Jakie treści tworzyć na firmowy fanpage na Facebooku?

Jakie treści tworzyć na firmowy fanpage na Facebooku?

Coraz więcej firm przenosi swoje działania do Internetu, ze szczególnym naciskiem na media społecznościowe. Social Media oferują wiele możliwości, z których można skorzystać w kontekście rozwoju swojego biznesu. Jednak warto wiedzieć, jakie treści tworzyć, aby zachęcać i pozyskiwać nowych klientów. Czytając nasz artykuł, dowiesz się, jak prowadzić firmowy fanpage na Facebooku.

Dlaczego warto prowadzić firmowe konto na Facebooku?

Według danych aktywnych użytkowników Facebooka jest 2.95 miliarda[1], co sprawia, że wspomniany portal społecznościowy wciąż dominuje i wyprzedza Instagrama oraz TikToka. Dzięki wielu możliwościom, jakie oferuje firmom, pozwala dotrzeć markom do swojego grona odbiorców i znacznie je poszerzyć.

Według danych, które zostały opublikowane na początku 2022 roku, w Polsce aktywni użytkownicy Facebooka stanowią prawie 18-milionową grupę na ponad 38 milionów mieszkańców[2]. Dlatego na podstawie takich informacji można wywnioskować, że wspomniany portal społecznościowy to idealne miejsce na nawiązanie bliższej relacji ze swoimi odbiorcami.

Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

Aby cały proces komunikacji przebiegał sprawnie, warto wiedzieć, jakie treści tworzyć i jak poprawnie założyć firmowy fanpage na Facebooku. Na takiej stronie można publikować informacje dotyczące danego przedsiębiorstwa, działalności publicznej lub prowadzić działania reklamowe, które wpływają na promocję biznesu w sieci.

Wystarczy, że użyjesz w tym celu swojego prywatnego konta. Z tego poziomu stwórz firmowy fanpage poprzez zakładkę „Utwórz stronę”. W pierwszym kroku niezbędne będzie podanie nazwy, która będzie się wyświetlać innym użytkownikom.

Następnie wybierz kategorie konta firmowego. Pamiętaj, aby oddawała charakter Twojej działalności. Kiedy uda Ci się wykonać wszystkie powyższe etapy, przejdź do opisu fanpage’a. Nie jest to obowiązkowa czynność, jednak warto uzupełnić wolne miejsce informacjami zachęcającymi do nawiązania współpracy z Twoją firmą.

Po kliknięciu przycisku „Utwórz stronę”, Twój profil zacznie realnie istnieć. Nie zapomnij później o uzupełnieniu takich informacji jak dane kontaktowe, czy zdjęcie profilowe lub zdjęcie w tle. Wszystkie te czynniki wpływają na zwiększenie wiarygodności.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Jakie treści zamieszczać na firmowym fanpage’u?

Warto na samym początku dokładnie zaplanować treści, jakie chcesz publikować na firmowym fanpage’u na Facebooku. Możesz zamieszczać wpisy w postaci:

  • zdjęć,

  • video,

  • treści blogowych.

Pamiętaj jednak o różnorodności, zaskakuj swoich odbiorców interesującymi treściami oraz angażuj ich do działania. Użytkownicy Facebooka generują nawet kilka milionów polubień na minutę, co przekłada się na zwiększenie rozpoznawalności firmy. Dlatego dobrze, jeśli Twoje posty będą zachęcały do pozostawiania komentarzy lub wspomnianych polubień. W ten sposób masz szansę dać się zauważyć innym. Stosuj cytaty, korzystaj z ankiet i dziel się nowymi osiągnięciami firmy.

Staraj się nawiązać relacje z Twoimi odbiorcami. Pokazuj firmę od wewnątrz i przedstawiaj nowe oferty. Dbaj o estetyczny content (treści) i obserwuj oczekiwania swoich klientów. Facebook to miejsce, które pomaga lepiej zrozumieć wszelkie potrzeby konsumentów.

Według badań Sprout Social najlepiej planować wszelkie wpisy między 11-13 i 19-21. Najgorszymi godzinami do publikacji są 15-16. Wszystko dlatego, że to właśnie w tym czasie zamieszczanych jest najwięcej postów.

Aby osiągnąć sukces w mediach społecznościowych, warto obserwować trendy. Wykorzystuj Real Time Marketing, który może Ci dostarczyć nowych polubień i fanów dla Twojego fanpage’a. Czyli nawiązuj do bieżących wydarzeń. Pamiętaj również o systematyczności. Wszelkie wpisy należy publikować regularnie.

Zadbaj jednak o wartościowe treści. Nie zasypuj swoich klientów informacjami, które nie wnoszą nic ciekawego. Dokładnie planuj swój content i na bieżąco analizuj, które wpisy generują największe zainteresowanie.

Warto również na samym końcu wspomnieć, że wiele osób o wysokich dochodach korzysta z Facebooka w celu znalezienia różnorodnych produktów do zakupu. Dlatego, jeśli zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów, to opisywany portal społecznościowy będzie idealnym miejscem na rozwój Twojego biznesu. Możesz skorzystać z możliwości Facebook Ads i publikować płatne reklamy. W ten sposób dotrzesz do nowych odbiorców i zwiększysz sprzedaż.

Wciąż masz wątpliwości, czy warto? Poznaj 5 kluczowych korzyści z prowadzenia firmowego profilu na Facebooku. Jeśli jednak nie masz czasu, aby zająć się samodzielnie komunikacją w Social Mediach, to skorzystaj z pomocy specjalistów. Doradcy internetowi WeNet śledzą trendy, rozumieją media społecznościowe i wiedzą, jak prowadzić zróżnicowane działania wizerunkowe oraz promocyjne.

Chcesz poznać szczegóły oferty? Już teraz wypełnij formularz na stronie WeNet.pl i przekonaj się, co możesz zyskać.  

 

Źródła:

[1] https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report

[2] https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×