Kalendarz e-commerce na 2022 rok – daty, których nie możesz pominąć

Kalendarz e-commerce na 2022 rok – daty, których nie możesz pominąć

Czy wiesz, że już 77% internautów kupuje online[1]? Wspomniana statystyka to dowód na niezwykły rozwój zarówno polskiego, jak i globalnego rynku e-commerce. Nic nie zapowiada, żeby ten korzystny trend miał się w kolejnych latach odwrócić. Wręcz przeciwnie – większość specjalistów zapowiada dalsze wzrosty w e-handlu. Dlatego zaplanuj z nami działania marketingowe Twojego sklepu internetowego na 2022 rok. Zainspiruj się przygotowanym kalendarzem i nie przegap żadnej okazji sprzedażowej. 

Jak zaplanować okazje zakupowe? Kalendarz e-sprzedawcy na 2022 rok

Grudzień stanowi czas wzmożonych promocji i wyprzedaży związanych z Bożym Narodzeniem oraz końcem roku kalendarzowego. To również najlepszy moment, aby rozpocząć planowanie działań marketingowych na kolejne 12 miesięcy. Choć ostatnie lata pod względem nieprzewidywalności przekroczyły wszelkie normy, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby już teraz odpowiednio przygotować się na 2022 r.

Dzięki poniższemu kalendarzowi e-commerce możesz zaplanować skuteczną strategię sprzedażową. To o tyle ważne, że handel online nieustannie się rozwija – do czego w dużym stopniu przyczyniła się pandemia, a rynek stał się na tyle konkurencyjny, że wymaga od sprzedawców nowoczesnych i zgodnych z trendami rozwiązań. Ogromny potencjał branży potwierdzają statystyki – już 1/3 internetowych konsumentów robi zakupy online raz w tygodniu lub częściej[2].

Fundamentem sukcesu w e-handlu są odpowiednio przygotowane działania sprzedażowe. W skutecznej realizacji strategii pomogą kalendarzowe okazje zakupowe. A tych w trakcie roku nie brakuje – wyprzedaże, Dzień Kobiet, powrót do szkoły, Walentynki… Z naszym planerem e-commerce na 2022 rok nie przegapisz żadnej okazji do rozwoju swojej firmy. W odpowiednim momencie przyciągnij klientów specjalną ofertą, promocją czy obniżką cenową.


Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>


Najważniejsze daty w 2022 r. z punktu widzenia e-commerce

Styczeń

Początek roku jest swego rodzaju przedłużeniem wyprzedaży świątecznych w sklepach online. Warto w tym czasie zaplanować noworoczne promocje i specjalne oferty – również na produkty, które zalegają w magazynach. To również okres podsumowań działań ubiegłorocznych i tworzenia strategii na kolejne miesiące.  

Styczeń to również czas postanowień noworocznych. Zainteresowaniem cieszą się więc towary i usługi dotyczące np. hobby czy zdrowego odżywiania. Pod koniec miesiąca wypada za to Dzień Babci (21.01) oraz Dzień Dziadka (22.01), czyli doskonała okazja na promocje związane z prezentami.

Niedziela handlowa: 30.01

Dni wolne od pracy: Nowy Rok (01.01), Święto Trzech Króli (6.01)

Luty

Z perspektywy e-sprzedawców w lutym rządzą przede wszystkim Walentynki (14.02). To jedno z najważniejszych wydarzeń w pierwszym kwartale dla sklepów internetowych. Ciekawa strategia promocyjna na 14 lutego może przynieść znaczące zyski. Specjalną ofertę przygotuj odpowiednio wcześnie – zamówienia są najczęściej składane od 7 do 11.02.

W lutym trwa również karnawał, więc dużym zainteresowaniem cieszy się branża gastronomiczna i rozrywkowa. Szczególnie ważnym momentem będzie Tłusty Czwartek – zaproponuj swoim klientom w tym czasie najlepsze sposoby na rozpieszczenie siebie i najbliższych.

Marzec

Nowy miesiąc to znak, że zima zbliża się ku końcowi – warto więc odpowiednio dopasować działania komunikacyjne do kolejnej pory roku. W końcu na 21 marca przypada pierwszy dzień wiosny. W tym czasie warto zaprezentować najnowsze kolekcje w e-sklepach. Poza tym w marcu świętujemy Dzień Kobiet (8.03) oraz Dzień Mężczyzn. To świetny pretekst do zorganizowania ciekawych promocji. Ponadto już teraz zacznij przygotowywać strategię na święta wielkanocne.  

Kwiecień

Przygotowywana w marcu strategia musi zostać wprowadzona w życie w kwietniu. Ten miesiąc zostanie zdominowany przez Wielkanoc (17 i 18.04), czyli jeden z najważniejszych okresów w większości branż e-commerce. Sprzedawcy muszą pamiętać nie tylko o życzeniach, ale również o ciekawych akcjach promocyjnych czy dedykowanych produktach świątecznych.

Wiesz, że klienci wolą kupować w sklepach online, które wzbudzają w nich pozytywne emocje? Pokaż, że masz poczucie humoru w Prima Aprilis. Swoją ekologiczną postawę zaprezentuj w Światowy Dzień Ziemi.  

Niedziele handlowe: 10.04, 24.04

Dni wolne od pracy: 17.04, 18.04 (Wielkanoc)

Maj

Początek piątego miesiąca roku kojarzy się jednoznacznie z odpoczynkiem i popularną majówką. To czas, kiedy wielu Twoich klientów planuje krótkie urlopy i wyjazdy. Zaproponuj ciekawe oferty w swoim e-sklepie jeszcze w kwietniu! Maj to również sezon matur i komunii. Przygotuj z tej okazji wzmożoną promocję platformy sprzedażowej.

Pamiętaj również o Dniu Matki (25.05). Kupujący będą w tym czasie oczekiwać ciekawych promocji na dedykowane propozycje prezentowe czy zestawy upominkowe.

Dni wolne od pracy: Święto Pracy (1.05), Święto Konstytucji (3.05)

Czerwiec

Okres letnich wyprzedaży i początek przygotowań do sezonu wakacyjnego – z tym kojarzy się nam szósty miesiąc w roku. Skieruj działania komunikacyjne swojego e-sklepu na związane z latem kampanie czy akcje promocyjne. Czerwiec to również kilka okazji na obdarowywanie najbliższych prezentami – zaczynamy od Dnia Dziecka (1.06), a kończymy na Dniu Ojca (23.06).

Wraz z nadejściem pierwszego dnia lata możesz zaprezentować nową kolekcję w swoim sklepie internetowym na sezon wakacyjny 2022.

Niedziele handlowe: 26.06

Dni wolne od pracy: 5.06 (Zielone Świątki), 17.06 (Boże Ciało)



Lipiec

Czy w miesiącu bez większych świąt i okazji można zaplanować ciekawe kampanie w sklepie internetowym? Oczywiście, że tak! W końcu lipiec to okres wakacji i urlopów, czyli świetna sposobność do promocji zakupów mobilnych – Twoi klienci przy pomocy smartfonów będą mogli wygodnie kupować aktualnie potrzebne produkty. Możesz też już rozpocząć działania związane z letnimi wyprzedażami.

Sierpień

Z jednej strony sierpień to świetna okazja do prowadzenia wakacyjnych wyprzedaży, z drugiej zaś strony już teraz należy pomyśleć o powrocie uczniów do szkół. Przygotuj specjalną akcję Back to School w swoim sklepie online i pamiętaj, że w tym czasie wzrost sprzedaży notują nie tylko sklepy papiernicze czy księgarnie. Przygotuj promocję dla uczniów i zabieganych rodziców. Wykorzystaj wzmożony ruch na platformie, aby pozyskać klientów newslettera.  

Niedziele handlowe: 28.08

Dni wolne od pracy: 15.08 (Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny i Święto Wojska Polskiego)

Wrzesień

Skończył się okres urlopowy, a uczniowie wrócili do szkół. Nie kończ jednak akcji promocyjnych w swoim e-sklepie – teraz do powrotu na uczelnie będą szykować się studenci. To świetna okazja przede wszystkim dla sklepów z elektroniką. Poza tym 30 września wypada Dzień Chłopaka – zainspiruj swoje klientki i pomóż im znaleźć wymarzone prezenty dla partnerów. 

Wrzesień to świetny czas na nowe kampanie i wdrożenie nowoczesnych narzędzi jeszcze przed końcem roku – w końcu 22.09 przypada pierwszy dzień jesieni. Wesprzyj swój e-sklep firmowym blogiem czy programem lojalnościowym dla konsumentów.

Październik

Początek października to prawdziwa cisza przed burzą. Wykorzystaj ten czas na przygotowania świątecznej kampanii sprzedażowej – im wcześniej, tym lepiej. Zadbaj w tym okresie np. o obsługę posprzedażową i zadbaj o wzrost lojalności klientów wobec Twojej marki. Największą okazją do zorganizowania promocji jest 31.10, czyli Halloween. Wykorzystaj ten globalny fenomen i przypomni o sobie swoim konsumentom.  

Listopad

Wraz z początkiem listopada można wprawić w ruch swoje kampanie świąteczne. To bowiem świetny moment, aby trafić do klientów, którzy z dużym wyprzedzeniem szukają prezentów. Zakupową gorączkę rozpoczyna coraz bardziej popularny Dzień Singla (11.11), a największe przeceny musisz swoim odbiorcom zaproponować w Black Friday (25.11) oraz przede wszystkim w Cyber Monday (28.11), czyli w prawdziwe święto zakupów online. Sprawdź, czy Twój sklep jest już gotowy na wzmożony ruch.

Dni wolne od pracy: 1.11 (Wszystkich Świętych), 11.11 (Święto Niepodległości)

Grudzień

Ostatni miesiąc w roku, czyli prawdziwa wisienka na torcie dla branży e-commerce. W grudniu sklepy internetowe mają wiele okazji do zaprezentowania swojej oferty oraz zaproponowania ciekawych promocji. Warto wykorzystać Dzień Darmowej Dostawy – to doskonały sposób na przyciągnięcie klienta. W tym czasie konsumenci intensywnie poszukują mikołajkowych i świątecznych prezentów. Poza odpowiednią ofertą zadbaj również o odpowiednią obsługę i oprawę graficzną – to zaprocentuje w przyszłym roku.

Niedziele handlowe: 11.12, 18.12

Dni wolne od pracy: 25.12, 26.12 (Boże Narodzenie)

Jak widzisz, okazji do promocji Twojego sklepu internetowego w ciągu roku nie brakuje. Zoptymalizuj swoją platformę sprzedażową i nie przegap niczego w kolejnych 12 miesiącach z naszym kalendarzem dla handlu online. A jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse na sukces, to poznaj trendy marketingowe na 2022 rok.


Źródła:

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas