Topical Authority, czyli jak zdobyć pozycję eksperta w sieci?

Topical Authority, czyli jak zdobyć pozycję eksperta w sieci?

Zoptymalizowane pod SEO, rozbudowane i odpowiadające na pytania użytkowników – tylko takie treści stanowią ważny element strony internetowej. Witryny, która buduje swoją wysoką pozycję w wyszukiwarce Google i pozyskuje coraz większy ruch. Nierozerwalnie z jakościowym contentem oraz tworzeniem wizerunku eksperta w sieci związana jest idea Topical Authority. Sprawdź, co kryje się za tym pojęciem i przekonaj się, jak wdrożyć strategię w działalność swojej firmy.  

Czym jest idea Topical Authority?

Chcesz zyskać pozycję eksperta w sieci? Autorytet w danej branży można zbudować poprzez publikowane na stronie internetowej treści. Ich jakość świadczy o Twojej wiedzy na temat tego, czym zajmujesz się na co dzień i utwierdza odwiedzających firmową witrynę w przekonaniu, że warto kupić prezentowane produkty lub skorzystać z oferowanych usług. A do tego wartościowy content stanowi ważny wskaźnik rankingowy Google.

W marketingu internetowym z byciem ekspertem bezpośrednio wiąże się idea Topical Authority. W wolnym tłumaczeniu pojęcie to oznacza „autorytet w danej dziedzinie”. Według tej strategii wyszukiwarka promuje strony internetowe, które tworzą i publikują wartościowe oraz użyteczne dla użytkowników treści związane z tematyką witryny. Dzięki wskaźnikowi na znaczeniu zyskują teksty i artykuły, które są spójne, rzetelne i wyczerpujące konkretny temat.

Posłużmy się przykładem strony internetowej szkoły językowej. Wysokie Topical Authority witryna uzyska nie tylko dzięki treściom dotyczącym oferty kursów, ale przede wszystkim poprzez artykuły pisane z udziałem swoich pracowników, a także materiały dotyczące np. aplikacji pomocnych w nauce języków obcych, poradników dotyczących metod zapamiętywania nowych słówek czy też porównań najlepszych podręczników. Taki content oferuje wiedzę autorów w danym temacie, zawiera wyczerpującą zagadnienie zawartość i pogłębia wiedzę użytkownika na temat konkretnej dziedziny.   

Obecnie w pozycjonowaniu liczą się różnorodne treści z danego zakresu dokładnie omawiające zagadnienie i naszpikowane wyrażeniami semantycznymi. Uzyskany w ten sposób autorytet domeny sprawia, że strona zdobywa renomę w sieci i trafia na nią więcej zainteresowanych tematem osób – czyli Twoich klientów.


Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>


Topical Authority a algorytmy Google

Wiesz już, że Topical Authority stanowi miarę tego, w jakim stopniu wyspecjalizowana jest strona internetowa. Autorytet tematyczny jako idea budowania contentu została stworzona przez Google w latach 2013-2014. Do tego czasu najważniejszym elementem treści dla wyszukiwarki były słowa kluczowe. Wprowadzenie algorytmów Panda i Hummingbird (Koliber) zmieniło sposób analizowania zawartości witryn WWW.

W tym przełomowym momencie istotniejsze od fraz stały się specjalistyczna wiedza i kompleksowe podejście do danego tematu. Wprawdzie słowa kluczowe wciąż są ważne, ale należy stosować je w treści w sposób naturalny. Wyżej oceniania jest jednak aktualność contentu, poziom przekazywanej wiedzy oraz doświadczenie autora. A to wszystko za sprawą dwóch algorytmów związanych z Topical Authority:

  1. Algorytm Panda – ogranicza zasięgi niskiej jakości stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Zmniejszona widoczność obejmuje witryny publikujące treści krótkie, duplikowane oraz niewyczerpujące tematu. Faworyzuje małe i średnie serwisy z wartościową zawartością, na których znajdziemy artykuły specjalistyczne oraz pomocne dla użytkowników. Roboty wyszukiwarki biorą pod uwagę autorytet autora, zawarte w tekście liki czy długość materiału.  
  2. Algorytm Koliber – w momencie wprowadzenia wywołał ogromne zmiany w pozycjonowaniu stron internetowych. Od tego czasu degraduje bowiem treści z nienaturalnie umieszczonymi słowami kluczowymi, które utrudniają odbiór czytelnikom. Lepsze pozycje w wyszukiwarce zyskały zaś wysokiej jakości opisy. Rolą algorytmu Hummingbird jest ocena naturalności języka oraz kontekstu materiału. W świecie SEO to właśnie Koliber osłabił rolę słów kluczowych.  

Jeśli chcesz, aby Twoja witryna była uznawana za ekspercką, to postaw na treści wyczerpujące podjęty temat i odpowiadające na najczęstsze pytania użytkowników. W celu określenia tematyki i fraz skorzystaj z bazy słów kluczowych, rozmawiaj z klientami i kontaktuj się ze sprzedawcami. Inspiracji na materiały pod Topical Authority możesz szukać również na stronach konkurencji.



Jak tworzyć treści zgodnie z Topical Authority?

Strona internetowa, na której znajdują się wyczerpujące temat treści, ma dużo większe szanse, aby zająć wyższą pozycję w rankingu Google. Poza tym jakościowy content umacnia pozycję witryny jako eksperta w oczach potencjalnych klientów. Jak więc zyskać miano Topical Authority? Podczas tworzenia zawartości do Internetu najważniejszą rolę odgrywają:

  • specjalistyczna wiedza – twórz materiały ważne dla Twojej branży, podejmuj tematy aktualne i stawiaj na fachowość autorów oraz potwierdzone źródła (dołączaj do treści wykorzystaną bibliografię, przypisy i cytaty);
  • merytoryczna wartość tekstu – pisz wyczerpująco w ramach podjętego zagadnienia i niszy tematycznej, przy czym posługując się specjalistycznymi terminami i pojęciami, musisz klarownie je wyjaśniać;
  • intencje użytkowników – odpowiadaj na najczęstsze zapytania oraz potrzeby klientów i zwracaj uwagę na cel użytkowników wpisujących dane hasło do wyszukiwarki;  
  • długość artykułów – postaw na kompleksowe i rozbudowane teksty uzupełnione elementami graficznymi;   
  • słowa kluczowe – stosuj frazy ważne dla danego zagadnienia w sposób naturalny i korzystaj z LSI keywords (semantycznych słów kluczowych);
  • podział tematów – dziel treści na ogólne oraz szczegółowe;
  • linkowanie wewnętrzne – łącz podobne materiały linkami wewnętrznymi w obrębie jednego adresu, które ułatwią użytkownikom poruszanie się po stronie, przez co uzupełnisz materiał zawarty na wyświetlanej podstronie.

Choć droga do uzyskania autorytetu tematycznego wymaga cierpliwości, to jest to inwestycja, która zawsze procentuje. Dzięki Topical Authority na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce dominują sprawdzone i wartościowe treści. Jeśli chcesz zyskać pozycję eksperta i wywindować swoją stronę internetową, to wyczerpuj podjęte tematy, wyjaśniaj fachowe pojęcia, bierz pod uwagę intencje użytkowników i postaw na rozbudowane oraz rzetelne artykuły.

Sprawdź również: jak powinien wyglądać tekst, żeby przyciągał?  

Podziel się