Zasady pracy na open space, o których zapominamy

Zasady pracy na open space, o których zapominamy

Praca na open space wymaga od nas odpowiedniego podejścia. Często zapominamy o potrzebach innych i myślimy tylko o sobie. To niestety nie prowadzi do niczego dobrego. W wielu przypadkach warto pójść na kompromis. Sprawdź, o jakich zasadach często zapominamy, pracując na open space. Sprawdź, jak ułatwić pracę sobie i innym oraz zadbać o przyjazną atmosferę. 

Głośne rozmowy przy biurku

Czasami pod wpływem emocji lub po prostu nieuwagi zdarza nam się zapomnieć i rozmawiać głośniej niż nam się wydaje. Zamiast więc krzyczeć z powodu zdenerwowania lub gromko śmiać się z powodu nieoczekiwanej euforii, warto się powstrzymać. Głośne rozmowy i komentarze mogą przeszkadzać osobom, które pracują tuż obok.

Specjaliści od konsultingu przypominają, że jeśli masz pilną sprawę do załatwienia, która wymaga przedyskutowania w większym gronie, po prostu postaraj się mówić ciszej lub zarezerwuj salkę konferencyjną albo udaj się na krótki spacer w okolicy biura. Nie dość, że załatwisz ważną sprawę, to jeszcze odetchniesz świeżym powietrzem.

Głośne rozmowy przez telefon

Podobny problem dotyczy rozmów przez telefon. Wiszenie na słuchawce denerwuje nas nie tylko w komunikacji miejskiej. Oczywiście specyfika pracy na open space może wymagać, a nawet polegać wyłącznie na rozmawianiu przez telefon, jednak zawsze należy zachować zdrowy rozsądek. Tryb głośnomówiący nie pomoże, a wręcz jeszcze bardziej rozprasza uwagę innych osób.

Największy jednak problem tyczy się rozmów, które ze służbowych przechodzą w rejony prywatne. Jeśli masz do załatwienia pilną sprawę rodzinną czy urzędową, postaraj się, by współpracownicy nie byli zmuszeni słuchać wszystkich szczegółów. Oczywiście często trzeba szybko odebrać telefon z urzędu czy od bliskiej osoby, jednak postaraj się nie przeginać i przeprowadź taką rozmowę na osobności, by wszyscy wokół nie znali każdego szczegółu z twojego życia.

Nasza prywatność a prywatność innych 

Trudno o zachowanie prywatności na tak dużej i specyficznej powierzchni, jaką jest open space. Są jednak pewne zasady, które pomogą zachować dobre relacje między wszystkimi współpracownikami. Nie zerkaj więc na ekran sąsiada, a z pewnością on też nie będzie cię kontrolować, co robisz w czasie 8 godzin pracy. Staraj się ignorować fakt, że osoba obok rozmawia przez telefon i raczej nie podejmuj tematu, o którym właśnie przed chwilą rozmawiała, nawet jeśli mimo woli będziesz słyszeć, o czym dokładnie mówi.

Nasze potrzeby a potrzeby innych

Pracując z mnóstwem osób, niestety nie możemy oczekiwać, że każdy zgodzi się na nasze warunki. Pierwszą podstawową kwestią, która najczęściej różni współpracowników, jest temperatura panująca w biurze. Jedni lubią przyjemny chłód, innym zawsze jest za zimno. Kompromisem jest więc rzecz jasna ustawienie optymalnej temperatury, więc pomysł otwierania okien czy przekręcania pokrętła klimatyzacji, gdy nikt nie patrzy, raczej nie jest najlepszym wyjściem.

Chcesz, żeby inny szanowali twój czas? Szanuj czas innych – nie spóźniaj się na spotkania i nie rezerwuj jednej salki konferencyjnej w nieskończoność. Nie zapomnij też anulować rezerwacji, jeśli spotkanie zostanie w ostatniej chwili odwołane. Zapominanie o takich sprawach to niestety czysta ignorancja, która z pewnością nie wpływa na pozytywne relacje z innymi.

Jeśli dopadł cię głód i akurat masz coś bardzo aromatycznego, zamiast skonsumować posiłek przy biurku, wybierz się do kuchni. Z pewnością zaoszczędzisz doznań zapachowych swoim kolegom. Przy biurku nie powinno się też poprawiać makijażu, używać perfum czy malować paznokci. Sprawa niby oczywista, jednak wciąż nie dla wszystkich.

Przeczytaj, jak zaaranżować open space.

Podziel się