Jak przygotować dobry opis firmy?
- 17-01-2023
- Reklama i marketing
Strona internetowa to dziś podstawowa forma informowania o działalności firmy. Jedną z pierwszych, najważniejszych zakładek każdej firmowej strony internetowej jest tzw. „O nas” lub „o firmie”. To właśnie tutaj trzeba umieścić na tyle interesującą treść, że potencjalny klient zechce się z nami skontaktować.
Dobrego opisu nie sporządzisz, jeśli nie rozumiesz dobrze swojego biznesu.
Musisz wiedzieć, na czym dokładnie zarabiasz, co jest źródłem przychodów i czym wyróżniasz się na tle konkurencji. Zanim zabierzesz się za przygotowanie opisu, opowiedz komuś bliskiemu o swojej działalności. Jeśli zrozumie, na czym polega twój biznes, możesz brać się do roboty i przygotować opis.
Pisz poprawnie gramatycznie i stylistycznie
Nikt nie potraktuje poważnie firmy, której opis został stworzony z naruszeniem podstawowych zasad języka polskiego. Warto więc po stworzeniu opisu przeczytać go raz jeszcze w celu wyłowienia błędów logicznych oraz poddać nasz tekst sprawdzeniu pisowni w edytorze tekstu. Dobrze też zlecić taką usługę wyspecjalizowanemu copywriterowi. Przygotuje tekst, który będzie łatwy w odbiorze i profesjonalny. Takich specjalistów szukaj w agencjach marketingowych.
Pisz dla odbiorcy, a nie dla wyszukiwarek
Opis składający się z samych słów kluczowych oddzielonych przecinkiem może niektórym wydawać się atrakcyjny z punktu widzenia wyszukiwarek internetowych, ale dla użytkownika taki opis od razu kojarzy się z jednym: spam. Nie nadużywaj przymiotników w stopniu najwyższym, np.: nasze produkty są najlepsze, jesteśmy najtańsi, nasza strona internetowa jest największą stroną z tej dziedziny w polskim internecie. Opis „O firmie” nie może być reklamą. Wytłumacz w nim odbiorcy, czym dokładnie zajmuje się twoja firma.
Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>
Bądź konkretny
Opis musi być krótki. Zwróć uwagę, by zdania nie były zbyt długie, wyodrębnij akapity, bo wtedy tekst lepiej się czyta. Lepsze będą dwa sensowne, konkretne zdania, niż kilkanaście długich akapitów, na dodatek nieoddzielonych od siebie.
Wyróżnij się
W opisie umieść jedną cechę, która odróżnia Twój biznes od konkurentów. Może to być np. szybka dostawa.To jedno określenie ma pokazać, że warto robić z Tobą biznes.
Zachęć do działania
Jednym ze skuteczniejszych sposobów zatrzymania klienta przy naszej ofercie jest zachęcenie go np. do pozostawienia kontaktu telefonicznego lub wysłania maila z zapytaniem. Oto kilka najczęściej stosowanych zachęt: • odwiedź naszą stronę, aby pobrać darmową próbkę, skontaktuj się z nami telefonicznie, a przygotujemy darmową wycenę
Chcesz stworzyć stronę swojego biznesu? Przeczytaj, jak wybrać dobrą domenę firmową.