Święta okolicznościowe, a promocja firmy. Jak wykorzystać święta w marketingu?

Święta okolicznościowe, a promocja firmy. Jak wykorzystać święta w marketingu?

Święta okolicznościowe to okazja nie tylko do świętowania, ale również… promowania własnej firmy. Cykliczne święta pozwalają na wykazanie się kreatywnością, zdobycie sympatii klienta i wyróżnienie się na tle innych, oklepanych reklam. Zastanawiasz się, jak wykorzystać święta w promocji firmy? Przeczytaj nasz poradnik i wprowadź jeden z naszych pomysłów w życie.

Zaplanuj kampanię sezonową

Każda firma może wykorzystać święta na rzecz swojej promocji – najważniejsze, aby odpowiednio się do tego przygotować i zaplanować kreatywną kampanię sezonową. Takie kampanie to nasza szansa, aby wyróżnić się wśród konkurencji i zdobyć sympatię nowych klientów. Musisz pamiętać, że hasła: „Zamów dziś, by prezent dotarł przed Bożym Narodzeniem” czy „Przygotuj swoją szafę na nadejście zimy” zachęcają klientów do spontanicznych zakupów bardziej, niż w „mniej świątecznych” okresach w roku. Przed świętami wszystko ma wyjątkowy charakter, dlatego przygotuj na tę okazję wyjątkową kampanię reklamową, nową ofertę lub…


Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci jak to zrobić. Sprawdź>>   


Zaoferuj rabat lub gratisy

Rabaty i promocje niby zawsze działają, ale najlepiej robią to wtedy, gdy są powiązane z prowadzoną kampanią sezonową. Obniżka ceny z okazji konkretnego święta to jeden z najpopularniejszych sposobów wykorzystania takich dni do promocji firmy. Święta i promocje działają bowiem na klientów jak magnes, dzięki któremu sklepy odnotowują dużo większe obroty, niż na co dzień.

Jednym z najlepszych momentów na organizację promocji konsumenckich jest grudzień. Przed Świętami Bożego Narodzenia odbiorcy mogą bowiem łatwiej do nas trafić, szukając prezentów dla swoich bliskich. A jeżeli dodatkowo zachęcimy ich rabatem i sprawimy, że kupią produkt w naszym sklepie podczas akcji promocyjnej, możemy mieć pewność, że w przyszłości do nas wrócą i dokonają kolejnych zakupów.

Zaoferuj nową usługę lub asortyment

Święta okolicznościowe to doskonała okazja, by zacząć sprzedawać nowy produkt lub zaoferować naszym odbiorcom nową usługę. W Walentynki możesz więc zaopatrzyć się w gadżety z serduszkami, które można będzie zakupić jako dodatek do innego produktu. Jeśli prowadzisz salon SPA, możesz z tej okazji zaproponować specjalny pakiet zabiegów tylko dla par. Przed Bożym Narodzeniem warto z kolei wprowadzić usługę pakowania produktu na prezent lub wprowadzić do sprzedaży specjalne świąteczne wydania produktów, które są naszymi bestsellerami.

Zorganizuj konkurs

Czas przedświąteczny to okres, w którym odbiorcy chętnie podejmują różnego rodzaju wyzwania, dlatego to idealny moment na organizację konkursu. W końcu każdy z nas marzy o tym, by pod choinką znalazło się jak najwięcej prezentów! Aby konkurs pomógł ci w promocji i zwiększeniu świadomości twojej marki, wcale nie musi być skomplikowany. Możesz na przykład poprosić odbiorów o to, by wrzucili na Instagram lub Facebook świąteczne zdjęcie, na którym znajdzie się jeden z oferowanych przez ciebie produktów i dodatkowo opatrzyli je specjalnym tagiem. Jeśli nagrody, które zaoferujesz, będą ciekawe, zyskasz darmową reklamę

Zadbaj o swoje profile w social media

Zarówno Święta Bożego Narodzenia jak i święta nietypowe, jak Dzień Psa czy Dzień Pocałunku są doskonałym tematem do mediów społecznościowych, dlatego, jeśli tylko są one związane z branżą, w której działasz – wykorzystaj to! Stwórz post z tematyczną grafiką, zadaj odbiorcom pytanie, sprowokuj ich do dyskusji. Możesz także utworzyć wydarzenie na Facebooku, na którym wspólnie z twoimi odbiorcami będziecie dzielić się inspiracjami na Boże Narodzenie czy Wielkanoc lub razem oczekiwać na Nowy Rok. Nie bój się używać social mediów – badania pokazują, że w gorączce świątecznych zakupów użytkownicy dodają więcej komentarzy i opinii i po prostu częściej korzystają z portali tego typu.

Daj swoim odbiorcom coś od siebie

Każdy z nas lubi prezenty. A święta to doskonała okazja, by je dawać. Dlatego przygotuj coś dla swoich odbiorców – może to być kalendarz z inspiracjami na Nowy Rok, planer świąteczny, który pomoże im się przygotować do Bożego Narodzenia czy lista rzeczy do zabrania na wakacyjny urlop. Pamiętaj, aby materiały były brantowane twoim logotypem – w ten sposób nie tylko sprawisz prezent swoim klientom, ale również sobie, budując rozpoznawalność swojej marki. Jeśli twój materiał będzie naprawdę przydatny – ludzie zaczną się nim dzielić między sobą, a twoja firma zyska nowych klientów.

Innym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności firmy są tematyczne dekoracje, które możesz postawić w sklepie stacjonarnym lub restauracji i na których tle klienci chętnie będą robić sobie zdjęcia, a następnie udostępniać je w mediach społecznościowych, oznaczając w lokalizacji twoją firmę. Pamiętaj – jeśli wyróżnisz się wśród innych marek – z pewnością zostaniesz zapamiętany.

Podziel się