Trendy na 2023 w e-commerce

Trendy na 2023 w e-commerce

E-commerce to bardzo korzystna rzecz dla każdego biznesu, biorąc pod uwagę, że aż 32,86 mln Polaków korzysta z Internetu[1]. Jeśli coś sprzedajesz, możesz wypracować bardzo duży zysk, bo aż 77% z nich kupuje online[2] .Sklep internetowy to nie tylko lepsza sprzedaż, ale również pozytywny wpływ na wizerunek marki. Warto znać najnowsze trendy, aby nie zostać w tyle w porównaniu z konkurencją. Zobacz, jakie działania będą królować w 2023 roku i co można zrobić, by zdobywać więcej klientów w nowym roku.

Co to jest e-commerce?

E-commerce polega na sprzedawaniu i kupowaniu towarów oraz usług przez Internet. Innymi słowy, działalność ta polega na e-handlu.

Na e-commerce składają się:

  • sklepy internetowe,

  • portale aukcyjne,

  • serwisy z ogłoszeniami,

  • bankowość internetowa,

  • zakłady bukmacherskie.

Działalność e-commerce można rozróżnić na różne modele, takie jak:

  • bricks and clicks – model, w którym firma rozszerza działalność sklepu fizycznego o e-sklep,

  • click to brick – model, w którym firma zaczyna działalność od założenia e-sklepu, a później rozszerza działalność o sklep fizyczny,

  • pure click – model, w którym firma działa tylko i wyłącznie online i prowadzi e-sklep.

Warto pamiętać, że podstawą do prowadzenia tego typu działalności są ustawy. Najważniejszą rzeczą, która z nich wynika, jest obowiązek poinformowania klienta o jego prawach.

e-commerce

Jakie są zalety posiadania e-commerce?

Usługa e-commerce to takie korzyści, jak:

  • niskie koszty działalności,

  • dostępność oferty 24/7,

  • dostęp do bardzo wielu odbiorców,

  • ułatwiona promocja produktów/usług,

  • zdobywanie relacji z klientami,

  • opcja sprzedaży różnymi kanałami.

Aby wykorzystać w pełni wszystkie zalety płynące z posiadania e-sklepu, warto poznać i dostosować się do najnowszych trendów.

Jakie trendy przewiduje się w e-commerce na 2023 rok?

Trendy, jakie będą nam towarzyszyć w kontekście handlu e-commerce w 2023 roku, według raportu The Future of Customer Enggement and Experienceto:

  • sprzedaż rzeczy używanych/ sprzedaż outletowa tzw. re-commerce, co związane jest z trendami ekologicznymi,

  • subskrypcje – coraz więcej usług można w ten sposób sprzedawać, poczynając od telewizji, po ubezpieczenia i inne,

  • model sprzedaży wielokanałowej tzw. omnichanel, dzięki któremu klienci wybierają, czy chcą dany produkt/usługę kupić online, czy offline, w tym przypadku również wzrośnie znaczenie marketplace,

  • zróżnicowane i przyspieszone (czasem nawet do jednego kliknięcia) płatności internetowe – portfele mobilne, sprzedawanie w Social Mediach, elastyczne płatności,

  • używanie sztucznej inteligencji i automatyzacja procesów,

  • sprzedaż nie poprzez komputery, a smartfony/urządzenia mobilne tzw. ”m-commerce”,

  • wzmocnienie znaczenia sprzedaży poprzez Social Media,

  • wykorzystywanie rozszerzonej rzeczywistości,

  • „BOPIS”, czyli opcja zakupu produktów w e-sklepie i odebrania ich ze sklepu osobiście,

  • optymalizacja organizacji zwrotów zakupionych online produktów,

  • transparenty proces dostawy zakupów,

  • stawienie nacisku na jakość obsługi klienta – jego wygodę i doświadczenia oraz personalizację zakupów i budowanie relacji z klientem, używanie w tym celu czatbotów,

  • postawienie na User Generated Content (czyli treści tworzone przez użytkowników),

  • ze względu na inflację i panujący w związku z nią niepokój finansowy, kupujący potrzebują dodatkowego upewnienia się odnośnie do zakupów, dlatego przyglądnij się swojej polityce zwrotów (czy nie jest zbyt łatwa ani zbyt skomplikowana),

  • generacja Alpha oraz generacja Z – zwiększenie klientów e-commerce o młodych ludzi, którzy z powodu możliwości szybkiego zabezpieczenia swoich potrzeb z chęcią skorzystają z opcji zakupów online[3] .

Chcesz sprzedawać w sieci? Zrobimy Ci sklep internetowy. Sprawdź jak >>>

Jak założyć własny sklep internetowy i dlaczego warto?

Jak widzisz, e-commerce stale się rozwija. Jest to proces, na który wpływa wiele czynników. A każdy z nich ma wpływ na końcowy efekt. Jeśli chcesz stworzyć witrynę, która osiągnie sukces i będzie zarabiać, oddaj stworzenie e-sklepu w ręce specjalistów WeNet.

Specjaliści zadbają o wszelkie kwestie techniczne, aby sprzedaż online ruszyła bezproblemowo:

  • wybiorą atrakcyjną domenę, oprogramowanie i hosting,

  • przeprowadzą z Tobą wywiad, dotyczący Twoich indywidualnych potrzeb w stosunku do sklepu internetowego,

  • przygotują wycenę i zaprojektują sklep internetowy,

  • zbudują funkcjonalny, dedykowany sklep internetowy, dostosowany do najnowszych trendów sprzedażowych i posiadający certyfikat SSL, regulaminy i integrację z narzędziami, które potrzebujesz (szybki koszyk zakupowy, bezpieczne płatności online),

  • skonfigurują witrynę,

  • sprawdzą za pomocą testów funkcjonowanie e-sklepu,

  • w razie potrzeby wdrożą poprawki,

  • służą pomocą i wsparciem podczas całego procesu współpracy.

Zobacz szczegóły oferty na WeNet.pl i zamów darmową konsultację. Wybierz pakiet odpowiedni dla Twoich potrzeb. Dostosuj swój sklep internetowy do najnowszych trendów, zwiększ zysk, popraw wizerunek i zdobądź biznesowe cele w 2023 roku.

Chcesz dowiedzieć się więcej o e-commerce? Sprawdź, jak prezentować produkty w sklepie internetowym z odzieżą.

1.https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland

2.https://www.iab.org.pl/aktualnosci/raport-e-commerce-2022-juz-dostepny/

3.https://www.the-future-of-commerce.com/2022/10/03/e-commerce-trends-2023/#section-15

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter