Jakie narzędzia wykorzystać do sprawnej komunikacji wewnątrz firmy?

Jakie narzędzia wykorzystać do sprawnej komunikacji wewnątrz firmy?

Dobór narzędzi komunikacji w firmie w dużej mierze zależy od specyfiki organizacji. Istnieją jednak podstawowe narzędzia, które powinny być znane każdej firmie. Przeczytaj, jakimi kanałami można dotrzeć do pracowników. Sprawdź, jak można nie dopuścić do dezinformacji w firmie.  Poznaj metody, dzięki którym przy pomocy narzędzi komunikacyjnych zmotywujesz pracownika do efektywnego działania.

Jakie kanały komunikacji  można wykorzystać?

Należy pamiętać, że lista dostępnych narzędzi z roku na rok się powiększa. Technologia idzie do przodu. Pojawia się również coraz więcej pomysłów. Do podstawowych i tradycyjnych narzędzi zaliczyć można wszelkiego rodzaju tablice informacyjne, biuletyny firmowe czy plakaty.

Umieszczenie tego typu materiałów w często uczęszczanych ogólnodostępnych miejscach, takich jak kuchnia pracownicza czy winda, gwarantuje, że wiele osób zapozna się z przekazywaną przez nas informacją – jednak nie możemy liczyć na to, że dotrze ona do każdego i o tym nie można zapominać.

Dlatego też zawsze warto skorzystać z mailingu lub newslettera. Możemy wpisać adresy mailowe pracowników na listę i mieć pewność, że każdy otrzymał istotne informacje.

Coraz częstszym rozwiązaniem jest intranet, czyli odmiana sieci wewnętrznej w organizacji. Intranet upraszcza komunikację między pracownikami. Główne założenie to danie wszystkim jednostkom sieci organizacyjnej równoczesnego oraz równorzędnego dostępu do bazy niezbędnych informacji, które dotyczą  organizacji. Daje to wiele możliwości – przeczytaj, jak sprawić, aby intranet był atrakcyjny.

Zawsze warto też wykorzystać narzędzia, które wypracowane zostały dla potrzeb ambient marketingu. Nietypowe wydarzenie zaangażuje pracownika do działania. Oryginalność to coś, wobec czego nie można pozostać obojętnym. Zawsze warto wybrać się na szkolenia, które dadzą nam nowe narzędzia, dzięki którym rozwiniemy firmę.

Nie zapominajmy także o komunikacji bezpośredniej. Jest ona bardzo ważna. Komunikacja bezpośrednia i pośrednia powinny iść ze sobą w parze. Ważne, aby komunikacja z pracownikami nie była jednostronna. Dwustronność pracowniczych relacji buduje poczucie zaufania i sprawia, że zespół jest zgrany.

Jak zabezpieczyć się przed dezinformacją?

Dezinformacja w firmie to duże niebezpieczeństwo. Dlatego też warto zadbać o to, aby komunikacja przebiegała w dwie strony. Musimy upewnić się, że każdy pracownik dostał wiadomość i potrafi się odnieść do jej treści.

Wiadomości pracownicy powinni zdobywać bezpośrednio od źródła. Nie można dopuścić do rozwoju korytarzowych plotek – jest to bowiem główna przyczyna dezinformacji w firmie.

Aby utrzymać efektywną komunikację w organizacji, wszystkie kanały informacyjne należy na bieżąco monitorować. Warto unikać złych strategii dotyczących komunikacji wewnątrz firmy. Sprawdź, jakie błędy w komunikacji w firmie popełniamy najczęściej.

Pamiętaj, aby z przesadnym entuzjazmem nie przedstawiać sukcesów oraz nie bagatelizować problemów – to także prowadzi do dezinformacji i niepotrzebnych nieporozumień.

Sprawna komunikacja wewnętrzna jako sposób na motywację

Dzięki małym gestom, które pokazują pracownikom, że są ważni, zyskacie ich energię do pracy. Komunikowanie treści w atrakcyjny sposób jest motywujące. Atrakcje dadzą pracownikom nowe pokłady energii.

Nie zapominajmy, że główne zadanie komunikacji wewnętrznej w firmie to wykorzystanie wiedzy, którą posiadają pracownicy i ich gotowości do dzielenia się nią po to, aby uzyskać  płynną wymianę informacji pomiędzy wszystkimi pionami organizacji – pracownikami a kadrą zarządzającą, departamentami, które istnieją w firmie czy zespołami projektowymi.

Podziel się