Jak ocieplić wizerunek firmy na Boże Narodzenie?

Jak ocieplić wizerunek firmy na Boże Narodzenie?

Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami. Ten wyjątkowy czas w roku to świetna okazja, aby pokazać bardziej ludzką twarz prowadzonego biznesu. W końcu to właśnie Święta kojarzą nam się z ciepłem, rodzinną atmosferą i prezentami. Zastanawiasz się, jak ocieplić wizerunek firmy z okazji Bożego Narodzenia? Chcesz wiedzieć, co podarować pracownikom z tej okazji i czy warto wysyłać kartki świąteczne do klientów? Sprawdź nasz poradnik.

Udekoruj biuro, zmień motyw strony internetowej

Świąteczne dekoracje są nie tylko ładne, ale również dobrze się kojarzą. To właśnie dlatego chętnie dekorujemy swoje miejsca pracy, wprowadzając do nich odrobinę ciepłej, świątecznej atmosfery. Prowadzisz firmę? Zaangażuj pracowników w ubieranie choinki i wieszanie bożonarodzeniowych ozdób. Wspólne dekorowanie biura może być idealną okazją do integracji pracowników, z pewnością poprawi też panującą w firmie atmosferę i wprowadzi do niej szczególny nastrój.

Świąteczny wystrój będzie również doskonałym tłem do wigilii firmowej. Nie organizujesz takiego spotkania? Pamiętaj, że złożenie sobie życzeń przy kawie, pierniczkach i udekorowanej choince z pewnością będzie miłym akcentem przed świątecznym urlopem.

Wyjątkowy wystrój nie musi dotyczyć tylko powierzchni biurowej. Upewnij się, że bożonarodzeniowe motywy pojawią się także na firmowej stronie internetowej i profilach firmy w mediach społecznościowych. Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, znacząco zwiększysz znajomość firmy i poprawisz stosunek do niej lokalnej społeczności, jeśli przystroisz dużą choinkę w swojej dzielnicy lub zorganizujesz świąteczne ozdoby przy wejściu do swojej siedziby.

Podaruj prezent pracownikom i kontrahentom

Chyba każdemu z nas Święta bezprzecznie kojarzą się z prezentami. One również mogą posłużyć do ocieplenia wizerunku. W pierwszej kolejności pomyśl o podarunkach dla pracowników firmy. Mogą oni otrzymać różnego rodzaju prezenty, takie jak:

  • bony i kupony,
  • vouchery, karnety na zajęcia sportowe,
  • paczki świąteczne,
  • karty przedpłacone,
  • paczki dla dzieci pracowników.

Innym prezentem może być na przykład skrócenie czasu pracy w wigilię czy zgoda na pracę zdalną w okresie między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem.

Prezenty warto również wręczyć kontrahentom, z którymi współpracujemy. Takie podarunki powinny być spersonalizowane. Warto zlecić wykonanie na nich napisu i umieszczenie logo firmy, a także dołączyć do paczki bilecik z życzeniami. Takie podarunki, które z łatwością zamówisz w drukarni, ocieplą wizerunek firmy i pomogą w nawiązaniu pozytywnych relacji biznesowych.

Wyślij świąteczne życzenia do klientów

Potraktuj swoich klientów jak bliskich i nie zapomnij przesłać im świątecznych życzeń. Nie musisz robić tego w formie tradycyjnym - obecnie internetowe kartki na Boże Narodzenie będą odpowiednią formą. Pamiętaj jednak, aby życzenia zawsze były odpowiednio spersonalizowane. Przygotowanie takich kartek to prosta sprawa, nawet dla osób nie posiadających umiejętności graficznych. Do ich zrobienia możesz wykorzystać darmowe programy, takie jak Canva.

Pamiętaj, że aby kartka odniosła zamierzony skutek, powinna spełniać kilka wymogów. Przede wszystkim musi się na niej znaleźć logo lub inne charakterystyczne dla twojej firmy znaki. W przypadku firm działających na obcych rynkach, należy zwrócić uwagę na różnice kulturowe i religijne i wybrać wzory kartek bez konkretnych motywów religijnych.

Kartki firmowe doskonale oddziałują na odbiorócw, którzy otrzymując je, czują się wyróżnieni i zapamiętani. Większość odbiorców docenia typu gesty i starania firmy.

Nie zapomnij zwrócić uwagi, czy życzenia pojawiły się we wszystkich kanałach komunikacyjnych twojej firmy - zarówno na twojej stronie internetowej i w kanałach social mediach.

Podziel się