Jak prowadzić firmowy profil na LinkedIn?

Jak prowadzić firmowy profil na LinkedIn?

Chcesz zdobyć klientów lub nowych pracowników? Załóż firmowe konto na LinkedIn! Sprawdź, co możesz publikować na profilu firmy. Przedstawiamy Ci instrukcję, jak założyć konto krok po kroku. Jak prowadzić profil firmy? Sprawdzamy! Skorzystaj z naszych wskazówek. Zdobądź wiedzę i zacznij działać ze swoim biznesem!

Co to jest LinkedIn?

Platforma LinkedIn stanowi sieć społecznościową, która służy do znajdowania i nawiązywania kontaktów biznesowych. Powstała jeszcze w 2003 roku. Jej założycielem jest Reid Hoffman. Dzisiaj z platformy korzysta ponad 5 milionów Polaków, którzy mają własne profile. Najwięcej jest osób w przedziale wiekowym 25-34 lata [1].

LinkedIn to platforma, która umożliwia znalezienie zatrudnienia czy umieszczenie oferty o pracę. Pozwala na nawiązywanie relacji biznesowych z partnerami lub specjalistami z branży. Co więcej, można tutaj wykonać CV bądź przedstawić wizytówkę swojej firmy.

Co i jak publikować na LinkedInie?

Treści umieszczane na LinkedInie powinny być dobrane do branży, w której działasz. Nie zapomnij również o założonym celu i grupie docelowej. Nowością jest pokazywanie firmy od podszewki, a więc poprzez przedstawienie twarzy pracowników. Mogą oni opowiadać o swojej codziennej pracy.

Komunikacja powinna być spójna. Co możesz publikować na profilu działalności?

  • aktualności – ciekawe informacje z życia firmy,

  • linki do eksperckich artykułów na blogu,

  • wiadomości o nowych certyfikatach, osiągnięciach, nagrodach czy sukcesach pracowników,

  • artykuły,

  • wideo promujące Twoje usługi lub produkty,

  • krótkie filmiki ze specjalistami,

  • infografiki z interesującymi statystykami i danymi liczbowymi.

W dodatku wizerunek firmy zbudujesz dzięki treściom, które nawiązują do aktualnych wydarzeń i wpływają na branżę, w której działasz – jest to Real Time Marketing. Publikuj poza tym informacje o trendach i nowościach. W swoich postach pokazuj wyznawane przez przedsiębiorstwo wartości. Zachęcaj do dyskusji dzięki wpisom odnośnie do danego tematu i relacjonuj udział w istotnych szkoleniach lub konferencjach. Dodatkowo udostępniaj wpisy ekspertów piszących o Twojej firmie. Nie zapomnij również o ofertach pracy.

Zakładanie konta firmowego na LinkedIn – instrukcja

Aby stworzyć konto na LinkedIn do komunikacji z klientem, musisz mieć profil osobisty zawierający prawdziwe dane osobowe. Wejdź na stronę LinkedIn i stwórz witrynę. Wybierz typ strony, którą chcesz stworzyć. Może to być strona firmy, marki czy instytucji edukacyjnej, a więc szkoły czy uczelni.

kreacja-marketing-1200x320-v1

Kolejny krok to uzupełnienie informacji na temat firmy. Zaliczają się do nich: nazwa firmy, adres URL, witryna, branża, typ przedsiębiorstwa i wielkość, logo oraz slogan. Nie wszystkie pola są wymagane. Ostatni etap to potwierdzenie bycia autoryzowanym przedstawicielem organizacji. Musisz mieć prawo do występowania w jej imieniu, tworzenia i zarządzania.

Profil firmy w LinkedIn – jak prowadzić?

Warunkiem aktywności na LinkedIn jest posiadanie firmowej strony WWW. Powinna ona zawierać podstawowe informacje tj.:

  • nazwę firmy,

  • branżę,

  • wielkość i typ organizacji,

  • zakres działania,

  • logo firmy,

  • siedziba,

  • adres URL do firmowej witryny,

  • niestandardowy przycisk – np. „Skontaktuj się z nami”.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku>>>

Profil firmy na LinkedInie działa jak wizytówka Twojego biznesu. Istotny jest spójny wygląd oraz wizualna identyfikacja. Poza logo dobrze jest ustawić zdjęcie w tle, a więc cover photo. Dobrze, aby wyróżniało się dobrą jakością. Jego wymiary powinny wynosić 1128x191 pikseli.

LinkedIn a spójna komunikacja

Wiesz już, jak uzupełnić profil firmy. Dalszy etap to spójna komunikacja. W tym celu dodawaj interesujące i merytoryczne treści skierowane do odbiorców. Posty publikuj regularnie, zależnie od możliwości i strategii. Optymalne rozwiązanie to jeden wpis tygodniowo.

Poza tym stosuj różne formaty. Wzbogać profil:

  • linkami do artykułów,

  • infografikami,

  • wideo.

Wchodź w interakcję z obserwatorami. Jak? Poprzez odpowiadanie na komentarze pod postami.

Sprawdź, jak jeszcze reklamować się w Internecie.

Co jeszcze możesz zrobić? Zachęcaj swoich pracowników, aby dodali firmę do swojego profilu i oznaczali ją w swoich publikacjach.

Jakie są dodatkowe działania związane z LinkedIn?

Z LinkedIn związane są poza tym takie aktywności jak:

  • publikacja i tworzenie postów – w ten sposób możesz się podzielić swoją zawodową wiedzą. Przedstaw się jako profesjonalista,

  • aktualizowanie danych – systematycznie aktualizuj informacje.

Poza tym zamieść przycisk LinkedIn na swoim firmowym blogu bądź stronie WWW. Czytelnicy czy subskrybenci będą mogli udostępniać Twoje posty na swoim profilu. Nie zapomnij umieścić link do swojego profilu na LinkedIn:

  • w stopce e-mailowej,

  • w mediach społecznościowych.

Zastanawiasz się, jak jeszcze komunikować się z klientami? Skorzystaj z bogatej oferty WeNet. Specjaliści pomogą Ci w komunikacji dzięki aktywności w mediach społecznościowych czy poprzez e-mailing.

Źródło:

Sharebee

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas