5 kluczowych korzyści z prowadzenia firmowego profilu na Facebooku

5 kluczowych korzyści z prowadzenia firmowego profilu na Facebooku

YouTube, Instagram, Twitter czy LinkedIn – to jedne z najpopularniejszych social mediów, z których korzystają miliony użytkowników. Stanowią również integralną część działalności biznesowej w sieci. Od lat prym wśród skutecznych narzędzi marketingu sieciowego wiedzie Facebook. Ogromny zasięg platformy sprawia, że stała się znakomitym medium do promocji i reklamy. Sprawdź, dlaczego prowadząc firmę, warto mieć swój fanpage na tym portalu społecznościowym.  

Social media a biznes

Rozwijające się w błyskawicznym tempie portale społecznościowe stworzyły niemal nieograniczone pole do działania zarówno dużym, jak i małym przedsiębiorstwom. Określenie roli i znaczenia platform w marketingu jest często niemożliwe do oszacowania. W pewnym stopniu skalę zjawiska obrazują jednak coroczne raporty dotyczące popularności, zasięgu i wpływów takich serwisów. Według najnowszych danych z social mediów w 2020 roku korzystało 4,40 miliarda internautów, co stanowi 53,6% światowej populacji[1]. W Polsce liczba aktywnych użytkowników wyniosła 25,9 miliona osób[2]. Czy Twój biznes stać na to, aby do nich nie docierać?

Rosnąca z roku na rok popularność komunikacji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych wynika z wielu zalet oraz potencjału tego narzędzia marketingowego. Potwierdzają to statystyki – aż 69% marketerów używa social mediów do budowania świadomości marki, 52% do zwiększenia ruchu w sieci, a 46% do poszerzenia grona odbiorców. Co ciekawe, aż 57% konsumentów śledzi profile firm, aby dowiedzieć się o nowych produktach i usługach[3]. Wskazane dane potwierdzają, że miejsce biznesu jest obecnie w sieci. Poniżej przedstawiamy argumenty za stworzeniem biznesowego fanpage’a na Facebooku.


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>


Dlaczego warto prowadzić firmowe konto na Facebooku?

1. Budowanie wizerunku

Za pośrednictwem darmowego profilu na Facebooku można przedstawić swoją markę w różnorodny i właściwie dowolny sposób. Oczywiście warto zaznaczyć, że zdobycie popularności może wymagać już odpowiedniego budżetu – samo założenie konta marki ma bezpłatny charakter. Portal gwarantuje wiele różnorodnych funkcjonalności, które pozwalają dotrzeć do niejednorodnej grupy odbiorców.

Dzięki różnym narzędziom można w dowolny sposób kreować i ocieplić wizerunek marki. Jedną z metod jest ukazanie firmy z mniej formalnej strony. Pozwala na zmniejszenie dystansu pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem. Pamiętaj, że zawsze należy przy tym pozostać profesjonalnym. Fanpage umożliwia również prowadzenie działań z zakresu PR.

2. Pozyskiwanie nowych odbiorców

Próbujesz dotrzeć do klientów poprzez ulotki, nadruki, reklamy czy stronę internetową? Możesz wspomóc wszystkie działania z zakresu marketingu poprzez firmowy profil na Facebooku. W Polsce z portalu społecznościowego założonego przez Marka Zuckerberga korzysta już 89,2% internautów[4]. Wspomniani użytkownicy stanowią grupę potencjalnych konsumentów Twojej oferty. Kanał zaś stanowi dodatkową przestrzeń na ekspozycję działalności biznesowej.

Media społecznościowe gwarantują również wzrost rozpoznawalności marki i tym samym lepsze wyniki sprzedaży. Publikując atrakcyjny content bądź wytrwały i spójny w podkreślaniu wyjątkowości swojej oferty. Strona firmowa na Facebooku uwiarygadnia Twoją działalność w sieci i zwiększa zaufanie użytkowników do samego brandu czy prowadzonego sklepu.      



3. Dialog z użytkownikami

Poza pozyskiwaniem nowych klientów, Facebook umożliwia zbudowanie relacji między odbiorcami a markami. Jest to ważny czynnik z punktu widzenia obu stron dialogu. Jednym z głównych powodów, dla których internauci śledzą marki w social mediach, jest właśnie komunikacja (21% wskazań[5]). Fanpage daje możliwość stałego, szybkiego i łatwego kontaktu. Użytkownicy w większości przypadków chcą uzyskać informację i dlatego rozpoczynają interakcję. Reagowanie na wszelkie formy aktywności pozwoli stworzyć trwałą społeczność wokół firmy. Pamiętaj, że aż 49% konsumentów przestaje obserwować marki z powodu złej obsługi klienta[6].

Wartościowy i kreatywny content, prawidłowo określona grupa docelowa i wykorzystanie statystyk dotyczących aktywności fanów na profilu to najprostszy przepis na skuteczny dialog z zainteresowanymi. Dlaczego sprostanie potrzebom klientów, stały kontakt i interakcja są tak ważne szczególnie dla małych firm? Obrazują to statystyki – aż 2/3 użytkowników Facebooka odwiedza lokalną stronę firmową przynajmniej raz w tygodniu[7]. Budowanie trwałych relacji z konsumentami powinno być celem Twojej działalności w social mediach. To również doskonałe źródło pozyskiwania rekomendacji.  

4. Pozycjonowanie w wyszukiwarce

Wszystkie media społecznościowe, a w tym i Facebook umożliwiają podpięcie do profilu adresu firmowej strony internetowej. Dodatkowo ciekawą formą aktywności na fanpage’u jest publikowanie najnowszych wpisów blogowych czy też udostępnianie linków do witryny oraz e-sklepu. W ten sposób znacząco zwiększamy ruch na wszystkich platformach. Jak to wszystko wpływa na pozycjonowanie?

Dobra strategia social media działa wielopłaszczyznowo. Zdobywanie nowych fanów w różnych mediach gwarantuje większą liczbę wizyt czy sesji w określonym czasie. Wszelkie te działania zapewniają lepszą pozycję w Google. Dodatkowo wyszukiwarka zmieniła w ostatnim czasie swoje algorytmy, aby podnieść jakość wyszukiwania. Jednym z kluczowych źródeł pozyskiwania linków jest właśnie Facebook.   


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>


5. Miejsce reklamy i sprzedaży     

Czy wiesz, że statystyczny użytkownik Facebooka klika w 12 reklam miesięcznie[8]? Ta imponująca statystyka poza potencjałem marketingowym pokazuje również, że internauci nadal zwracają uwagę na przekaz promocyjny i na niego reagują. Menadżer reklam to narzędzie, które odpowiednio zoptymalizowane i skierowane do właściwego targetu może przynieść ogromne korzyści dla dużych i małych firm. Im większa styczność potencjalnego klienta z firmą, tym większa szansa na pozyskanie dużej liczby zapytań ofertowych, a tym samym skutecznej konwersji.

Jeśli nie prowadzisz handlu internetowego lub chcesz wspomóc jego działalność, to Facebook tworzy możliwość prezentacji swoich usług oraz asortymentu. Pamiętaj, że wszelkie działania, które prowadzisz na fanpage’u, mają pośredni lub bezpośredni wpływ na sprzedaż. Możesz skorzystać z różnych form reklam – remarketingu czy reklamowania behawioralnego lub opcji sklepu na profilu. Media społecznościowe stanowią doskonały kanał dystrybucji – aż 44% użytkowników przyznaje, że Facebook ma wpływ na ich zachowania zakupowe[9].  

91% konsumentów odwiedza witrynę lub aplikację marki, gdy śledzą je w mediach społecznościowych[10]. Statystyki pokazują, że posiadanie firmowych kont na Facebooku i innych platformach, może przynieść wiele korzyści. Obecnie żaden nowoczesny brand nie powinien lekceważyć potencjału social mediów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o prowadzeniu komunikacji, to sprawdź, jak pozyskać obserwujących na Instagramie.  

Źródła: 

[1] Digital 2021: Global Overview Report

[2] Digital 2021:Poland

[3] Social Media Benchmark Report 2021

[4] Digital 2021:Poland

[5] Social Media Benchmark Report 2021

[6] Social Media Benchmark Report 2021

[7] Hootsuite: Facebook Statistics

[8] Hootsuite: Facebook Statistics

[9] Websitehostingrating: Facebook Statistics

[10] Social Media Benchmark Report 2021

Podziel się