Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie?

Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie?

Mówi się o nim, że pozwala spojrzeć oczami innych użytkowników na świat. Jego rola zdecydowanie wzrosła w 2012 roku, kiedy stał się częścią korporacji Facebook. Jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się mediów społecznościowych. Instagram, bo o nim mowa pozwala docierać do nowych klientów i promować firmom swoje produkty oraz usługi. Podpowiadamy, jak zbudować zaangażowaną społeczności i zyskać nowych followersów.

Pozycjonowanie stron Pozycjonowanie stron

Dlaczego warto założyć firmowy profil na Instagramie?

Popularność social mediów rośnie w Polsce z każdym kolejnym rokiem. Taki trend można zaobserwować między innymi w przypadku Instagrama. Coraz więcej pojawia się na nim również profesjonalnych profili instytucji czy marek. Oznacza to, że istnieje ogromny potencjał w zakresie zagospodarowania tej platformy w działalności marketingowej. Jedną z najbardziej wymownych statystyk jest ta, która wskazuje, że aplikacja najskuteczniej angażuje uwagę klientów spośród wszystkich portali społecznościowych, generując 58 razy większe zaangażowanie niż Facebook[1].

Co na temat Instagrama sądzą marketerzy? Przede wszystkim jest to dla nich druga najważniejsza platforma do marketingu i reklamy tuż za wspomnianym już Facebookiem. Co najmniej 76% z nich korzysta już z możliwości portalu, a znaczące 67% planuje zwiększyć swoją aktywność organiczną w najbliższych miesiącach[2]. Zastosowanie aplikacji ma ogromne znaczenie dla biznesu. Nic więc dziwnego, że istnieje już na niej ponad 25 milionów kont marek i aż 90% użytkowników obserwuje chociaż jedną z nich[3]. 200 milionów aktywnych odbiorców odwiedza dziennie przynajmniej jeden biznesowy profil[4]. Choć Instagram ma swoje ograniczenia, to staje się coraz popularniejszy i przynosi wymierne korzyści.    


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>


Dobre praktyki pozyskiwania nowych obserwujących na Instagramie  

Klarownie określ cel swojej działalności na Instagramie

Rosnąca popularność portalu powoduje, że coraz więcej światowych i lokalnych marek tworzy na nim swoje profile. Jest to dla nich bowiem idealne miejsce do pozyskiwania nowych klientów i prowadzenia z nimi komunikacji. Niestety równie często wiele przedsiębiorstw traktuje konto na Instagramie tylko jako dodatkowe narzędzie, a nie ważny element strategii marketingowej. A to przecież w aplikacji aż 81% użytkowników wyszukuje informacji o produktach i usługach[5].

Dlatego, jeśli planujesz pojawić się lub już korzystasz z platformy, to musisz określić, jaki cel ma ona spełniać dla Twojej marki. Instagram może być miejscem, w którym:

  • pokażesz sposób działania firmy od kuchni,
  • zaprezentujesz treści angażujące odbiorców,
  • zastosujesz skuteczne wezwanie do działania (Call to Action).      

Pamiętaj, że bardzo ważną rolę w instagramowej działalności pełni systematyczność i spójność.

Analizuj swoje wyniki, czyli postaw na konto profesjonalne

Zwane jeszcze do niedawna profilem firmowym konto profesjonalne daje ogromne możliwości znajdującym się na Instagramie markom w zakresie kontroli i badania prowadzonych przez siebie działań marketingowych. I choć dział statystyk nadal posiada sporo niedociągnięć, to może być wyjątkowo skutecznym narzędziem szczególnie na początkowym etapie promocji przedsiębiorstwa w social mediach. Znajdziemy tam trzy najważniejsze zakładki:

  • Grupę odbiorców – dzięki informacjom zawartym w tym miejscu poznasz wiek, płeć i najpopularniejsze lokalizacje swoich followersów. Możesz również sprawdzić, w jakich godzinach i dniach najczęściej korzystają z aplikacji.    
  • Aktywność – zakładka informuje o liczbie odwiedzin konta z podziałem na dni. Dane pochodzą zawsze z ostatniego tygodnia.
  • Zawartość – znajdujące się tutaj statystyki odnoszą się do relacji, promocji i postów w aktualnościach. Dowiemy się więc na przykład, jakie treści osiągnęły najwyższą liczbę interakcji, czyli co podoba się naszym obserwującym. 

Publikuj ciekawe i angażujące treści

Znasz już cel swojej strategii marketingowej na Instagramie oraz wiesz, jak możesz analizować statystyki swojej twórczości. Możesz więc zacząć publikować zaplanowany content skierowany do swojej grupy docelowej. Aby zwiększyć liczbę obserwujących, musisz udostępniać zróżnicowane, kreatywne i jakościowe treści. Podstawą wszystkich publikacji na platformie są zdjęcia, więc musisz oprzeć swoją działalność właśnie na fotografiach. Ciekawe i wartościowe publikacje muszą nie tylko być związane z reprezentowaną przez Twoją firmę branżą, ale i dostosowane i trafiające w gusta followersów.

Kolejnym interesującym narzędziem marketingowym są również Insta Stories. Choć jako pierwszy ulotne treści wprowadził Snapchat, to właśnie Instagram oferuje w związku z nimi najwięcej opcji i ciekawych funkcji. Jest to jedna z najprostszych metod dotarcia do nowych odbiorców. Różnorodne i atrakcyjne funkcje nie tylko przyciągają uwagę, ale i mogą zachęcić do pozostania z marką na dłużej czy skorzystania z jej oferty. Materiały udostępniane w ten sposób nie muszą być równie dopracowane, jak te publikowane na głównej tablicy. Muszą za to charakteryzować się prostotą i realizmem oraz stanowić przedsmak do kolejnych publikacji.    

Regularnie udostępniaj content

Obecnie nie wystarczy już tworzyć kreatywne posty, aby uzyskać wysokie zaangażowanie wśród odbiorców na Instagramie. Równie istotną rolę co jakość i atrakcyjność, pełni regularność oraz odpowiednia pora publikacji treści. Nie istnieje jedna zasada, która mówi, jak często powinniśmy udostępniać content w mediach społecznościowych. Warto jednak posłużyć się w tej sprawie statystykami i badaniami. Według nich najlepiej dodawać nowy post co najmniej raz dziennie. Dzięki takim zabiegom można szybciej zdobyć zaufane grono odbiorców.

Istnieje również optymalny czas publikacji, w którym najlepiej udostępniać najnowsze treści na swoim profilu. Według najnowszych analiz zdjęcia dodane w środę i piątek mają średnio większą szansę na uzyskanie pożądanej liczby interakcji niż w przypadku pozostałych dni tygodnia. Warto publikować treści pomiędzy między 10 a 11 rano, a unikać godzin po 23 i weekendów[6]. Pamiętaj, że przede wszystkim należy kierować się jednak aktywnością własnych followersów.    

Wykorzystuj najciekawsze funkcjonalności

Nieograniczony zasięg to jedna z największych zalet social mediów. Instagram, tak jak pozostałe profile gwarantuje możliwość nawiązania relacji pomiędzy marką a jej konsumentami. Według danych 50% użytkowników bardziej interesuje się marką, kiedy widzi jej reklamy w aplikacji, a 2/3 badanych potwierdza, że platforma umożliwia im kontakt z firmami[7]. Pozyskiwanie nowych obserwatorów, a tym samym klientów oraz budowanie więzi umożliwia szereg kolejnych funkcjonalności portalu. Do najważniejszych należą:

  • Hasztagi: większy ruch na firmowym profilu w znaczący sposób mogą wygenerować hasztagi. Warto sięgać po popularne tagi[8], które generują zasięgi oraz te najlepiej dopasowane do naszej niszy i zainteresowań grupy docelowej. Pamiętaj, aby dopasować słowa klucze do tematyki postu i zdjęcia. Najnowsze statystyki pokazują, że przeciętna publikacja na Instagramie zawiera 10,7 hasztaga. Choć można ich wykorzystać aż 30, to najlepiej zastosować maksymalnie 5 lub 6[9].  
  • Konkursy: jeśli chcesz przekierować nowych obserwujących na swoje konto na Instagramie, to skorzystaj z opcji zorganizowania konkursu. Pamiętaj, że zadanie powinno być ciekawe, ale jednocześnie nieprzesadnie angażujące. Im wyższy próg wejścia, tym mniej zainteresowanych użytkowników. Zapewnij atrakcyjne nagrody i jasną rywalizację.  
  • Interakcje: ogromną rolę w podbijaniu zasięgów własnego firmowego profilu na Instagramie odgrywa wszelka aktywność na kontach naszych obserwujących, angażujące pytania zawarte w publikowanych postach czy odpowiedzi na komentarze użytkowników. Im większą starannością wykażesz się we wszelkich kontaktach z użytkownikami, tym większa szansa na nawiązanie skutecznej relacji.   
  • Płatna promocja: zdobyciu nowych obserwujących sprzyjają nie tylko działania organiczne, ale i płatne. Promocja konkretnych postów na Instagramie pozwoli dotrzeć do znacznie większej liczby użytkowników. Stworzona w ten sposób kampania może wyświetlać się zarówno w głównym feedzie, jak i na InstaStories.
  • Współpraca z influencerami: ciekawym rozwiązaniem, które pomoże wypromować firmowy profil w social mediach, jest podjęcie wspólnych działaniach z influencerami. Jest to grupa często najpopularniejszych użytkowników platformy, którzy potrafią reklamować produkty i usługi różnych marek. Podejmując się współpracy, warto zamiast liczbą followersów, kierować się stopniem zaangażowania społeczności.   

Jeżeli zależy Ci na rozwoju firmowego profilu oraz pozyskiwaniu nowych obserwatorów, to przekierowuj ruch z innych miejsc sieci na swojego Instagrama. Świetnym rozwiązaniem jest na przykład powiązanie kont w różnych mediach społecznościowych. Jednym z najciekawszych obecnie portali jest TikTok. Sprawdź, jak możesz wykorzystać jego potencjał.    

Źródła: 

[1] First 1000 Instagram Followers

[2] 2020 Social Media Marketing Industry Report

[3] Instagram: Business

[4] 44 Instagram Statistics That Metter to Marketers in 2021

[5] 44 Instagram Statistics That Metter to Marketers in 2021

[6] Sproutsocial: Best Times to Post on Social Media

[7] Instagram: Business

[8] Top Hashtags

[9] Oberlo: Instagram Stats Every Marketer Should Know

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter