Święta okolicznościowe, a promocja firmy. Jak wykorzystać święta w marketingu?

Święta okolicznościowe, a promocja firmy. Jak wykorzystać święta w marketingu?

Święta okolicznościowe to okazja nie tylko do świętowania, ale również… promowania własnej firmy. Cykliczne święta pozwalają na wykazanie się kreatywnością, zdobycie sympatii klienta i wyróżnienie się na tle innych, oklepanych reklam. Zastanawiasz się, jak wykorzystać święta w promocji firmy? Przeczytaj nasz poradnik i wprowadź jeden z naszych pomysłów w życie.

Zaplanuj kampanię sezonową

Każda firma może wykorzystać święta na rzecz swojej promocji – najważniejsze, aby odpowiednio się do tego przygotować i zaplanować kreatywną kampanię sezonową. Takie kampanie to nasza szansa, aby wyróżnić się wśród konkurencji i zdobyć sympatię nowych klientów. Musisz pamiętać, że hasła: „Zamów dziś, by prezent dotarł przed Bożym Narodzeniem” czy „Przygotuj swoją szafę na nadejście zimy” zachęcają klientów do spontanicznych zakupów bardziej, niż w „mniej świątecznych” okresach w roku. Przed świętami wszystko ma wyjątkowy charakter, dlatego przygotuj na tę okazję wyjątkową kampanię reklamową, nową ofertę lub…

Zaoferuj rabat lub gratisy

Rabaty i promocje niby zawsze działają, ale najlepiej robią to wtedy, gdy są powiązane z prowadzoną kampanią sezonową. Obniżka ceny z okazji konkretnego święta to jeden z najpopularniejszych sposobów wykorzystania takich dni do promocji firmy. Święta i promocje działają bowiem na klientów jak magnes, dzięki któremu sklepy odnotowują dużo większe obroty, niż na co dzień.

Jednym z najlepszych momentów na organizację promocji konsumenckich jest grudzień. Przed Świętami Bożego Narodzenia odbiorcy mogą bowiem łatwiej do nas trafić, szukając prezentów dla swoich bliskich. A jeżeli dodatkowo zachęcimy ich rabatem i sprawimy, że kupią produkt w naszym sklepie podczas akcji promocyjnej, możemy mieć pewność, że w przyszłości do nas wrócą i dokonają kolejnych zakupów.

Zaoferuj nową usługę lub asortyment

Święta okolicznościowe to doskonała okazja, by zacząć sprzedawać nowy produkt lub zaoferować naszym odbiorcom nową usługę. W Walentynki możesz więc zaopatrzyć się w gadżety z serduszkami, które można będzie zakupić jako dodatek do innego produktu. Jeśli prowadzisz salon SPA, możesz z tej okazji zaproponować specjalny pakiet zabiegów tylko dla par. Przed Bożym Narodzeniem warto z kolei wprowadzić usługę pakowania produktu na prezent lub wprowadzić do sprzedaży specjalne świąteczne wydania produktów, które są naszymi bestsellerami.

Zorganizuj konkurs

Czas przedświąteczny to okres, w którym odbiorcy chętnie podejmują różnego rodzaju wyzwania, dlatego to idealny moment na organizację konkursu. W końcu każdy z nas marzy o tym, by pod choinką znalazło się jak najwięcej prezentów! Aby konkurs pomógł ci w promocji i zwiększeniu świadomości twojej marki, wcale nie musi być skomplikowany. Możesz na przykład poprosić odbiorów o to, by wrzucili na Instagram lub Facebook świąteczne zdjęcie, na którym znajdzie się jeden z oferowanych przez ciebie produktów i dodatkowo opatrzyli je specjalnym tagiem. Jeśli nagrody, które zaoferujesz, będą ciekawe, zyskasz darmową reklamę

Zadbaj o swoje profile w social media

Zarówno Święta Bożego Narodzenia jak i święta nietypowe, jak Dzień Psa czy Dzień Pocałunku są doskonałym tematem do mediów społecznościowych, dlatego, jeśli tylko są one związane z branżą, w której działasz – wykorzystaj to! Stwórz post z tematyczną grafiką, zadaj odbiorcom pytanie, sprowokuj ich do dyskusji. Możesz także utworzyć wydarzenie na Facebooku, na którym wspólnie z twoimi odbiorcami będziecie dzielić się inspiracjami na Boże Narodzenie czy Wielkanoc lub razem oczekiwać na Nowy Rok. Nie bój się używać social mediów – badania pokazują, że w gorączce świątecznych zakupów użytkownicy dodają więcej komentarzy i opinii i po prostu częściej korzystają z portali tego typu.

Daj swoim odbiorcom coś od siebie

Każdy z nas lubi prezenty. A święta to doskonała okazja, by je dawać. Dlatego przygotuj coś dla swoich odbiorców – może to być kalendarz z inspiracjami na Nowy Rok, planer świąteczny, który pomoże im się przygotować do Bożego Narodzenia czy lista rzeczy do zabrania na wakacyjny urlop. Pamiętaj, aby materiały były brantowane twoim logotypem – w ten sposób nie tylko sprawisz prezent swoim klientom, ale również sobie, budując rozpoznawalność swojej marki. Jeśli twój materiał będzie naprawdę przydatny – ludzie zaczną się nim dzielić między sobą, a twoja firma zyska nowych klientów.

Innym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności firmy są tematyczne dekoracje, które możesz postawić w sklepie stacjonarnym lub restauracji i na których tle klienci chętnie będą robić sobie zdjęcia, a następnie udostępniać je w mediach społecznościowych, oznaczając w lokalizacji twoją firmę. Pamiętaj – jeśli wyróżnisz się wśród innych marek – z pewnością zostaniesz zapamiętany.

Podziel się