Trendy na 2023 w e-commerce

Trendy na 2023 w e-commerce

E-commerce to bardzo korzystna rzecz dla każdego biznesu, biorąc pod uwagę, że aż 32,86 mln Polaków korzysta z Internetu[1]. Jeśli coś sprzedajesz, możesz wypracować bardzo duży zysk, bo aż 77% z nich kupuje online[2] .Sklep internetowy to nie tylko lepsza sprzedaż, ale również pozytywny wpływ na wizerunek marki. Warto znać najnowsze trendy, aby nie zostać w tyle w porównaniu z konkurencją. Zobacz, jakie działania będą królować w 2023 roku i co można zrobić, by zdobywać więcej klientów w nowym roku.

Co to jest e-commerce?

E-commerce polega na sprzedawaniu i kupowaniu towarów oraz usług przez Internet. Innymi słowy, działalność ta polega na e-handlu.

Na e-commerce składają się:

  • sklepy internetowe,

  • portale aukcyjne,

  • serwisy z ogłoszeniami,

  • bankowość internetowa,

  • zakłady bukmacherskie.

Działalność e-commerce można rozróżnić na różne modele, takie jak:

  • bricks and clicks – model, w którym firma rozszerza działalność sklepu fizycznego o e-sklep,

  • click to brick – model, w którym firma zaczyna działalność od założenia e-sklepu, a później rozszerza działalność o sklep fizyczny,

  • pure click – model, w którym firma działa tylko i wyłącznie online i prowadzi e-sklep.

Warto pamiętać, że podstawą do prowadzenia tego typu działalności są ustawy. Najważniejszą rzeczą, która z nich wynika, jest obowiązek poinformowania klienta o jego prawach.

e-commerce

Jakie są zalety posiadania e-commerce?

Usługa e-commerce to takie korzyści, jak:

  • niskie koszty działalności,

  • dostępność oferty 24/7,

  • dostęp do bardzo wielu odbiorców,

  • ułatwiona promocja produktów/usług,

  • zdobywanie relacji z klientami,

  • opcja sprzedaży różnymi kanałami.

Aby wykorzystać w pełni wszystkie zalety płynące z posiadania e-sklepu, warto poznać i dostosować się do najnowszych trendów.

Jakie trendy przewiduje się w e-commerce na 2023 rok?

Trendy, jakie będą nam towarzyszyć w kontekście handlu e-commerce w 2023 roku, według raportu The Future of Customer Enggement and Experienceto:

  • sprzedaż rzeczy używanych/ sprzedaż outletowa tzw. re-commerce, co związane jest z trendami ekologicznymi,

  • subskrypcje – coraz więcej usług można w ten sposób sprzedawać, poczynając od telewizji, po ubezpieczenia i inne,

  • model sprzedaży wielokanałowej tzw. omnichanel, dzięki któremu klienci wybierają, czy chcą dany produkt/usługę kupić online, czy offline, w tym przypadku również wzrośnie znaczenie marketplace,

  • zróżnicowane i przyspieszone (czasem nawet do jednego kliknięcia) płatności internetowe – portfele mobilne, sprzedawanie w Social Mediach, elastyczne płatności,

  • używanie sztucznej inteligencji i automatyzacja procesów,

  • sprzedaż nie poprzez komputery, a smartfony/urządzenia mobilne tzw. ”m-commerce”,

  • wzmocnienie znaczenia sprzedaży poprzez Social Media,

  • wykorzystywanie rozszerzonej rzeczywistości,

  • „BOPIS”, czyli opcja zakupu produktów w e-sklepie i odebrania ich ze sklepu osobiście,

  • optymalizacja organizacji zwrotów zakupionych online produktów,

  • transparenty proces dostawy zakupów,

  • stawienie nacisku na jakość obsługi klienta – jego wygodę i doświadczenia oraz personalizację zakupów i budowanie relacji z klientem, używanie w tym celu czatbotów,

  • postawienie na User Generated Content (czyli treści tworzone przez użytkowników),

  • ze względu na inflację i panujący w związku z nią niepokój finansowy, kupujący potrzebują dodatkowego upewnienia się odnośnie do zakupów, dlatego przyglądnij się swojej polityce zwrotów (czy nie jest zbyt łatwa ani zbyt skomplikowana),

  • generacja Alpha oraz generacja Z – zwiększenie klientów e-commerce o młodych ludzi, którzy z powodu możliwości szybkiego zabezpieczenia swoich potrzeb z chęcią skorzystają z opcji zakupów online[3] .

Chcesz sprzedawać w sieci? Zrobimy Ci sklep internetowy. Sprawdź jak >>>

Jak założyć własny sklep internetowy i dlaczego warto?

Jak widzisz, e-commerce stale się rozwija. Jest to proces, na który wpływa wiele czynników. A każdy z nich ma wpływ na końcowy efekt. Jeśli chcesz stworzyć witrynę, która osiągnie sukces i będzie zarabiać, oddaj stworzenie e-sklepu w ręce specjalistów WeNet.

Specjaliści zadbają o wszelkie kwestie techniczne, aby sprzedaż online ruszyła bezproblemowo:

  • wybiorą atrakcyjną domenę, oprogramowanie i hosting,

  • przeprowadzą z Tobą wywiad, dotyczący Twoich indywidualnych potrzeb w stosunku do sklepu internetowego,

  • przygotują wycenę i zaprojektują sklep internetowy,

  • zbudują funkcjonalny, dedykowany sklep internetowy, dostosowany do najnowszych trendów sprzedażowych i posiadający certyfikat SSL, regulaminy i integrację z narzędziami, które potrzebujesz (szybki koszyk zakupowy, bezpieczne płatności online),

  • skonfigurują witrynę,

  • sprawdzą za pomocą testów funkcjonowanie e-sklepu,

  • w razie potrzeby wdrożą poprawki,

  • służą pomocą i wsparciem podczas całego procesu współpracy.

Zobacz szczegóły oferty na WeNet.pl i zamów darmową konsultację. Wybierz pakiet odpowiedni dla Twoich potrzeb. Dostosuj swój sklep internetowy do najnowszych trendów, zwiększ zysk, popraw wizerunek i zdobądź biznesowe cele w 2023 roku.

Chcesz dowiedzieć się więcej o e-commerce? Sprawdź, jak prezentować produkty w sklepie internetowym z odzieżą.

1.https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland

2.https://www.iab.org.pl/aktualnosci/raport-e-commerce-2022-juz-dostepny/

3.https://www.the-future-of-commerce.com/2022/10/03/e-commerce-trends-2023/#section-15

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×