Jak sprawić, aby intranet był atrakcyjny?
- 17-01-2023
- Zarządzanie firmą
Komunikacja wewnątrz firmy to coś, co wymaga wdrożenia odpowiedniej strategii. Intranet może być świetnym narzędziem komunikacji wewnątrz firmy. Należy jednak wiedzieć, jak go urozmaicić, aby pracownicy mieli ochotę go często odwiedzać. Dowiedz się, co to jest intranet. Poznaj sprytne sposoby, aby wykorzystać tę platformę w jak najlepszy i najefektywniejszy sposób.
Co to jest intranet?
Zadaniem intranetu jest uproszczenie komunikacji pomiędzy pracownikami. Dokonuje się to za sprawą internetu. Dzięki temu rozwiązaniu uprawniony pracownik ma dostęp do zbiorów informacyjnych. Może on na bieżąco śledzić wszelkiego rodzaju sprawy dotyczące firmy.
Komunikacja wewnętrzna w firmie to aspekt, który wymaga odpowiednich strategii i systematycznego działania. Przeczytaj, jakie narzędzia wykorzystać do sprawnej komunikacji wewnątrz firmy.
Jakie korzyści płyną z zastosowania intranetu na potrzeby firmy?
Przede wszystkim intranet nie wymaga dużego nakładu środków pieniężnych. Jest to coś, co poprawi funkcjonowanie firmy, a jednocześnie nie naruszy jej budżetu. Możesz zawsze powiększyć pule narzędzi, które umożliwią ci rozwój firmy – wybierz się na szkolenia i poznaj sprawdzone metody komunikacji.
Jak wykorzystać intranet, aby zdobyć zainteresowanie pracowników?
Dosyć popularna jest opinia, że intranetu pracownicy nie czytają. Niechęć świadczy tylko o tym, że intranet jest źle prowadzony. Każde narzędzie do komunikacji wewnętrznej w firmie należy wykorzystać w kreatywny sposób. Dopiero wtedy będzie ono spełniało swoje funkcje. Istnieją sposoby, dzięki którym sprawisz, że pracownicy chętnie będą korzystać z intranetu.
Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak.>>
Konsekwencja w działaniu
Pracownicy nie są przekonani do intranetu? Spraw, aby właśnie tam odbywała się większa część komunikacji w firmie. Wtedy pracownicy będą chętniej korzystać z tego rodzaju kanału komunikacji. Przez fakt, że większość treści będzie znajdowała się właśnie w intranecie, przyzwyczaisz pracownika, że warto tam zaglądać, aby być na bieżąco.
Obraz ma duży wpływ na odbiór
Obraz się liczy – żyjemy w końcu w kulturze, która bardzo skupiona jest na wizualności. Zadbaj o to, aby przekazywane treści miały odpowiednie grafiki oraz zdjęcia. Intranet musi być atrakcyjny wizualnie. Pokazuj tam zarówno zdjęcia pracowników, jak i członków zarządu. Skuteczniej dotrzesz ze swoim przekazem.
Komunikacja, a nie informacja
Dialog jest najważniejszy. Zachęcaj pracowników do wyrażania swoich opinii. Wykorzystuj zgłoszone przez pracowników komentarze i sugestie. Spraw, aby czuli, że ich głos ma znaczenie. Zadbaj o to, aby żadna uwaga nie została bez komentarza. Przebieg informacji musi być żywy i zachęcać do włączenia się do dialogu. Przykład powinny dawać osoby, które znajdują się na najwyższych szczeblach.
Ułatwiaj korzystanie z zasobów informacji
Zawsze nawiązuj do opublikowanych już treści. W artykule podawaj linki, które poszerzą wiedzę z omawianego tematu. Ważne, aby intranet był przejrzysty a dostęp do treści ułatwiony do maksimum. Jeżeli informacje będą na wyciągnięcie ręki i będą pomocne, pracownik będzie chciał zaglądać do intranetu częściej i doceni jego zalety.
Film to dodatkowa atrakcja
Wymyślaj jak najwięcej urozmaiceń. Wideo jest bardzo atrakcyjnym rodzajem komunikatu, który działa na odbiorcę. Krótkie, ale ciekawe filmy zachęcą pracowników do częstszego odwiedzania intranetu.
Przy kreowaniu intranetu wykorzystaj swoją wyobraźnię. Spróbuj podążać nowymi i nieprzetartymi jeszcze szlakami. Zainteresuj pracowników, a otrzymasz idealne narzędzie, dzięki któremu usprawnisz działania firmy.