzenie grafik

Szukasz intuicyjnego narzędzia do tworzenia grafik na potrzeby mediów społecznościowych? Koniecznie wypróbuj Canvę, czyli aplikację, która daje dostęp do ogromnej liczby gotowych szablonów – również w wersji bezpłatnej. Nie musisz być grafikiem, by tworzyć ciekawe projekty, które wykorzystasz na Facebooku czy Instagramie.

  • Anchor: nagrywanie dźwięków

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że dużą popularność w sieciach społecznościowych zdobywają różnego rodzaju treści. W ostatnim czasie coraz większym zainteresowaniem cieszą się np. podcasty. Do stworzenia ciekawych treści audio możesz wykorzystać aplikację Anchor od Spotify. Narzędzie jest  zupełnie darmowe i bardzo łatwe w użyciu i służy przede wszystkim do nagrywania dźwięku.

  • Lumen5: tworzenie video

Trudno jest znaleźć treści, które obecnie wzbudzają większe zaangażowanie wśród użytkowników Social Mediów niż materiały video. Choć ich tworzenie nie należy do najprostszych zadań, to istnieje wiele narzędzi, które mogą cały proces skrócić i ułatwić. Jednym z nich jest z pewnością Lumen5. Korzystając z aplikacji, w intuicyjny i szybki sposób zmontujesz krótkie filmiki, które podbiją np. TikToka.

Analiza działań w mediach społecznościowych

  • Hootsuite

Kolejną aplikacją, która może znacznie ułatwić pracę każdego Social Media Menagera, jest Hootsuite. To świetne rozwiązanie, które warto wykorzystać do zarządzania firmowymi kontami w mediach społecznościowych. Serwis został również wyposażony w rozbudowane narzędzia analityczne. To zaś pozwala zebrać dane z wielu profili w jednym miejscu.

Aplikacja nie należy do najtańszych, ale możesz wypróbować jej możliwości w trakcie 30-dniowego okresu próbnego.

  • Sotrender

Jeżeli chodzi o analizę działań w mediach społecznościowych, to trudno wyobrazić sobie zestawienie, w którym zabraknie aplikacji Sotrender. Narzędzie dostarcza bowiem wielu zaawansowanych danych, które dotyczą zaangażowania, zasięgów czy najbardziej aktywnych odbiorców. Poza tym opcja ta sprawdzi się również do śledzenia poczynań konkurencji.

Niestety – podobnie jak w przypadku Hootsuite – aplikacja nie jest darmowa nawet w wersji podstawowej. Jeżeli jednak chcesz przetestować jej działanie, to możesz skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego.

Wymienione przez nas narzędzia do dla Ciebie za mało? Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu Social Mediów swojej firmy? W takim razie skorzystaj z pomocy doradców internetowych WeNet. Specjaliści przygotują dla Ciebie strategię marketingową, dzięki której dotrzesz do nowych klientów w różnych sieciach społecznościowych. Zamów już teraz darmową konsultację i wycenę.   

Chcesz dowiedzieć się więcej o Social Mediach? Sprawdź, czym jest Real Time Marketing

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter