Święta okolicznościowe a promocja firmy. Jak wykorzystać święta w marketingu?
- 11-12-2023
- Reklama i marketing
Święta okolicznościowe to sposobność nie tylko do celebrowania, ale również… promowania własnej firmy. Cykliczne okazje pozwalają na wykazanie się kreatywnością, zdobycie sympatii klienta i wyróżnienie się na tle innych, oklepanych reklam. Zastanawiasz się, jak wykorzystać święta w promocji firmy? Przeczytaj nasz poradnik i wprowadź choćby jeden z najciekawszych pomysłów w życie.
Zaplanuj kampanię sezonową
Każda firma może wykorzystać święta na rzecz swojej promocji – najważniejsze, aby odpowiednio się do tego przygotować i zaplanować kreatywną kampanię sezonową. Taka reklama okolicznościowa to nasza szansa, aby wyróżnić się wśród konkurencji i zdobyć sympatię nowych klientów.
Musisz pamiętać, że hasła: „Zamów dziś, by prezent dotarł przed Bożym Narodzeniem” czy „Przygotuj swoją szafę na nadejście zimy” zachęcają klientów do spontanicznych zakupów bardziej, niż w „mniej świątecznych” okresach w roku. Przed świętami wszystko ma wyjątkowy charakter, dlatego przygotuj na tę okazję wyjątkową strategię reklamową, nową ofertę czy…
Wiemy, jak wypromować Twoją firmę na lokalnym rynku >>>
Zaoferuj rabat lub gratisy
Rabaty i promocje niby zawsze działają, ale najlepiej robią to wtedy, gdy są powiązane z prowadzoną kampanią sezonową. Obniżka ceny z okazji konkretnego święta to jeden z najpopularniejszych sposobów wykorzystania takich dni do promocji firmy. Święta i obniżki działają bowiem na klientów jak magnes, dzięki któremu sklepy odnotowują dużo większe obroty, niż na co dzień.
Jednym z najlepszych momentów na organizację promocji konsumenckich jest grudzień. Przed Bożym Narodzeniem odbiorcy mogą bowiem łatwiej do nas trafić, szukając prezentów dla swoich bliskich. A jeżeli dodatkowo zachęcimy ich rabatem i sprawimy, że kupią produkt w naszym sklepie internetowym podczas akcji promocyjnej, możemy mieć pewność, że w przyszłości do nas wrócą i dokonają kolejnych zakupów.
Zaoferuj nową usługę lub asortyment
Święta okolicznościowe to doskonała okazja, by zacząć sprzedawać nowy produkt lub zaoferować naszym odbiorcom kolejną usługę. W Walentynki możesz więc zaopatrzyć się w gadżety z serduszkami, które można będzie zakupić jako dodatek do innego produktu. Jeśli prowadzisz salon SPA, możesz z tej okazji zaproponować specjalny pakiet zabiegów tylko dla par. Przed Bożym Narodzeniem warto z kolei wprowadzić usługę pakowania produktu na prezent lub wprowadzić do sprzedaży specjalne świąteczne wydania towarów, które są naszymi bestsellerami.
Zorganizuj konkurs
Czas przedświąteczny to okres, w którym odbiorcy chętnie podejmują różnego rodzaju wyzwania, dlatego to idealny moment na organizację konkursu. W końcu każdy z nas marzy o tym, by pod choinką znalazło się jak najwięcej prezentów!
Aby konkurs pomógł Ci w promocji i zwiększeniu świadomości Twojej marki, wcale nie musi być skomplikowany. Możesz na przykład poprosić odbiorów o to, by wrzucili na Instagram lub Facebook świąteczne zdjęcie, na którym znajdzie się jeden z oferowanych przez Ciebie produktów i dodatkowo opatrzyli je specjalnym hasztagiem. Jeśli nagrody, które zaoferujesz, będą ciekawe, zyskasz darmową reklamę.
Zadbaj o swoje profile w Social Media
Zarówno Święta Bożego Narodzenia jak i święta nietypowe, jak Dzień Psa czy Dzień Pocałunku są doskonałym tematem do mediów społecznościowych. Właśnie dlatego, jeśli tylko są one związane z branżą, w której działasz – wykorzystaj to!
Stwórz post z tematyczną grafiką, zadaj odbiorcom pytanie, sprowokuj ich do dyskusji. Możesz także utworzyć wydarzenie na Facebooku, na którym wspólnie z Twoimi odbiorcami będziecie dzielić się inspiracjami na Boże Narodzenie czy Wielkanoc lub razem oczekiwać na Nowy Rok. Nie bój się używać Social Mediów – badania pokazują, że w gorączce świątecznych zakupów użytkownicy dodają więcej komentarzy oraz opinii i po prostu częściej korzystają z portali tego typu.
Daj swoim odbiorcom coś od siebie
Każdy z nas lubi prezenty. A święta to doskonała okazja, by je dawać. Dlatego przygotuj coś dla swoich odbiorców – może to być kalendarz z inspiracjami na Nowy Rok, planer świąteczny, który pomoże im się przygotować do Bożego Narodzenia czy lista rzeczy do zabrania na wakacyjny urlop.
Pamiętaj, aby materiały były brandowane Twoim logotypem – w ten sposób nie tylko sprawisz prezent swoim klientom, ale również sobie, budując rozpoznawalność marki. Jeśli Twój materiał będzie naprawdę przydatny – ludzie zaczną się nim dzielić między sobą, a Twoja firma zyska nowych klientów.
Innym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności firmy są tematyczne dekoracje. Ozdoby świąteczne możesz postawić w sklepie stacjonarnym lub restauracji. Na ich tle klienci chętnie będą robić sobie zdjęcia, a następnie udostępniać je w mediach społecznościowych, oznaczając w lokalizacji Twoją firmę. Pamiętaj – jeśli wyróżnisz się wśród innych marek – z pewnością zostaniesz zapamiętany.
Zobacz również: 5 wskazówek, jak zastosować Real Time Marketing w praktyce – przykłady świątecznych kampanii.