Dlaczego opinie klientów są ważne w biznesie?

Dlaczego opinie klientów są ważne w biznesie?

Co skłania konsumentów do kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę” lub do wypełnienia formularza? Z pewnością może być to ciekawa oferta, dobra reputacja marki czy też atrakcyjna promocja. Jak się okazuje, niezwykle ważnym czynnikiem są również recenzje innych użytkowników. Nie bez powodów mówi się, że sukces biznesu zależy od spełnienia oczekiwań odbiorców. Prowadzisz własną działalność? Sprawdź, dlaczego opinie klientów są tak ważne i przekonaj się, co musisz zrobić, by zdobyć pozytywne komentarze i oceny.

Opinie klientów – czym są i jak je pozyskiwać?

Czy wiesz, że zasada pierwszego wrażenia dotyczy nie tylko relacji międzyludzkich? Jak się okazuje ma ona również zastosowanie w działaniach prowadzonych online. O wiarygodności Twojej marki oraz jakości oferty świadczy jednak nie tylko bezpośredni kontakt odbiorcy z firmą, ale coraz częściej opinie innych klientów, którzy postanowili podzielić się swoim doświadczeniem w Internecie.

Są to wszelkiego rodzaju (zarówno pozytywne, jak i negatywne) informacje zwrotne, które dotyczą konkretnego produktu, usługi lub samego przedsiębiorstwa. Pamiętaj, że tego rodzaju komentarze od osób, które skorzystały już z Twojej oferty, mogą okazać się niezwykle cennym źródłem wiedzy:

  • dla Twojej firmy, ponieważ pozwolą Ci zaplanować działania zgodne z oczekiwaniami odbiorców, dzięki którym rozwiniesz swoją działalność;

  • dla wciąż niezdecydowanych użytkowników, którzy szukają wiarygodnych informacji o marce w sieci.

Pamiętaj przy tym, że choć w oczach potencjalnych nabywców negatywne opinie nie są mile widziane, to dla Twojej firmy mogą okazać się przydatne – to właśnie z nich musisz wyciągać wnioski i na ich podstawie zaplanować niezbędne poprawki. Zastanawiasz się, jak pozyskać pozytywne recenzje od zadowolonych odbiorców oferty? Postaw na marketing rekomendacji i skorzystaj z najpopularniejszych narzędzi. 

  • Google Moja Firma: dzięki zweryfikowanej wizytówce w GMB możesz pozyskiwać opinie od osób, które już skorzystały z oferty. Tego rodzaju recenzje są widoczne dla każdego, dlatego możesz na nie odpowiadać – w ten sposób wejdziesz w interakcje i pokażesz, że nie boisz się krytyki. Opinie wpływają również na lokalną widoczność w Google.

  • Wizytówki w katalogach firm: rekomendacje od klientów możesz pozyskiwać również dzięki prezentacji w NAP. Pozytywne komentarze, które pojawiają się w znanych serwisach, sprawiają, że firma jest lepiej postrzegana przez potencjalnych odbiorców.

  • Social Media – coraz więcej firm wykorzystuje do reklamy swoich produktów i usług media społecznościowe. I słusznie, ponieważ tego rodzaju portale to dla klientów idealna przestrzeń do dzielenia się ocenami oraz uwagami. A zadowoleni internauci mogą dodatkowo promować Twoją ofertę na swoich profilach.   

Do pozyskiwania opinii o firmie na swoją stronę internetową możesz wykorzystać różnego rodzaju ankiety oraz rozmowy z klientami. O tym, co użytkownicy piszą w różnych miejscach sieci o Twojej działalności, dowiesz się też, gdy skorzystasz z wyszukiwarki internetowej. Pamiętaj, że każde źródło jest ważne, ponieważ może pomóc Ci uzyskać pełny obraz tego, jak odbiorcy postrzegają Twoją markę. 

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź >>

Jakie znaczenie dla biznesu mają opinie klientów?

Chcesz mieć pewność, że Twoje wysiłki przynoszą pożądane i wymierne rezultaty? Poznaj opinie na temat swojej oferty w Internecie i zapewnij odbiorcom produkty oraz usługi najwyższej jakości. Dlaczego to takie ważne? Otóż istnieje przynajmniej kilka powodów, dla których marketing rekomendacji to istotny element promocji. Oto one:

1. Opinie klientów pomagają podjąć decyzje zakupowe

Dość powszechnym zjawiskiem stało się w ostatnim czasie nie tylko publikowanie opinii w Internecie, ale również sugerowanie się nimi. Nie wierzysz w społeczny dowód słuszności? Zastanów się więc, której marce zaufasz bardziej – takiej, która ma przychylne recenzje, czy takiej, która nie ma żadnych komentarzy lub jest oceniania wyłącznie negatywnie?

Znaczenie social proof potwierdzają również statystyki, w końcu aż 97% klientów czyta opinie na temat danego produktu lub usługi przed dokonaniem zakupu[1]. Nic w tym dziwnego – konkurencyjność na rynku sprawia, że nie ma w przypadku biznesu (a przede wszystkim e-commerce) miejsca na decyzje oparte wyłącznie na intuicji. Dzięki pozytywnym opiniom możesz zwiększyć sprzedaż.

2. Marketing rekomendacji poprawia wizerunek firmy

Jak pokazuje badanie przeprowadzone wśród właścicieli e-sklepów, nawet dla 80% sprzedawców opinie klientów stanowią element, który najbardziej wpływa na wiarygodność firmy[2]. Dzięki pozytywnym rekomendacjom zyskujesz bowiem zaufanie w oczach kolejnych klientów – również tych, którzy pierwszy kontakt z Twoją ofertą mają jeszcze przed sobą.

Pamiętaj, że już samo zbieranie rekomendacji będzie wpływać na pozytywny odbiór Twojej działalności. Utwierdzisz w ten sposób swoich odbiorców w przekonaniu, że chcesz jak najlepiej spełniać ich potrzeby. Wsłuchując się w oceny klientów, możesz budować z nimi trwalsze relacje. A od tego już krok do pozyskania liderów opinii czy nawet ambasadorów marki.

3. Pozytywne opinie o firmie wzbudzają zaufanie

Jak już wiesz, nikt nie lubi kupować w ciemno. Ale czy zdajesz sobie sprawę, że 92% klientów wierzy w polecenia usłyszane od rodziny i przyjaciół, a aż 70% polega na opiniach, nawet jeśli nie zna ich autorów? Tak wynika z badań firmy Nielsen. Warto więc nie tylko zbierać rekomendacje od swoich odbiorców, ale również się nimi chwalić.

Najlepszym miejscem do opublikowania pozytywnych komentarzy jest strona internetowa Twojej firmy. W ten sposób dostarczysz odwiedzającym kolejnego powodu, aby pozostać w serwisie na dłużej. A to zwiększa szansę na to, że użytkownik zapozna się z Twoją ofertą.

Świetnym przykładem mogą być opinie o WeNet, które zostały umieszczone w oficjalnej witrynie marki. Dzięki nim przedsiębiorcy, którzy chcą założyć stronę WWW lub szukają wsparcia w działaniach SEO, mogą zapoznać się z oceną współpracy z doradcami internetowymi i na tej podstawie podjąć świadomą decyzję. 

WeNet opinie

Źródło: WeNet.pl

Opinie klientów na stronach WWW – znaczenie

Jak już wiesz, opinie klientów mogą wpłynąć na promocję, zasięg i budżet Twojego przedsiębiorstwa. Za ich pomocą możesz bowiem:

  • zbudować pozytywny wizerunek,

  • zwiększyć wiarygodność marki,

  • wzbudzić zaufanie u odbiorców,

  • przystosować ofertę do potrzeb kupujących,

  • przeprowadzić darmowe badanie rynku.

Rekomendacje dotychczasowych odbiorców są więc na wagę złota, ponieważ mogą pomóc pozyskiwać nowych klientów. Chcesz zwiększyć skuteczność swoich działań w sieci? A może dopiero planujesz przenieść swój biznes do Internetu? Skorzystaj z oferty doradców Internetowych, dzięki której rozwiniesz swoją działalność.   

Stopień satysfakcji klientów z obsługi i świadczonych usług jest w WeNet niezwykle wysoki. Kolejne opinie zadowolonych przedsiębiorców pokazują jakość oferowanych przez specjalistów usług – od tworzenia i obsługi stron WWW, przez budowę e-sklepów oraz pozycjonowanie i reklamy Google Ads, po marketing lokalny online i kampanie internetowe.

Doradcy internetowi zapewnią Twojej firmie niezbędne narzędzia do skutecznej komunikacji z odbiorcami. Zyskasz wszystko, co potrzebne, aby zdobyć pozytywne recenzje i komentarze. Zamów darmową konsultację i wybierz pakiet, który pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję oraz pozyskać nowych klientów. 

 

Źródła:

[1] https://smallbiztrends.com/2017/11/2017-local-consumer-review-survey.html

[2] https://www.shoper.pl/static/raporty/raport-shoper-2018.pdf

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter