4 korzyści, dlaczego warto wybrać biurko z podnoszonym blatem?

4 korzyści, dlaczego warto wybrać biurko z podnoszonym blatem?

Masz ciągłe bóle kręgosłupa? Odczuwasz zmęczenie i nie możesz się skupić? Być może nieprawidłowo siedzisz przy biurku. Czy wiesz, że praca w pozycji stojącej może przynieść rozwiązanie na twoje dolegliwości? Praca na stojąco jest dobra zarówno dla zdrowia oraz samopoczucia pracowników, jak i może wpłynąć na ich lepszą efektywność. Poznaj zalety pracy przy biurku z możliwością podniesienia blatu.

Dlaczego pozycja siedząca nie jest zdrowa?

Niestety siedzący tryb życia to nic dobrego dla naszego kręgosłupa. Czy wiesz, że gdy siedzimy, obciążamy kręgosłup dwukrotnie bardziej niż wtedy, gdy stoimy? W pracy aż przez 8 godzin przybieramy nienaturalną pozę przy biurku, nie wspominając już o tym, że również po powrocie do domu naturalna krzywizna kręgosłupa zostaje zaburzona, gdy zasiadamy w fotelu przed ekran telewizora lub komputera.

Z czasem doskwierają nam coraz częstsze bóle szyi, barków, głowy, a po latach pojawia się skolioza i inne deformacje. W wielu przypadkach dochodzi do uciskania korzeni nerwowych i dyskopatii. Jak temu zaradzić? Spróbuj pracować na stojąco. Poniżej przedstawiamy korzyści wynikające z pracy przy biurku biurowym z regulowanym blatem.

1. Zapomnisz o bólu kręgosłupa

Biurko z regulowanym blatem sprawi, że zapomnisz o męczącym bólu kręgosłupa i nie będziesz skazany na częste wizyty u lekarza w przyszłości. Praca w pozycji stojącej sprawia, że kręgosłup nie męczy się, a wręcz odpoczywa. W czasie stania wywieramy na kręgosłup zdecydowanie mniejszy nacisk niż w czasie wielogodzinnego siedzenia przy biurku.

2. Zadbasz o dobre samopoczucie i zdrowie

Pozycja siedząca nie jest naturalną pozycją dla człowieka. Jeśli prowadzisz tak zwany siedzący tryb życia, musisz liczyć się z konsekwencjami. Zwiększa się nie tylko ryzyko rozwoju wad postawy, ale także nadciśnienia, nadwagi, cukrzycy i nowotworów. By więc ograniczyć siedzenie, możesz przestawić się na pracę przy biurku stojącym. Z pewnością po czasie zauważysz różnicę.

3. Spalisz kalorie

Co ciekawe, pozycja stojąca sprawia, że możemy spalać kalorie. Spalimy ich co najmniej 20-25% więcej niż w czasie pracy siedzącej. Gdy stoimy, nasze mięśnie są napięte, a my utrzymujemy prawidłową postawę. Oczywiście stanie przy biurku nie może być naszą jedyną aktywnością, więc nie zapomnijmy o ruchu po pracy.

4. Łatwiej się skupisz

Osoby, które spróbowały pracy stojącej, zauważają, że łatwiej im się skupić na zadaniach, a co za tym idzie, są bardziej produktywne. Co ważne, gdy stoimy, lepiej oddychamy, więc dostarczamy odpowiednią ilość tlenu. Podczas siedzenia mamy płytki oddech, więc szybciej się męczymy i dekoncentrujemy.

Jak zacząć pracę w pozycji stojącej?

Nie zniechęcaj się na początku

Po pierwsze, nie trać cierpliwości, jeśli na początku pozycja stojąca będzie wydawała się niewygodna. Organizm dostosował się do pozycji siedzącej, dlatego przestawienie na właściwie tory nie jest łatwe. Adaptacja może trwać nawet kilka tygodni, więc nie zniechęcaj się już na wstępie. Na początku najtrudniejsze zadania wykonuj w pozycji, która najbardziej ci odpowiada i stopniowo się przyzwyczajaj.

Zmieniaj pozycję

Pamiętaj, że wcale nie musisz stać przez 8 godzin, a tym bardziej w ogóle nie zmieniać pozycji. Wielogodzinne pozostawanie bez jakiejkolwiek zmiany nie jest dobre, szybciej poczujesz znużenie. Możesz co jakiś czas poruszać nogą, robić skręty tułowia itd. Dostosuj ilość i zakres ruchu.

Nie garb się

Pozycja stojąca niestety nie zapobiega garbieniu się, jeśli masz taki nawyk. Koniecznie ustaw monitor w odpowiednim miejscu, czyli na wysokości wzroku i zadbaj, by łokieć był zgięty pod kątem prostym. Głowa nie powinna być przechylona do przodu. Mimo wszystko w pozycji stojącej łatwiej utrzymać proste plecy, więc na pewno nauczysz się tego nawyku.

Sprawdź, jakie biurko do biura warto kupić.

Podziel się