Czy warto wprowadzić telemarketing w swojej firmie?

Czy warto wprowadzić telemarketing w swojej firmie?

O telemarketingu powinny pomyśleć przedsiębiorstwa, które prowadzą działalność usługową lub handlową. Jeśli masz atrakcyjną ofertę, ten rodzaj sprzedaży może okazać się strzałem w dziesiątkę. Zastanawiasz się nad wprowadzeniem sprzedaży telefonicznej w swojej firmie? Sprawdź, czy lepiej stworzyć własny dział call center czy zdecydować się na outsourcing. Poznaj zalety telemarketingu i podejmij decyzję!

Jak zorganizować telemarketing w firmie?

Dział call center

Jednym ze sposobów jest stworzenie osobnej komórki, która będzie zajmować się obsługą klienta. Takie rozwiązanie ma swoje zalety – szybki dostęp do odpowiedniej wiedzy, samodzielne wyznaczanie i kontrolowanie standardów jakości, dostęp do raportów i danych zebranych na podstawie rozmów telefonicznych.

Na własny dział call center powinny zdecydować się przede wszystkim firmy, które mają czas na rekrutację i szkolenie pracowników oraz powierzchnię, którą mogą wykorzystać na stworzenie nowej komórki. Jeśli proces rekrutacji będzie nieefektywny i nie wyszkolimy odpowiednich osób, lepszym wyjściem będzie skorzystanie z outsourcingu.

Outsourcing telemarketingu

Na zlecenie telemarketingu agencji zewnętrznej decyduje się większość firm. Dzieje się tak, ponieważ jest to duża oszczędność czasu. Nie musimy samodzielnie organizować rekrutacji ani szkoleń, nie potrzebujemy również dodatkowej powierzchni czy infrastruktury teleinformatycznej. Czas realizacji projektu jest również szybszy, niż wówczas, gdy realizujemy go we własnej firmie.

Decydując się na outsourcing telemarketingu, pamiętajmy, że ważny jest właściwy wybór agencji marketingowej, która posiada pracowników o wysokich kompetencjach i z którą będzie nam się dobrze współpracowało. Wówczas będziemy mogli zoptymalizować koszty po obu stronach i wspólnie wypracujemy rozwiązania dla trudnych i skomplikowanych sytuacji.

Skuteczność telemarketingu

Czy telemarketing jest skuteczny? To zależy od wielu rzeczy. Jeśli stworzymy bazę z listą klientów i zastanowimy się, jaka będzie nasza grupa docelowa, będzie to dobry początek. Aby nasze działania przynosiły korzyści, musimy również potrafić pokazać benefity wiążące się z zakupem naszego produktu. Sam produkt musi być bardzo atrakcyjny, a przede wszystkim możliwy do sprzedania za pomocą telefonu. 

Kluczem do dobrych wyników jest jednak przede wszystkim dobrze poprowadzona rozmowa i skuteczny telemarketer, który przeprowadzi ciekawą prezentację produktową, zachęci klienta do zakupu i zadba o stworzenie długofalowej, pozytywnej relacji. To właśnie od ludzi, których zatrudni nasza firma, w dużej mierze zależy skuteczność sprzedaży telefonicznej.

Zalety telemarketingu

Do zalet telemarketingu z pewnością możemy zaliczyć fakt, że daje on możliwość kontaktu z dużą grupą potencjalnych klientów w krótkim czasie, dlatego jest skuteczniejszy niż np. sprzedaż osobista. Ponadto dzięki kontaktom telefonicznym firma może uzyskać cenne informacje na temat produktów i usług, które oferuje. Dzięki temu możliwa jest poprawa oferty handlowej i poprawienie jej wizerunku w oczach konsumentów. Telemarketing to również dobry sposób na utrzymanie relacji z klientem i zbudowanie więzi i lojalności. Za jego pomocą możemy również prowadzić badania rynkowe i marketingowe, które mają bardzo duży wpływ na skuteczność podejmowanych przez firmę działań.

Oczywiście telemarketing nie jest narzędziem, które nie ma wad. Prowadząc sprzedaż telefoniczną, istnieje ryzyko, że trafimy na niewłaściwy moment przeprowadzania rozmowy, co sprawi, że nasze działania nie tylko będą nieskuteczne, ale mogą również zniechęcić klienta do zakupu. Wadą telemarketingu jest również brak bezpośredniego kontaktu z klientem, który z jednej strony ogranicza koszty naszej pracy, ale z drugiej sprawia, że klientowi łatwiej jest nam odmówić. Nie każdy produkt można też sprzedać przez telefon.

Podziel się